אל על מבטלת את קטגוריית תיירים פלוס, ומשיקה אזור הושבה מרווח בשם "אל על ספייס" (EL AL SPACE): עקב כך, מטוסי החברה יכילו מחלקת ביזנס, פרימיום ומחלקת תיירים שבתוכה "אל על ספייס" ומושבים רגילים.
3 צפייה בגלריה
חוויה משודרגת? לא בטוח
חוויה משודרגת? לא בטוח
חווית טיסה משודרגת? לא בטוח
(צילום: shutterstock)
במסגרת המהלך הזה, החברה תוציא עשרות מושבים ממחלקת התיירים לטובת מושבים משודרגים. פירוש הדבר הוא, שאל על, למעשה, מצמצמת את מספר המושבים הזולים יותר במטוסים שלה, לטובת מכירה של מושבים במחירים גבוהים יותר.
לדברי החברה, במושבים המשודרגים, שיהיו בכל צי המטוסים של החברה, קיים מרווח של בין 34-33 אינץ' - פער של שלושה אינץ' לעומת מושב "רגיל" במחלקת תיירים. לשם השוואה, במחלקת עסקים בבואינג 737 המרווח הוא 44 אינץ'. בשאר מחלקות העסקים מדובר במיטות שטוחות.

לקוחות שירצו לשבת במושבים האלה, ישלמו החל מסוף חודש מרץ תוספת מחיר קבועה: 39 דולר לכיוון ליעדים כמו בוקרשט, סופיה, לרנקה ואתונה; 59 דולר לכיוון לשאר יעדי אירופה ו-99 דולר לכיוון ליעדים ארוכי טווח כמו ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, מיאמי וטוקיו. אפשר לרכוש את הכרטיסים ל"אל על ספייס" החל מהיום (24 בדצמבר) לכל הטיסות מה-29 במרץ והלאה, כשהחברה מתחייבת לשווק במחירים האלה עד ל-30 ביוני 2020. כלומר, מדובר במחירי השקה. ניתן לשלם עבורם גם באמצעות נקודות מועדון "הנוסע המתמיד". אגב, מדובר במושבים שהיתרון שלהם הוא ריווח בלבד.

חוויית טיסה משודרגת? לא בטוח

המושבים ימוקמו בקדמת המחלקה וביציאות החירום בכל מטוסי החברה (737, 787 (דרימליינר) ו-777) ולכל יעדי החברה, החל מה-29 במרץ 2020. ברוב המטוסים הם כבר קיימים ומדובר רק במיתוג מחדש.
כיום, יש מושבים כאלה במחלקת תיירים פלוס בצי מטוסי 777 - קטגוריה שתבוטל, כאמור, ותהפוך ל"אל על ספייס". לפי המצב הקיים היום, גם במטוסים שלא הייתה בהם קטגוריית תיירים פלוס - יש מושבים מרווחים הנקראים "מושבים מועדפים". הללו, ממוקמים בכל המטוסים במיקומים לא נוחים: לצד יציאת חירום, בקרבת השירותים ולעיתים גם לצד "חניית" עריסת תינוק. כלומר, לא כל המושבים המרווחים מציעים חוויית טיסה משודרגת.
כעת, החברה מוסיפה שורות של מושבים במיקומים נוחים יותר, לצד מושבים אלה, ואף מורידה את המחיר: מ-160 דולר לטיסות ארוכות עבור מושב בתיירים פלוס, ומ-110 דולר למושב מועדף - למחיר של 99 דולר למושבי "אל על ספייס". במידה והמושבים המרווחים לא יוזמנו, החברה תמכור אותם במחיר כרטיס רגיל, כפי שנהוג כיום במחלקת תיירים פלוס.
3 צפייה בגלריה
דריימלינג בואינג 787 מבפנים
דריימלינג בואינג 787 מבפנים
דריימלינג בואינג 787 מבפנים
(צילום: עמית קוטלר)
כחלק מהשינוי - פחות מושבים במטוסי דרימליינר
במטוסי 777 השינוי כבר נעשה בעבר, ובכל המטוסים מסוג זה יש כיום 40 מושבים מרווחים יותר. בעוד ארבעה חודשים, יחל שיפוץ כללי של מטוסים אלה והתצורה שלהם תשתנה לחלוטין.
במטוסי 737 הורדו נפחי אחסון עבור המהלך והשינוי במטוסי 787 כאמור, נמצא עדיין בעיצומו. לפי החברה, לאחר שינוי התצורה יפעלו 16 מטוסי 787 של החברה עם 75 מושבי אל על ספייס במחלקת התיירים, מתוך 204 מושבים. כלומר, כ-36% מהמושבים במחלקה, זאת לעומת 18 מושבים כיום.
למעשה עיקר השינוי יהיה במטוסי הדרימליינר, שפעולת הריווח בו החלה כבר בחודש יוני 2019. על מנת לערוך את השינוי, החברה הוציאה 18 מושבים מכל המטוסים מסוג זה. מדובר בשתי שורות שהוצאו ממחלקת התיירים, בכדי להגדיל את מחלקת התיירים בעוד שורה שמכילה שבעה מושבים נוספים. במקביל, התווספו מושבים מרווחים לשבע שורות במחלקת התיירים. כיוון שמדובר בצי של 16 מטוסים, מדובר בהסרה של 176 מושבים והוספה של 112 מושבים - סך הכל הפחתה של 176 מושבים.
3 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
שינוי דרמטי? מטוס אל על בואינג 787
(צילום: דני שדה)
כרגע, כיוון שמושבי "אל על ספייס" עדיין לא משווקים ככאלה, לקוחות שטסים במטוסי דרימליינר שכבר מכילים את התצורה החדשה, יכולים לקבל הושבה במושבים אלו ללא תוספת תשלום ובשיבוץ רנדומלי, עד להשקה הרשמית בחודש מרץ.
מאל על נמסר כי "הושבה במושבים המרווחים תהיה ללא תשלום ללקוחות זהב, פלטינום וטופ פלטינום מבין לקוחות מועדון 'הנוסע המתמיד', ולנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה מסוג FLEX, לפי זמינות בעת ביצוע ההזמנה. כמו כן, הושבה ללא תשלום תינתן למחזיקי כרטיס האשראי FLY CARD PREMIUM במעמד סגירת הטיסה בנמל התעופה בכפוף לזמינות. הושבה במושבי 'אל על ספייס', תוצע לשאר לקוחות החברה במחלקת התיירים בתוספת תשלום החל ממועד ביצוע ההזמנה, ולנוסעים שירכשו כרטיס מסוג CLASSIC - תוצע האפשרות לרכוש הושבה בתוספת תשלום מופחתת, ברכישה מראש".
בתוך כך המתחרה של אל על בקו ללונדון, חברת וירג'ין אטלנטיק, הודיעה על מבצע לרגל השנה החדשה: הנוסע המבוגר ביותר (בגילאי 80 ומעלה) בכל אחד מקווי הטיסות אותם מפעילה החברה - בהם גם קו תל אביב-לונדון - ישודרג באופן אוטומטי למחלקת ה-Upper Class (המקבילה למחלקת עסקים) על בסיס מקום פנוי. המבצע יחל מחר (25 בדצמבר) ויימשך עד ה-1 בינואר 2020.