בניסיון להחזיר את נתב"ג לפעילות, בימים אלה ברשות שדות התעופה מנסים לייצר תקן Corona free בשדה, כך שכל נוסע יבצע בדיקה לנגיף הקורונה כבר בכניסה. אלא, אם יציג בדיקה תקפה שבוצעה בפרק זמן מסוים טרם הטיסה או, לחילופין, אישור רשמי המוכיח כי הוא מחוסן למחלה - כלומר, חלה בה בעבר והבריא.
בין השאר, תיבחן גם רכישת ערכות בדיקה סרולוגיות, שבתוך שעות ספורות יוכלו להצביע האם הנוסע חולה בנגיף הקורונה, והאם בגופו נמצאים חלבונים המעידים על כך שחלה בעבר. נוסע שיקבל תשובה חיובית לנגיף - לא יורשה להיכנס לטרמינל, ויופנה לרשויות הרפואה הפועלות בשדה.
אפשרות נוספת הנבחנת בימים אלו על ידי גורמי התעופה, היא ניסיון לבצע בדיקות קורונה לנוסעים לפני הגעתם לנתב"ג - בתהליך שיימשך בין 48-24 שעות בסך הכל.
6 צפייה בגלריה
(צילום: סיון פרג'- רשות שדות התעופה)
בסוף השבוע הקרוב, תבצע רשות שדות התעופה פיילוט בנושא, שייתכן שיאפשר הוצאת טיסות מישראל כבר בזמן הקרוב - ליעדים בהם אין תחלואה גבוהה של הנגיף.


"החזרת הטיסות - משימה לאומית"

גורמים ברשות שדות התעופה אמרו היום (שלישי) ל-ynet, כי המשימה הלאומית היא, כאמור, למצוא פלטפורמה שתאפשר לבצע בדיקה רפואית בנמל התעופה בן גוריון. בין היתר, באמצעות הקמת מעבדת בדיקות ייעודית, כחלק ממסע הנוסע בטיסות מישראל ובכניסה אליה, על ידי הנפקת ויזה רפואית או דרכון/כרטיס רפואי אישי.
6 צפייה בגלריה
נוזל לחיטוי ידיים בנתב"ג
נוזל לחיטוי ידיים בנתב"ג
נוזל לחיטוי ידיים בנתב"ג
ל-ynet נודע כי בדיונים שנערכו בין גורמים בממשלה, נאמר כי החזרת הפעילות בנתב"ג מהווה חלק ניכר מאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, בין היתר באמצעות חידוש הטיסות הבינלאומיות לישראל וממנה. "אנו נמצאים בשלב בו חידוש הטיסות ופתיחת השמיים הינם חלק מסדר היום הציבורי ומהווים רכיב מרכזי באסטרטגיית היציאה מהמשבר במקביל לפניית חברות תעופה זרות ורבות לשוב ולטוס לישראל", אמר היום גורם ברשות שדות התעופה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: איתי בלומנטל)
אותו גורם אף ציין כי "למרות זאת, אנו נמצאים כמה שלבים לפני פתיחת השמיים לתעופה מאחר ועדין קיים איסור על כניסת זרים לישראל עד ה-30 במאי, וישנה חובת בידוד ביתי למשך שבועיים לכל השבים מחוץ לארץ".
כאמור, כחלק מהאפשרות להחזיר את הטיסות הבינלאומיות, נערכים בנתב"ג עם תוכנית שתאפשר להמריא כבר בזמן הקרוב במידה שיוסרו המגבלות. בימים האחרונים, הודבקו מדבקות לשמירת מרחק של שני מטרים מול דלפי הצ'ק אין, ולוחות פלסטיק הונחו על הדלפקים על מנת למנוע מגע ישיר בין העובדים לבין הנוסעים שיגיעו לשדה.
6 צפייה בגלריה
מדבקה לשמירת מרחק של שני מטרים בנתב"ג
מדבקה לשמירת מרחק של שני מטרים בנתב"ג
מדבקה לשמירת מרחק של שני מטרים בנתב"ג
כמו כן, חנויות הדיוטי פרי צפויות גם הן להיפתח בהדרגה כאשר הן יותאמו להנחיות משרד הבריאות ולתו הסגול של פתיחת החנויות בקניונים.

מדידת חום ומסכות: המתווה לנוסע היוצא

בין היתר, תהליך הנוסע היוצא יחייב הגעה של כארבע שעות לפחות לפני מועד הטיסה, בכדי לאפשר ביצוע בדיקות רפואיות. בטרם הכניסה לטרמינל יידרשו הנוסעים להציג כרטיס טיסה, כרטיס עלייה למטוס ודרכון. בנוסף, בכניסה יבוצעו לנוסעים בדיקות חום והם יידרשו לעטות מסיכות על פניהם ולשמור על מרחק של שני מטרים אחד מהשני.
6 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון
(צילום: שירי הדר)
נוסע עם חום לא יורשה להיכנס לטרמינל, ולחברת התעופה תימסר על כך הודעה. בגלל החשש הקיים עדיין מהדבקה והרצון להימנע ככל הניתן מצפיפות בטרמינל, תיאסר כניסתם של מלווים.
לפי המתווה, דלפקי הצ'ק אין ישמשו מעתה לשליחת מזוודה בלבד. כמו כן, יתבצע חיטוי של אמצעי הבידוק באופן תדיר ובכל דלפק יהיה תכשיר אלכוג'ל לשימוש הנוסעים.
6 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: shutterstock)
לעומת המתווה המפורט בנוגע לנוסעים היוצאים, תהליך הנוסע הנכנס נמצא עדיין על שולחן הדיונים וממתין להחלטות הממשלה.