2 צפייה בגלריה
שממה בנתב"ג
שממה בנתב"ג
שממה בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
במהלך חודש יוני נרשמו כ-6,000 כניסות מבקרים לישראל, מתוכם 5,800 תיירים – כך מפרסמת היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). "מאז נכנסה לתוקפה ההחלטה על איסור כניסת זרים לישראל ב-12 במרץ, בעקבות התפשטות נגיף קורונה, נרשמו כניסות מעטות של מבקרים לישראל", נכתב בדו"ח. 
למעט כניסות בודדות כל כניסות המבקרים היו דרך האוויר. בלמ"ס מגדירים תיירים כ"מבקרים השוהים בישראל ויוצאים ממנה בתאריך שונה מתאריך הכניסה". בחודש יוני אשתקד, לצורך השוואה, ביקרו בישראל 384 אלף מבקרים, מתוכם 365 אלף תיירים.
יודגש כי ככל הנראה אין מדובר בתיירים קלאסיים שבאו לטייל, אלא בזרים שהגיעו לארץ למטרות שונות ונרשמו על אשרת תייר, כמו למשל אנשי מקצוע או עובדי היי טק שהגיעו לביקור קצר בישראל, או משלחות בנושאי רפואה, חוקרים, יהודים שבוחנים עלייה לארץ ועוד.

כמו כן, בחודש שעבר נרשמו 16.1 אלף יציאות לחו"ל של ישראלים, זאת לעומת 837.4 אלף יציאות ביוני 2019. 15.8 אלף מאותן יציאות היו בדרך האוויר, ופחות מחמישים יציאות היו דרך היבשה.
בהודעת למ"ס נכתב כי "בעקבות המשך יישום ההחלטה של מדינות רבות מחודש מרץ להטיל מגבלות על כניסות זרים עקב התפשטות נגיף קורונה, בחודש יוני נרשמו מספרים נמוכים במיוחד של יציאות לחו"ל של ישראלים וחזרות מחו"ל".
עוד נמסר כי מתוך 16.1 אלף יציאות לחו"ל של ישראלים בחודש יוני השנה, אלף (6.3%) היו של אזרחי ישראל שמתגוררים בחו"ל ובאו לארץ לביקורי מולדת.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
(צילום: סיון פרג', רשות שדות התעופה)

המלונות מנסים להתאושש

בתוך כך, מתמונת מצב שפרסמה הבוקר התאחדות המלונות עולה כי מאז הפתיחה המחודשת של בתי המלון ב-27 במאי, לנו בהם כ-288 אלף אורחים. מתוך כ-430 מלונות, עד כה רק 261 שבו לפעילות. התפוסה הארצית הממוצעת במלונות עומדת על 55%.
מניתוח נתוני החשיפות לחולי קורונה מאומתים באתר משרד הבריאות עולה כי בשבועיים האחרונים ביקרו בבתי המלון 40 חולי קורונה מאומתים - כלומר 0.01% מהאורחים.
בתקופת המשבר 96% מבתי המלון בישראל היו סגורים וכ-41 אלף עובדי הענף הישירים הוצאו לחל"ת או פוטרו. על פי נתוני ההתאחדות, 35 עובדים בלבד מתוך 15 אלף העובדים (0.23%) ששבו לעבודתם במלונות התגלו מאז הפתיחה כחולי קורונה.
"המלונות מחמירים יותר מכל ענף אחר על התו הסגול", אומרים בהתאחדות המלונות. ״מלון הוא למעשה ׳מבצר סגור׳ אשר רק אורחים מזוהים יכולים להיכנס אליו". בהתאחדות מוסיפים כי "אין להחמיר את ההנחיות לגבי המלונות, ויש להחריג את בתי המלון משאר העסקים. בתי המלון מחזיקים את הכלכלה של ערים כמו אילת וטבריה ואזורים כמו ים המלח. פוטנציאל הנזק אשר עלול להיגרם מהחמרה בתנאי העבודה, הוא עצום עד כדי סגירת הענף".