"אינשאללה בעזרת השם יפתחו את הגבול, רק שיבואו ישראלים חופשי-חופשי ואנחנו נעזור בכל דבר. סיני בלי ישראלים זה, אין, לא מרגישים". כך, בעברית בסיסית, אך חיננית, הגיב הבוקר (יום ה') מקבול עבדאללה, מנהל אתר חושות בסיני, בריאיון לאולפן ynet לאפשרות שמעבר טאבה ייפתח בשבוע הבא לאחר שמונה חודשים שבהם היה סגור.
במשרד הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ורשות שדות התעופה מגבשים מתווה שיאפשר את פתיחת המעבר שאלפי ישראלים מחכים לפתיחתו המחודשת. נושא סגירת המעבר אף עלה בעתירה לבג"ץ. לאור התחלואה במצרים שמוגדרת "מדינה אדומה", בשלב זה ייאלצו החוזרים ארצה להיכנס לבידוד ביתי למשך שבועיים.
4 צפייה בגלריה
חוף בשארם א-שייח' סיני
חוף בשארם א-שייח' סיני
חוף בשארם א-שייח'
(צילום: shutterstock)
זיו, ישראלי שנופש בחושות של מקבול בראס אבו גלום, סיפר כי הגיע לחצי האי המצרי בטיסה דרך טורקיה: "היה שווה כל רגע, אנחנו נהנים ורוצים שיבואו עוד אנשים לפיסת גן העדן הזאת".
כשנשאל אם הוא מתגעגע לישראלים, אמר מקבול: "בטח שמתגעגע, וואלה, היינו כל החיים ביחד, ובתקופה הזאת כשמתרחקים אז יש געגועים. זה לא רק עבודה, זה היה חיים ביחד. כל הזמן היינו ביחד.
4 צפייה בגלריה
זיו ומקבול עבדאללה בסיני
זיו ומקבול עבדאללה בסיני
זיו ומקבול עבדאללה בסיני
4 צפייה בגלריה
מפה סיני איסטנבול
מפה סיני איסטנבול
המסלול לסיני דרך טורקיה
(Google Maps)
יש קורונה בסיני? לא, לא, וואלה אין קורונה אצלנו. אנחנו לא מרגישים את זה בכלל. יש נוף, יש שמש, יש ים, יש הכל.
אלדמע מילשטיין, צלם ישראלי שנופש גם הוא בסיני בימים אלה, סיפר לאולפן ynet: "אני מגיע לכאן כל שנה כשמתאפשר. כרגע אני מצלם את סיני שאין בה תיירות בכלל, החופים ריקים לגמרי, הגבול סגור ללא שום סיבה הגיונית. כל הבדואים פה מחכים שהתיירות תחזור".
"אני קורא לישראלים לבוא", אמר אלדמע, "אבל אם אפשר שלא בהמוניהם. אני נמצא פה ולא ראיתי אף אחד עם מסכה. אין פה שום בלאגן".
4 צפייה בגלריה
חצי האי סיני
חצי האי סיני
צילום של אלדמע מסיני
(צילום: אלדמע מילשטיין)
נזכיר כי המטה ללוחמה בטרור קורא לכל הישראלים השוהים שם בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב ארצה. בנוסף, המטה ללוחמה בטרור ממליץ בתוקף לכל אלו המבקשים לצאת לסיני להימנע מלעשות זאת. האזהרה מוגדרת כ"איום קונקרטי גבוה מאוד". עוד נכתב באתר המטה ללוחמה בטרור: "נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים, בטווח הזמן המיידי. ברקע לכך, בין השאר, פעילותו המתעצמת של "מחוז סיני" (שלוחת דאע"ש באזור) בתקופה האחרונה".​