5 צפייה בגלריה
מטוס תובלה אנטונוב An-225
מטוס תובלה אנטונוב An-225
מטוס התובלה אנטונוב An-225
(צילום: shutterstock)
מטוס התובלה האסטרטגי הכבד ביותר שנבנה אי פעם, האנטונוב An-225 המכונה באוקראינית "מריאה" (חלום או השראה), צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון בתחילת השבוע הבא. כך נודע ל-ynet. המטוס הענק, שפועל תחת הרישום UR-82060, נבנה בסוף שנות ה-80 במטרה לסייע בהובלה אווירית של מעבורת החלל "בוראן" של ברית המועצות.
בחודשים האחרונים מסייע המטוס בהעברת ציוד רפואי וציוד מיגון להתמודדות עם נגיף הקורונה מסין למדינות רבות ברחבי הגלובוס. המטוס צפוי לנחות בישראל ביום שני, 3 באוגוסט, לקראת השעה 17:00 בערב ולעזוב את ישראל עוד באותו הלילה.
בשלב זה לא ניתן לפרט מה המטוס נושא בתוכו, אולם ברשות שדות התעופה כבר החלו בהיערכות לקליטתו של המטוס, ובין היתר מתכננים לפרוק אותו על אחד המסלולים בנמל התעופה מפאת גודלו העצום. המטוס נחת בישראל לפני מעל עשור בשנת 2008.
5 צפייה בגלריה
מטוס האנטונוב An-225 נוחת בנתב"ג ב-2008
מטוס האנטונוב An-225 נוחת בנתב"ג ב-2008
מטוס האנטונוב An-225 נוחת בנתב"ג ב-2008
(צילום: מוני שפיר)

5 צפייה בגלריה
מטוס תובלה אנטונוב An-225
מטוס תובלה אנטונוב An-225
עדיין אטרקציה גם באוקראינה
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
מטוס תובלה אנטונוב An-225
מטוס תובלה אנטונוב An-225
ומזווית נוספת
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
מטוס אנטונוב 124 "רוסלן" בנתב"ג
מטוס אנטונוב 124 "רוסלן" בנתב"ג
האח הקטן - מטוס אנטונוב 124 "רוסלן" בנתב"ג
(צילום: איתי בלומנטל)
המטוס הענק של יצרנית המטוסים האוקראינית אנטונוב מבוסס על מטוס התובלה אנטונוב An-124 ("רוסלן"), הנחשב כיום למטוס התובלה הצבאי הגדול ביותר בעולם. שני המטוסים תוכננו על ידי המהנדס הרוסי ויקטור טולמצ'ב. במרץ האחרון סיים המטוס בן ה-31 לעבור שדרוג מערכות אחרי שנתיים של השבתה כדי שיוכל להמשיך ולטוס עוד שנים ארוכות.
המטוס מופעל על ידי שישה מנועי טורבו-פאן D-18T (שלושה בכל צד) ושני כני נסע אחוריים הכוללים 14 גלגלים כל אחד בנוסף ל-4 גלגליים קדמיים – סך הכול מותקנים במטוס 32 גלגלים. אורכו: 84 מטרים הפכים אותו למטוס הארוך ביותר בעולם.
מוטת הכנפיים שלו עומדת על 88.4 מטרים וגובהו 18.1 מטרים. משקל המטוס כשהוא ריק עומד על 285 טון. המטוס יכול לטוס במשקל מרבי של 300 טון מרחק של 4,000 קילומטרים. כלומר, האנטונוב An-225 יכול להמריא עם משקל של 640 טון שכוללים את משקל המטוס (285 טון) ועוד מטען, שתלוי במשקל הדלק, שיכול להגיע ל-300 טון במקסימום. עם תאי דלק מלאים (ללא מטען) יכול מטוס הענק לטוס למרחק של 14 אלף קילומטרים. מהירות המטוס באוויר יכולה להגיע ל-850 קמ"ש ומהירות השיוט שלו עומדת על 750 קמ"ש.