כשהחל משבר הקורונה לא כל המלונות ששו לעבור "שינוי ייעוד" ולארח את מבודדי המגפה מחשש שזה יפגע במיתוג שלהם. עכשיו מתברר שזה היה עסק בכלל לא רע.
על פי נתונים שמשרד הביטחון העביר לתנועה לחופש המידע, החלוצה ושיאנית האירוח של החולים, רשת דן, החלה לארח אותם בשלושה ממלונותיה בתל אביב ובירושלים כבר ב-17 במרץ. היא קיבלה מהממשלה קרוב ל-35 מיליון שקל. מנכ"ל הרשת, רונן ניסנבאום, מצנן את ההתלהבות: "זה נשמע מספר ענק, אבל אנחנו חברה בורסאית, אפשר לבדוק אותנו – ואנחנו בהפסדים גדולים. מה ששילמו לנו מכסה את הוצאות התפעול, אבל לא בלאי. בשנה שעברה המלונות האלה הרוויחו באותם חודשים פי שניים-שלושה".
1 צפייה בגלריה
מלון דן בירושלים שהוסב למלונית קורונה
מלון דן בירושלים שהוסב למלונית קורונה
מלון דן בירושלים שהוסב למלונית קורונה
(צילום: שלו שלום)
עשרות בתי מלון נוספים קיבלו סכומים שנעים בין חצי מיליון שקל לתשעה מיליון. מובילים את הרשימה מלון כינר גליל שקיבל 9,213,852 שקל, מלון יערים במעלה החמישה שקיבל 8,422,535, מלון הרלינגטון באשקלון שקיבל 7,537,400, מלון סי אוף גליליי שקיבל 5,641,732, מלון ניר עציון שקיבל 5,383,009 ומלון לביא בצומת גולני שקיבל 4,928,183.
שלום אשכנזי, מנכ"ל ושותף בעלים במלון לביא, סיפר: "מי שרוצה מוזמן לבדוק אותנו. ההכנסות שלנו ירדו במהלך משבר הקורונה בקרוב ל-50 אחוז בהשוואה לאותה תקופה בשנה החולפת. מה ששילמו לנו מכסה הוצאות ויש עוד קצת רווח. זה היה עדיף מאשר להשאיר בית מלון נעול, זה גם נתן פרנסה למשפחות, אבל זה רחוק מלחפות על הנזק".