פסטיבל הסרטים השבדי גוטברג יתקיים השנה ברשת האינטרנט, זאת בשל מגפת הקורונה כמובן. המארגנים, שמחפשים גימיק צבעוני כלשהו כדי להפיח חיים באירוע, החליטו לשלוח את אחד הצופים לאי מבודד, שם ישהה במלון שנבנה במגדלור ויצפה בסרטי הפסטיבל.
הצופה יפליג על סירה לארכיפלג קטנטן בים הצפוני שם שוכן מגדלור פאטר נוסטר המפורסם. באתר "לונלי פלנט" ציינו כי המגדלור נבנה ב-1868 ונקרא פאטר נוסטר (אבינו שבשמיים בלטינית) כמחווה לתפילות של מלחים שהפליגו באזור ופחדו שהרוחות העזות ינפצו אותם על הסלעים. בחודש ספטמבר נפתח מלון חדש בבית ששימש בעבר את מנהל המגדלור, ושם ישהה הצופה בר המזל שייבחר.
מטעמי בטיחות בלבד, ישהה עם הצופה באי נציג מטעם הפסטיבל. "במשך שבעה ימים תבלו לבד על האי, שם תקבלו גישה מלאה לקטלוג הסרטים של הפסטיבל", מסרו המארגנים. "תקבלו אספקה לשבעה ימים, ההגעה לאי והיציאה ממנו תהיה באמצעות סירה. במהלך השהייה תוכלו לדבר על החוויה שלכם באמצעות יומן וידיאו שתקליטו, וגולשים מרחבי העולם יוכלו לעקוב אחריו".
3 צפייה בגלריה
מגדלור פאטר נוסטר
מגדלור פאטר נוסטר
מגדלור פאטר נוסטר - תפאורה יוצאת דופן למרתון סרטים
(צילום: Erik Nissen Johansen)
3 צפייה בגלריה
מגדלור פאטר נוסטר
מגדלור פאטר נוסטר
לפעמים הגלים עולים
(צילום: Henrik Trygg)
3 צפייה בגלריה
מגדלור פאטר נוסטר
מגדלור פאטר נוסטר
ולפעמים השקיעות מרהיבות
(צילום: shutterstock)
יואנס הולמברג, המנהל האמנותי של הפסטיבל, אמר כי "הפסטיבל השנה בוחן את העולם החדש שנוצר בשל המגפה והתפקיד של סרטים בעולם זה. יצירה של חוויית קולנוע מבודדת לאדם בודד באתר אייקוני היא דרך להבטיח שיצפה באופן בטוח בסרטי הפסטיבל, אבל גם ניסיון לעכל ולדון באופן שבו המגפה שינתה את היחסים בין בני אדם לקולנוע. השהייה שם תזכיר את הבידוד שהרבה אנשים בעולם חוו בשנה החולפת".
מעוניינים לנסות? זה מה שצריך לדעת: הפסטיבל מתקיים השנה במשך 11 ימים מ-29 בינואר עד 8 בפברואר עם 60 הקרנות בכורה. השהייה באי תהיה בין 30 בינואר ל-6 בפברואר, ואפשר להירשם עד 17 בינואר בלינק הזה. תצטרכו לשלוח מייל שבו תספרו על עצמכם ותסבירו מדוע אתם רוצים לשהות באי. אם תעברו את השלב הזה תגיעו לשלב הריאינות האישיים. בהצלחה.