חברות התעופה הישראליות קיבלו אמש (ד') אישור להשתמש בנתיב קצר יותר לאמירויות ובכך משך הטיסות לדובאי צפוי להמשך כשעתיים וחצי במקום כשלוש שעות ו-20 דקות.
עם תחילת הטיסות אל היעד החדש, החברות הישראליות נדרשו לעבור בנתיב הטיסה שלהן מעל סעודיה, בעוד חברת פליי דובאי טסה במסלול קצר יותר שעובר במרחב האווירי של בחריין. החל מהבוקר כולן צפויות לטוס באותו הנתיב ולהשוות את זמני משך הטיסה.
2 צפייה בגלריה
עכשיו כל החברות עוברות במסלול הצפוני אל דובאי
עכשיו כל החברות עוברות במסלול הצפוני אל דובאי
כעת כל החברות עוברות במסלול הצפוני והקצר אל דובאי
(צילום מסך)
הבוקר החלו החברות הישראליות לבצע את הנתיב החדש, דבר שיחסוך לנוסעים זמן רב באוויר ולחברות חסכון בדלק. בשבועיים האחרונים, מאז החלו חברות התעופה הישראליות לטוס לדובאי, הן נאלצו לעבור בנתיב ארוך יותר שעובר מעל ריאד, בירת סעודיה, ולהגיע לדובאי בנתיב מדרום, מסלול שאורך כשלוש שעות ו-20 דקות בממוצע.
חברת התעופה פליי דובאי מנגד, עשתה שימוש בנתיב צפוני וקצר יותר שעובר במרחב האווירי הבחרייני צפונית לקטאר שאורך בממוצע כשעתיים וחצי. הבוקר כאמור, כל החברות מורשות לעשות שימוש בנתיב הקצר.
חשוב לציין כי המסלול הקצר והחדש עובר קרוב יחסית לאיראן ולאי קיש, אך המטוסים שם טסים בגובה של מעל 30 אלף רגל.
מאחורי הקלעים פעלו בכירים בחברות התעופה הישראליות במטרה להשוות את תנאי החברות שלהם למתחרים מהאמירויות, דבר שאף גרם לנוסעים לבחור דווקא בחברות הזרות כדי לחסוך זמן באוויר.
2 צפייה בגלריה
לפני המראה ראשונה בצורתו החדשה
לפני המראה ראשונה בצורתו החדשה
מנכ"ל ישראייר: "פנינו לשלטונות בחריין וקיבלנו אישור"
(צילום: מוני שפיר)
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס הוביל את המהלך פורץ הדרך שהבוקר רקם אור וגידים: "בהתחלה לא נתנו לנו אישור אז פנינו בעצמנו לשלטונות בבחריין וקיבלנו אישור לעשות את זה", אמר ל-ynet.
גם זמן הטיסה בחזרה - מדובאי לנתב"ג - צפוי להתקצר, כך שהוא יעמוד כעת על שלוש שעות וחצי במקום ארבע שעות ועשר דקות.