ביום חמישי האחרון, מספר ישראלים שהמריאו מנתב"ג לקוסטה ריקה בטיסת קונקשן מספר LH518 של חברת התעופה לופטהנזה, ביצעו עצירת ביניים בנמל התעופה בפרנקפורט. הטיסה הראשונה יצאה כסדרה מהארץ אך עם הגעתם לשדה בגרמניה, התבשרו הנוסעים כי טיסת ההמשך לסן חוסה תתעכב ביממה ותצא רק למחרת.
"שם מתחיל הסיפור שלנו", אמרה מגי בן גד (31) שנסעה עם בעלה אריאל אבירם (33) ובנם התינוק בן השמונה חודשים, בריאיון לאולפן ynet. "אנחנו בעצם נפלנו בין הכיסאות, כי בתור ישראלים אסור היה לנו לצאת משדה התעופה, לאדמת גרמניה", הסבירה מגי, וזאת בשל המדיניות הנוכחית, על פיה בעלי דרכון ישראלי לא יכולים להיכנס בתקופה זו לגרמניה, מאחר שישראל נחשבת למדינה "אדומה", גם אם מגיעים עם בדיקת קורונה שלילית.
3 צפייה בגלריה
מגי, אריאל ובנם הקטן
מגי, אריאל ובנם הקטן
מגי, אריאל ובנם הקטן
(באדיבות מגי בן גד)
"למעשה היינו כלואים בשדה עד שנוכל לצאת לטיסת ההמשך. אבל לפי החוק של האיחוד האירופי - אם חברת התעופה מעכבת נוסעים למשך לילה, היא אמורה לתת להם חדר במלון לאותו לילה ותנאים בסיסיים כמו מזון ושתייה לכל נוסע".
לדבריה, כאשר הבינו שעליהם לקבל לילה בבית מלון הם עמדו בתור לדלפק החברה בשדה והמתינו לתורם, אך כשזה הגיע הם התבשרו כי לא נשארו חדרים פנויים באותו מלון ולכן עליהם להישאר בשדה התעופה למשך הלילה.
"כשהגעתי אל הנציג עם הילד שלי בידיים, כשהוא בוכה בהיסטריה, ושאלתי מה אעשה עם הבן שלי? איפה אשים אותו לישון הלילה? הוא הסתכל עליי בקור רוח, הצביע לפינה ואמר לי, 'את יכולה לשים אותו לישון על הרצפה של הטרמינל'.
3 צפייה בגלריה
מגי, אריאל ובנם הקטן
מגי, אריאל ובנם הקטן
"הנציג אמר לי: 'את יכולה לשים אותו לישון על הרצפה'". מגי ובנה בן ה-8 חודשים
(באדיבות מגי בן גד)
"בשלב הזה היינו כבר כל כך רעבים ועייפים, אחרי שעות שחיכינו בתור, בציפייה שלופטהנזה ייקחו אחריות עלינו", סיפרה מגי והוסיפה כי למרות דבריו של נציג החברה אודות החדרים שאזלו במלון המדובר, לפי בדיקה שעשו מגי ובעלה באתר בוקינג, היה נראה שישנם עוד לא מעט חדרים פנויים באותו המלון.
מגי תיארה שהם מיד פנו אל אותו נציג על מנת להראות לו שישנם עוד חדרים פנויים במלון, אך זה ענה להם שאלו חדרים ששמורים לאתר בוקינג "ולכן הם לא מתכוונים לסגור לנו את החדרים האלה".

נציג לופטהנזה בשדה: "הלוואי שיכולתי לעזור לכם, אבל אני לא"

בסרטון שהגיע לידי ynet מתועדת שיחה בין מספר ישראלים ונציג החברה, כאשר אחד הנוסעים מנסה להסביר לאותו נציג כי על אחריות החברה לדאוג להם וכי ישנה משפחה עם תינוק קטן שחייב מקום מסודר להעביר בו את הלילה. "התינוק הזה הוא בעדיפות ראשונה מבחינת כל הנוסעים כאן, בבקשה תדאג לו", אמר אותו נוסע ישראלי. התשובה שקיבל מנציג חברת לופטהזנה הייתה "הלוואי שיכולתי לעזור לכם, אבל אני לא".
הסיפור הסתיים בכך שמגי ומשפחתה, ועוד עשרות ישראלים שהיו איתם בטיסה, קיבלו שמיכות ושובר על סך 10 אירו מטעם החברה לכל נוסע. "הרגשנו מזעזע, מחריד, הוחזקנו בתת-תנאים, בלי המזוודות שלנו. לא היה לי מספיק ציוד לבן שלי ואנחנו פשוט נזרקנו לעזאזל, ככה אנחנו הרגשנו.
"עברנו טראומה, התייחסנו אלינו כאילו אנחנו לא בני אדם. מעולם לא נתקלתי בכזה קור וחוסר אכפתיות וזה היה לא אנושי. גרם לי ממש לפחד לטוס שוב, בטח שלא דרך גרמניה", אמרה מגי, שלבסוף הזמינה לילה עבור משפחתה במלון בשדה דרך בוקינג, עליו שילמו כמובן בעצמם.
3 צפייה בגלריה
נציג לופטהנזה בשדה התעופה בפרנקפורט
נציג לופטהנזה בשדה התעופה בפרנקפורט
נציג לופטהנזה בשדה התעופה בפרנקפורט
(באדיבות מגי בן גד)
מלופטהנזה נמסר ל-ynet כי: "החברה מצירה על עיכוב בן 19 שעות שנוצר עקב בעיה טכנית בטיסת המשך לסן חוסה, קוסטה ריקה. בשל מגבלות הכניסה במהלך מגפת הקורונה, נאסר כעת על אזרחי ישראל ומדינות נוספות להיכנס לגרמניה בעת טיסת מעבר. נוסעים שהגיעו מתל אביב על טיסת המשך זאת, נדרשו להישאר באזור המעבר בשדה התעופה בפרנקפורט. צוותי הקרקע של החברה ניסו לסייע לנוסעים על ידי חלוקת שוברי מזון ושמיכות.
"למלון באזור המעבר יש קיבולת מצומצמת ולא ניתן היה לארח את כל הנוסעים, בזמני שגרה מגוון האפשרויות לסייע לנוסעים היה גדול יותר. אנו מצירים על אי הנוחות בעקבות העיכוב בטיסה, אך בטיחות הנוסעים בעדיפות ראשונה".