המוסד לביטוח לאומי הודיע היום (ב') כי ישלם דמי אבטלה למורי דרך ולעובדי ענף התיירות שהוצאו לחופשה ללא תשלום, בשל המשבר הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה. הזכאות לדמי אבטלה, תינתן לעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום למשך 30 ימים לפחות.
כדי לסייע גם למעסיקים, הביטוח הלאומי ביטל את הצורך לנצל את ימי החופש לפני תחילת קבלת ימי האבטלה לעובדים שיוצאו לחופשה ללא תשלום בשלושת החודשים הקרובים, כך שהעובדים יוכלו להתחיל לקבל דמי אבטלה עם היציאה לחופשה, מבלי לגרור עלויות נוספות למעסיקים שנמצאים במשבר.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
ריק מנוסעים: הטרמינל בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
כמו כן, נציגי הביטוח הלאומי נפגשו עם ארגוני מורי הדרך וגיבשו הנחיות עבור מורי דרך שעבודתם נפגעה. לדמי אבטלה, יוכלו להיות זכאים מורי דרך שעבדו כשכירים או מורי דרך עצמאיים שאין בבעלותם "רכב אשכול".
לצורך חישוב דמי האבטלה, הביטוח הלאומי יכיר בהכנסה של מורי הדרך גם אם הם עבדו מול גורם פרטי שאינו סוכן, ללא תלוש שכר אלא על ידי חשבונית או קבלה.
את התביעה לדמי אבטלה ניתן להגיש באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי. כדי לקבל את דמי האבטלה יש להתייצב בשירות התעסוקה מיד עם הפסקת העבודה. ניתן להתייצב התייצבות ראשונית און-ליין באתר שירות התעסוקה, ולהגיע פיזית לשירות התעסוקה תוך שבועיים. במקרים שבהם לא ניתן להתייצב בגלל בידוד ביתי, יש לפעול לפי ההנחיות של שירות התעסוקה.
2 צפייה בגלריה
יקבלו דמי אבטלה: מדריכי טיולים
יקבלו דמי אבטלה: מדריכי טיולים
יקבלו דמי אבטלה: מדריכי טיולים
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי "זו שעת משבר במשק. בביטוח הלאומי נקטנו יוזמה והקדמנו את המאוחר, בכך שיצרנו קשר עם נציגים במגזרי התיירות השונים כדי לסייע ככל שניתן לעובדים ולמעסיקים, להתמודד עם ההשלכות הכלכליות והתעסוקתיות של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.
"בפועל, עובדים שיוצאים לחל"ת של לפחות 30 יום, יזכו לדמי אבטלה מבלי לגרוע מימי החופשה שהיו ברשותם. בכך ניתן מענה מיידי, ולו באופן חלקי, לשכרם ולפרנסת בני ביתם".
ההנחיות לקבלת דמי אבטלה לעובדים בחל"ת ולמורי דרך מפורסמות במלואן באתר הביטוח הלאומי.