2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת וייטנאם איירליינס
מטוס של חברת וייטנאם איירליינס
מטוס של חברת וייטנאם איירליינס
(צילום: shutterstock)
לראשונה בהיסטוריה מטוס וייטנאמי ינחת ביום חמישי בישראל. מדובר בטיסת נוסעים שמפעילה חברת וייטנאם איירליינס. 240 מתוך 280 הנוסעים יהיו סטודנטים וייטנאמים שיגיעו לישראל במסגרת שנת השתלמות בחקלאות. על הטיסה חזרה לווייטנאם יעלו הסטודנטים שסיימו שנה השתלמות.
הטיסה היא פרי יוזמה של שגרירות ישראל בווייטנאם. הסטודנטים הווייטנאמים הם הקבוצה הגדולה ביותר מכל 30 המדינות המשתתפות בפרויקט. בכל שנה מגיעים לישראל 4,000 סטודנטים לחקלאות מ-30 מדינות. כל הנוסעים שינחתו ביום חמישי ייכנסו לבידוד, זאת על אף שהתחלואה בווייטנאם נמוכה משמעותית מאשר בישראל. וייטנאם התגברה על הגל השני של הקורונה ומזה 20 ימים לא נרשם בה אפילו מקרה הידבקות אחד.
ללא קשר לטיסת הסטודנטים, וייטנאם העניקה לישראל, במחווה סמלית של ידידות, 100 אלף מסכות פנים. נציג ממשרד החוץ של וייטנאם ויו"ר תאגיד PSD הווייטנאמי, שייצר את המסכות, מסרו אותן לשגריר ישראל נדב אשכר במהלך טקס שנערך בהאנוי בירת וייטנאם.
2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בווייטנאם מקבל מסכות הגנה
שגריר ישראל בווייטנאם מקבל מסכות הגנה
שגריר ישראל בווייטנאם מקבל את המסכות
המסכות יועברו באוניה ארצה לשימושם של מתנדבי ארגון זק"א - חסד של אמת. השגריר אשכר הודה על השי, והוסיף כי הוא מסמל את ידידותו של העם הווייטנאמי כלפי העם בישראל. "אנו מוקירים ידידותם זו", אמר. "חבר בעת צרה הוא חבר אמיתי". אשכר העניק תעודות הוקרה למשרד החוץ הווייטנאמי ולחברת PSD על החלטתם להעביר את התרומה לישראל.