לאחר דחייה של שבוע בשל מזג האוויר, יתקיים ביום חמישי ושבת, בין השעות 19:00 עד 23:00, פסטיבל "מנורת לילה" בנווה שאנן. על הפרק: שלל מיצבי ומיצגי אמנות ואור, מתחם ילדים מיוחד, הופעות חיות, סדנאות ואוכל טוב. הכניסה כמובן חופשית.
הפסטיבל, שבהפקת עיריית תל אביב, יתקיים זו השנה השישית ברציפות ומארגניו מגדירים אותו אירוע אמנות ותרבות לילי במרחב הציבורי. קיבלנו הצצה ראשונה לעבודות הווידאו ארט שיוצגו בפסטיבל.
2 צפייה בגלריה
פסטיבל "מנורת לילה"
פסטיבל "מנורת לילה"
פסטיבל "מנורת לילה"
(צילום באדיבות קבוצת מנורת לילה ועיריית תל אביב יפו )
"השכונה הרב תרבותית הופכת במהלך הפסטיבל לבמת שיח בין עברה של דרום תל אביב להווה הרב תרבותי שבה", תיארו מארגני האירוע את מה שצפוי לקרות. "שם הפסטיבל נגזר מתוכנית בניין העיר המקורית של השכונה (שרק מחצית ממנה התממשה) המתבססת על צורה של מנורה בת שמונה קנים, שבמרכזם השמש – רחוב לוינסקי, תוכנית אותה הגה האדריכל יוסף טישלר ב-1921.
"המרחבים הציבוריים, גינות, פינות רחוב, בתי עסק וחללים עירוניים, מהווים כולם במה למיצבי ומיצגי אמנות ואור הנעים בין אמירה נוסטלגית אודות עברה של השכונה להתבוננות בטריטוריה המורכבת של ההווה. באירוע יוצגו שלל מיצבים פיסוליים, מיצגים חיים, הקרנות וידאו והופעות חיות של מוזיקה מקומית והופעות משובחות סביב מוקדי חום חורפיים".
מתחם הילדים ברחוב הגר"א 28 יכלול, בין היתר, את תיאטרון הקרון שמציג התרחשויות בימתיות העוקבות אחר מחזור העונות והחיים, סדנת אמן עם חביב קפצון, הקראת סיפורי עם מאריתראה ומסודן.
2 צפייה בגלריה
פסטיבל "מנורת לילה"
פסטיבל "מנורת לילה"
מיצג אור
(צילום באדיבות קבוצת מנורת לילה ועיריית תל אביב יפו )
השנה הפסטיבל יארח גם את להקת המחול בת שבע בעבודת מיצג מאת אוהד נהרין. ומה אוכלים? באי הפסטיבל ייהנו מסצנת הקולינריה המקומית המספקת טעימה ממאכלים מרחבי העולם שהביאו עמם תושבי השכונה. המסעדות האריתראיות המגישות אינג'ירה ומטעמים טבעוניים כמו שירו, נזיד שמורכב מעגבניות, קמח חומוס, בצל, שום וג'ינג'ר. בר הבאו הסיני בנווה שאנן 26 מציע אוכל סיני אותנטי ובר המוזג המיתולוגי מול התחנה המרכזית הישנה לשעבר שמציע בירה, נקניקיות ונוסטלגיה מקומית.
פסטיבל "מנורת לילה" הוא פרי יוזמתם של יאשה רוזוב ועברי באומגרטן, העוסקים בבחינה ושינוי המרחב העירוני באמצעות פרויקטים יזומים בתחומי האמנות והתרבות. מדי שנה מארח הפסטיבל אוצרת אורחת - השנה נוגה דוידסון מתארחת כחלק מצוות האוצרות של הפסטיבל.
"אנו מזמינים את הקהל לעצור ולהרהר יחד עם מיטב היוצרים בישראל בשאלות העירוניות והחברתיות המורכבות של השעה", מדברו המנהלים האמנותיים. "הפסטיבל שופך אור על נווה שאנן כמרחב לימינאלי שבו פועלים כוחות השוק ומשנים את פניה של השכונה. בתקופה בה הלילות הם הארוכים בשנה, בתקופה שבה נחגגים חגי אורות בקרב תרבויות ברחבי העולם, דרום תל אביב הופכת לרגע לכיכר המרכזית בעיר".
לפרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל – הקליקו.