אם חלמנו לטוס בפסח לחופשה ברודוס או בפאפוס, הרי שכעת ניתן לומר כמעט בוודאות שהטיסות יתחדשות רק לאחר חג הפסח. נשארנו, אם כן, עם השוק הישראלי שהביקושים שבו הולכים וגוברים והמחירים בהתאם.
ביקושי שיא נרשמים לצימרים ולווילות יוקרה. קבוצת ALLOVE, המפעילה את אתרי הנופש המובילים צימר לנד ו-וילה לנד, מדווחת על עלייה חדה של 200 אחוזים בביקושים לצימרים ולווילות יוקרה לחג, זאת בהשוואה לפסח 2019 (בפסח 2020 היה סגר).
אילנה אלוני, מנכ"לית קבוצת ALLOVE, אמרה כי "השנה, בשל ההחרגה המתבקשת של הצימרים והווילות כמתחמי נופש בטוחים למשפחות גרעיניות, הישראלים הפנימו במהרה את השלכות השמיים הסגורים ובוחרים בתיירות הכפרית. כבר כעת ניתן לראות עלייה חדה בביקושים והישראלים כבר התחילו לשריין צימרים, וילות וחדרי אירוח לפסח הקרוב שהולכים ומתמלאים. על אף הביקושים עדיין ניתן למצוא מקומות פנויים".
ומה טווח המחירים לפסח? 1,640 שקלים ללילה לזוג ושני ילדים במתחם הצימרים "מקום בצמרת" בזרעית. בכפר הנופש ביאנקיני שבים המלח תוכלו לנפוש בחול המועד בעלות של 1,400 שקלים לזוג ללילה על בסיס לינה וחצי פנסיון.
5 צפייה בגלריה
אחוזת יערות הכרמל
אחוזת יערות הכרמל
נופשים באחוזת יערות הכרמל
(צילום: אלעד גרשגורן)
חופשה של שלושה לילות במלון אחוזת יערות הכרמל בליל הסדר בין 26 ל-29 במרץ עולה 7,353 שקלים לזוג, על בסיס חצי פנסיון. אפשר להוסיף ילדים רק מגיל 16 ומעלה בתוספת תשלום.

באילת דורשים: החזירו את מתווה האי הירוק בעיר

אם לא די בשמיים הסגורים יש חשש ממשי שהעיר אילת תהיה סגורה בפסח הקרוב. הנהלת העיר שיגרה הבוקר (יום ד') מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה להחזיר בדחיפות את מתווה האי הירוק באילת. אלי לנקרי, ממלא מקום ראש העיר וי"ר תאגיד התיירות העירוני כתב כי "ההחלטה שלא להפעיל את האי הירוק באילת עלולה להתברר כהימור מסוכן על העיר ועלולה חלילה להביא לכך שהעיר תהיה סגורה בפסח". לדבריו, "אילת יכולה להפוך לעיר מודל בינלאומית להתנהלות בשגרת קורונה תוך הבטחת בריאות הציבור והחזרת כל הפעילות הכלכלית לעיר תחת מתווה התו הירוק".
ענת אהרון, מנהלת חטיבת שיווק ומכירות ברשת מלונות פתאל, אמרה הבוקר בשיחה עם ynet: "מאז היוודע הבשורה על פתיחת בתי המלון בארץ החלו הביקושים לעלות באופן הדרגתי לאביב בכלל, ולפסח בפרט, בכל אזורי הנופש. כפי שצפינו סוף השבוע של פורים בים המלח, שמתפקד כאי ירוק, יהיה בתפוסות גבוהות מאוד. באזור אילת אנו פותחים בחמישי הקרוב, התפוסות יפות ואנו סמוכים ובטוחים שילכו ויעלו".
דוגמאות למחירים ברשת פתאל לזוג עם שני ילדים בפסח: חופשה של שלושה לילות במלון לאונרדו פלאזה ים המלח בין 25 ל-28 במרץ, על בסיס חצי פנסיון, עולה 6,955 שקלים, בפסח שני בין 29 במרץ ל-1 באפריל המחיר יורד ל-7,225 שקלים. בפסח באילת: חופשה במלון יו מג'יק פאלאס בין 25 ל-28 במרץ עולה 7,412 שקלים, בין התאריכין 29 במרץ עד 1 באפריל המחיר מטפס ל-8,181 שקלים.
5 צפייה בגלריה
מלון הרודס ים המלח
מלון הרודס ים המלח
צ'ק אין עם תו ירוק במלון הרודס ים המלח
(צילום: רשת פתאל)
5 צפייה בגלריה
מלון הרודס ים המלח
מלון הרודס ים המלח
חוזרים לעבודה
(צילום: רשת פתאל)
גם ברשת בתי המלון מקבוצת נקש ניכרת עליה בביקושים לפסח. חופשה במלון הרברט סמואל מילוס ים המלח בין 26 ל-29 במרץ. לזוג עם ילד בחדר עולה 2,930 שקלים ללילה על בסיס חצי פנסיון, כולל ארוחת חג. חופשה במלון אורכידאה אילת בין 26 ל-29 במרץ עולה 9,000 שקלים לזוג עם שני ילדים על בסיס חצי פנסיון, כולל ארוחת חג.
עדי הראל, מנהלת מחלקת תיירות פנים בקבוצת אמסלם טורס, מצביעה על מגמה לפסח הקרוב: "האזורים המבוקשים ביותר הם צפון הארץ וים המלח, בעיקר למשפחות עם ילדים שרוצות לחגוג את החג ביחד מחוץ לבית. יש העדפה הגורפת למלונות בטבע. בקיבוצים כגון גינוסר, הגושרים ועוד המחירים עומדים כעת על החל מ-980 שקלים ללילה, וככל שמתקרבים למועד החופשה המחירים נוסקים.

מחפשים גם טיולים ואטרקציות במהלך החופשה

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות באשת טורס, אמרה בשיחה עם ynet כי "אכן הולך ומסתמן שבפסח השנה הישראלים ינפשו בעיקר או רק בארץ, והפתיחה האמיתית של השמיים תתרחש בסוף אפריל או אמצע מאי. המגמה הזאת מתבטאת במכירות, ואנחנו רואים זינוק של פי 3 במכירות תיירות הפנים לעומת השבוע שעבר. הישראלים מבינים את זה וממהרים לשריין לעצמם מקומות במלונות המבוקשים לפני שהמחירים יעלו".
דוגמאות לחבילות שנמכרות כעת באשת טורס: שלושה לילות במלון דן פנורמה באילת לזוג עם שני ילדים בערב פסח ראשון (25 עד 28 במרץ) – 5,415 שקלים לחופשה על בסיס לינה וארוחת בוקר. שלושה לילות במלון פתאל לאונרדו פלאזה בים המלח, על בסיס לינה וארוחת בוקר בין 1 ל-4 באפריל, עולים 5,632 שקלים לזוג עם שני ילדים.
לדברי כהן עורקבי, "מגמה בולטת נוספת היא גידול בביקושים למקומות אירוח שמציעים ערך מוסף כמו טיולים בטבע, רכיבה על סוסים או על אופניים, ועוד. לדוגמה, נופש של שני לילות בפסח בחוויית הרוכבים בבית אורן עולה 2,490 שקלים לזוג עם שני ילדים. על הפרק: חווית גלמפינג, שהיא לינה באוהלי יוקרה מאובזרים, עם נוף עוצר נשימה ושלל פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה. האטרקציות בטבע כוללות רכיבה על סוסים, טיולי טום קאר, ירי בחץ וקשת, בריכה, לייזר תאג, סנפלינג, סיורים בנחל אורן ועוד".
5 צפייה בגלריה
נתב"ג, ייקח עוד זמן עד שנשוב לשם
נתב"ג, ייקח עוד זמן עד שנשוב לשם
נתב"ג, ייקח עוד זמן עד שנשוב לשם
(צילום: יריב כץ)
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בחברת קשרי תעופה, התייחס גם הוא לעובדה שלא נוכל לטוס בקרוב לחו"ל: "סגירת נתב״ג הצפויה בחג הפסח תבטל למעשה באופן מוחלט את חופשת הפסח ביעדים שעד לאחרונה דווח כי ניתן להיכנס אליהם אחרי חיסון, וכאלה שמחזיקים בדרכון ירוק כמו יוון, קפריסין ועוד. אנחנו מקווים כי נתב"ג ייפתח מחדש החל מחודש אפריל וניתן יהיה לפתוח את עונת האביב/קיץ כאשר הענף יחזור לפעילות שגרתית ככל הניתן.
"מנגד, אנחנו רואים עלייה אצלנו במרכז ההזמנות עבור חופשות בארץ לחג הפסח כאשר תמהיל החיפושים מתבסס על זוגות עם שני ילדים. אין ספק כי החל מאתמול יש עלייה של עשרות אחוזים בחיפושים של חופשות בארץ, כאשר ים המלח ואילת מככבות בטופ ואחריהן תל-אביב.
דוגמה למחירים: חופשה של שלושה לילות לזוג ושני ילדים במלון דן פנורמה אילת (בחדר מסוג קואדרו) על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה 6,031 שקלים.
גם ברשת מלונות אפריקה ישראל, המחזיקה במותג קראון פלזה, דיווחו הבוקר על כמות הזמנות גבוהה לקראת פסח במלונות הרשת בים המלח, באילת ובתל-אביב.
5 צפייה בגלריה
מלון קראון פלזה ים המלח
מלון קראון פלזה ים המלח
מלון קראון פלזה ים המלח
(צילום: אורי אקרמן)
אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק מלונות אפריקה ישראל, אמר ל-ynet: "באילת אנחנו רואים עלייה בהזמנות לסופי שבוע ומגמה שמתחילה לתפוס תאוצה של עלייה בהזמנות לאמצע השבוע. בעוד, שבאזור תל אביב יש עלייה יציבה בהזמנות ככל שמתקרב החג. ההודעה על השארת נתב"ג סגור במהלך חג הפסח גרמה להתעוררות רבה במרכזי ההזמנות ולשצף של טלפונים לשריון החופשה הקרובה. כעת נמצאים המלונות עם אחוזי תפוסה מכובדים וטובים ואנחנו צופים שבשבועיים הקרובים נגיע לתפוסות מקסימליות במלונות קראון תל-אביב, ים המלח ואילת.
ואיך המחירים? חופשה משפחתית (זוג ושני ילדים) של שלושה לילות במלון קראון פלזה אילת בין 26 ל-39 במרץ על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה 7,567 שקלים. חופשה דומה בקראון פלזה ים המלח באותם תאריכים עולה 9,420 שקלים.