לאחר הפוגה של חודש, הטיגריסים מגן החיות הכי מפורסם באוקלהומה, נאלצו להתמודד עם מאות מבקרים: על פי דיווח שפורסם באתר ה"דיילי מייל", פארק החיות האקזוטי בווינווד (או כפי שהוא מכונה: G.W ZOO) - שהפך לפופולרי במיוחד בזכות סדרת הדוקו המדוברת, "חיות רעות" (Tiger King) - קיבל השבוע אישור לפתיחה מחודשת אחרי כמה שבועות בהן היה סגור כתוצאה מנגיף הקורונה, תוך הקפדה על הנחיות ההיגיינה והמרחק החברתי בין העובדים והמבקרים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חיות רעות"
מתוך "חיות רעות"
מתוך "חיות רעות"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הפארק, שנוהל בעבר על ידי ג'וזף מלדונאדו-פסג - הידוע גם בשם ג'וזף שרייבווגל ובכינוי "ג'ו אקזוטיק" - הפך בחודשיים האחרונים לאטרקציה פופולרית במיוחד בזכות הסדרה המדוברת שעלתה בסוף חודש מרץ האחרון ברשת נטפליקס, וחושפת את מערכת היחסים הבעייתית (בלשון המעטה) בין ג'ו אקזוטיק המטורלל לעובדי גן החיות ולבעלי החיים.
ולמי מכם שאין מושג ירוק במה מדובר, נספר בקצרה כי אותו ג'ו, הידוע בחיבתו העזה וההזויה לאיסוף חיות פרא ואף שימש כבעלים של מעל ל-200 טיגריסים, בפברואר 2016 ניסה למצוא רוצח שכיר כדי לחסל את קרול בסקין, מנכ"לית עמותת "Big Cat Rescue", שניצחה בתביעה גדולה שהגישה נגדו בשנת 2013.
שנתיים מאוחר יותר, בספטמבר 2018, הוגש נגדו כתב אישום, וב-2 באפריל 2019 הורשע ג'ו בשתי עבירות ניסיון רצח, שמונה הפרות של חוק לייסי ותשע הפרות של חוק המינים בסכנת הכחדה. השנה הוא בא על עונשו, ונידון ל-22 שנות מאסר.
3 צפייה בגלריה
ג'ו אקזוטיק ו"חבר": מתוך "חיות רעות"
ג'ו אקזוטיק ו"חבר": מתוך "חיות רעות"
ג'ו אקזוטיק ו"חבר": מתוך "חיות רעות"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

המעריצים מסתערים כאילו אין קורונה בעולם

כאמור, במהלך החודשיים האחרונים בהם העולם נעצר כמעט לגמרי, הפארק הצבעוני הפך לכוכב עולה בקרב מעריצי הסדרה (וכאלה יש לא מעט ברחבי העולם), וכצפוי מכך - עבר כמה שינויים. בין היתר, שונה שמו ל"טייגר קינג פארק", על שם הסדרה הפופולרית, והוא זכה להנהלה חדשה בראשותו של ג'ף לואו (שכבר הספיק לשכור שומר ראש לו ולאשתו, כזה שאיש מאיתנו לא היה מעוניין להיתקל בו בסמטה חשוכה).
פתיחתו המחודשת של גן החיות בסוף השבוע האחרון, הביאה עמה מאות מבקרים שכל רצונם היה להצטלם עם כוכבי הסדרה - הטיגריסים. תיעוד מצולם מהמקום המחיש כמה רבה הייתה ההתלהבות, עד כדי כך שהמבקרים שכחו שבחוץ משתוללת לה מגפה ללא חיסון או תרופה - ונצפו כשהם ללא מסכות ואינם מקפידים על הריחוק החברתי הנדרש. או בקיצור - מחזה שהיה גורם לבר סימן-טוב לשלוח את כולם בחזרה לבתים, כדי שיחשבו טוב-טוב על מעשיהם.
"אני מעריץ שרוף של טייגר קינג", אמר ג'ון אחד המבקרים שפקדו את הפארק. "אני מקווה שהדברים יסתדרו עבור ג'ו אקזוטיק, הוא נראה בחור מוכשר מאוד", הוסיף ג'ון והודה כי המתין בקוצר רוח במשך חודש ימים לביקור בפארק".
3 צפייה בגלריה
מתוך "חיות רעות"
מתוך "חיות רעות"
מתוך "חיות רעות"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אולם, נראה כי יש כאלה שפחות מתרשמים מהפתיחה של גן החיות, שנעשתה בהמשך להקלות במגבלות התנועה במדינת אוקלהומה בתחילת חודש מאי: גולשים רבים ברחבי הרשת מתחו ביקורת חריפה על התיעוד המצולם מהפארק - הן בשל ההתקהלות הלא האחראית של המבקרים בפארק עצמו ומחוצה לו, והן בשל חשש מפגיעה ממשית בטיגריסים, שעלולים אף הם להידבק בנגיף הקורונה (כפי שקרה בגן החיות בניו יורק).
"הטיגריסים נתונים עכשיו בסכנת הידבקות ממשית, כשמאות אנשים מסכנים אותם מדי יום", הסבירו הגולשים בפוסטים שונים שפרסמו ברשת. "הגורים נתונים בלחץ רב כעת כתוצאה מהיחשפותם הממושכת לבני אדם רבים כל כך, לאחר זמן רב שלא נחשפו אליהם. המצב מחמיר כשאותם בני אדם אינם עוטים על עצמם מסכות או מקפידים על מרחק, ובכך הם למעשה הם חושפים את בעלי החיים בפארק לנגיף", כתבו גולשים נוספים.
"היה מפוצץ באנשים, עמוס מאוד ואף אחד לא לוקח על עצמו אחריות להזהיר אנשים בפני הסכנה להידבק בנגיף", תיארה דניאלה טולדו וארגס, שביקרה בפארק יחד עם בעלה בשבת האחרונה. למרות הביקורת שהציגה, היא הודתה כי המתינה בתור הצפוף מעל לארבע שעות בשביל ללטף את הגורים (ועל הדרך, גם שילמה על החוויה הצפופה 60 דולר).
פורסם לראשונה: 15:13, 10.05.20