שגרת קורונה בענף התעופה? חברת התעופה וויז אייר הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות מישראל ואליה מווינה, לונדון, סופיה ובודפשט החל מה-1 במאי.
החברה, שהפסיקה את טיסותיה לארץ ב-1 במרץ עקב משבר הקורונה, מסרה בהודעה לעיתונות כי תחדש את טיסותיה לנתב"ג, זאת בתנאי שלא יוכרזו מגבלות נוספות על ידי הממשלה.
2 צפייה בגלריה
חוזרת לנתב"ג: וויז אייר
חוזרת לנתב"ג: וויז אייר
חוזרת לנתב"ג: וויז אייר
(צילום: דני שדה)
"וויז אייר תקפיד על שמירת מרחק ואי מגע, ומבקשת מהנוסעים לטפל בתהליכים הכוללים בין השאר: צ'ק אין, כבודה ורכישות על המטוס באתר האון ליין והטיסה תהיה ללא שימוש במזומנים", כך נמסר בהודעה.
עוד נמסר מטעם החברה כי "צוות המטוס יחבוש מסיכות וכפפות, ויחלק מגבוני חיטוי לנוסעים. כמו כן, המטוסים יעברו חיטוי כל ערב, בהתאם להנחיות הרשמיות".
למרות ההקפדה לכאורה על ריחוק חברתי, ל-ynet נודע כי החברה מתכוונת לשווק את כל המושבים במטוס. מוויז אייר נמסר בתגובה: "כרגע אין הנחיה לחברות התעופה בנוגע לסידור המושבים, אם וכאשר יהיה - וויז אייר תפעל בהתאם להנחיות"
בנוסף לחברת הלואו קואסט ההונגרית, גם בריטיש איירווייז צפויה לחזור להפעיל את קו תל אביב-לונדון החל מה-1 ביוני. מחברות תעופה נוספות נמסר כי הן צפויות לחזור לפעילות הדרגתית בחודשים יוני ויולי, כולל אליטליה ואל על.
2 צפייה בגלריה
מטוס בריטיש איירווייז
מטוס בריטיש איירווייז
גם אותה נראה אצלנו בקרוב? מטוס בריטיש איירווייז
(צילום: shutterstock)
כרגע, לא ברור עדיין מה תהיה מדיניות הכניסה לישראל בחודש מאי, שכן כיום מותרת הכניסה לארץ רק לבעלי דרכון ישראלי ועל הנכנסים ארצה חלה חובת כניסה לבידוד למשך 14 יום. מדיניות בידוד דומה חלה על הנכנסים למדינות נוספות בעולם.
כמו כן, לא ידוע כעת האם חברות הביטוח יאפשרו רכישת ביטוח בריאות וביטוח ביטול טיסה לכל היעדים. בנוסף, יש לקחת בחשבון שייתכנו שינויים בהתאם להתפשטות נגיף הקורונה בעולם.
לפני מספר ימים, קבעה הממשלה הוראת שעה במסגרתה מדיניות הפיצוי לנוסעים בגין ביטול טיסה או דחייתה, תוגבל להחזר כספי בלבד ללא מתן פיצוי נוסף. בהקשר לכך, יש לציין כי חלק מחברות התעופה נמצאות כעת בסכנת סגירה, ובמקרה כזה הנוסעים לא בהכרח יקבלו את כספם בחזרה.