מגפת הקורונה מונעת מאיתנו לצאת מהבית אומנם, אבל למזלנו אנחנו חיים בתקופה בה הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לנו ליהנות מאטרקציות מבלי לצאת מהבית. ריכזנו עבורכם כמה אפשרויות לסיורים וירטואליים במוזיאונים ובאתרי תיירות בארץ, ויש אפילו אופציה לסיור וירטואלי מודרך בצריף של בן גוריון.
11 צפייה בגלריה
עד שנוכל לצאת בעצמנו - טיילו בשביל ישראל דרך המחשב
עד שנוכל לצאת בעצמנו - טיילו בשביל ישראל דרך המחשב
עד שנוכל לצאת בעצמנו - טיילו בשביל ישראל דרך המחשב
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
כעת, כל שנותר לכם הוא להתרווח על הספה בסלון, לפתוח את המחשב, האייפד או הסמארטפון - וליהנות מחוויה לימודית ומרתקת, מבלי להפר את כללי משרד הבריאות.

סיור וירטואלי בצריף בן-גוריון

מידי יום, ייצאו בין 3-2 סיורים וירטואליים מודרכים, ללא תשלום, בצריף בן-גוריון. הסיורים ייערכו באמצעות אפליקציה שתאפשר דיאלוג עם מדריך, צפייה במשתתפים הנוספים במהלך הסיור ואפשרות ולקבל תקריב של כל חפץ בבית, ואפילו בתוך הארונות.
הסיורים הווירטואליים ייערכו באמצעות אפליקציית zoom, כשמדריך מסתובב עם מצלמה ברחבי האתר, עוצר בנקודות שונות ומספר סיפורים גדולים ואנקדוטות קטנות על האיש הענק שהותיר חותם כה משמעותי בחיי המדינה.
11 צפייה בגלריה
בן גוריון בצריף בשדה בוקר
בן גוריון בצריף בשדה בוקר
בן גוריון בצריף בשדה בוקר
(צילום: COHEN FRITZ)
הסיור עצמו נפתח בסרט קצר שמספר על חייו של בן-גוריון, ואחריו יוצאים להכיר את בתי השכונה של קיבוץ שדה בוקר בה התגורר. המבקרים ייכנסו לבית הגבס - בית הקבע הראשון שנבנה בקיבוץ, בו ילמדו על הקשר המיוחד בין בן-גוריון לנגב בכלל ולקיבוץ שדה בוקר בפרט.
הדובדבן שבקצפת הוא ביקור בביתם המקורי של דוד ופולה בן-גוריון, שם יוכלו הגולשים להכיר מקרוב את הבית שנשמר כפי שהיה בימים שחיו בו בני הזוג. במהלך הסיור ייחשפו בפניהם חדרי השינה הנפרדים, המטבח עם הבלנדר בו הייתה מכינה פולה את מנת ה"קוץ' מוץ'" אותה אכל בן-גוריון מדי יום, את הספרייה של בן-גוריון עם אלפי הספרים שבה (המהווים רק חלק קטן מספריו), חפצים ומזכרות ועוד.
11 צפייה בגלריה
וכך זה נראה מבפנים
וכך זה נראה מבפנים
וכך זה נראה מבפנים
(צילום: MILNER MOSHE )
ניתן להירשם לסיור ללא עלות באתר צריף בן-גוריון, שם יינתנו הנחיות מדוייקות כיצד להוריד את האפליקציה ולהצטרף לסיור.
לפרטים ולהצטרפות - הקליקו כאן

סיור בשביל ישראל - דרך המחשב

בחברה להגנת הטבע מציעים לחוות את שביל ישראל - שביל הטיולים הארוך במדינה, שנמתח לאורך 1100 ק"מ - גם מהבית, באמצעות מחשב, אייפד או סמארטפון. השביל, שנחנך בשנת 1995, הוא יוזמה של החברה להגנת הטבע, ליצירת שביל הליכה רגלי לאורך מדינת ישראל. הוא מתחיל/מסתיים בבית אוסישקין של החברה להגנת הטבע שבקיבוץ דן, ונגמר/מתחיל בבית ספר שדה אילת, של החברה להגנת הטבע.
11 צפייה בגלריה
עד שנוכל לצאת לטייל. שביל ישראל
עד שנוכל לצאת לטייל. שביל ישראל
עד שנוכל לצאת לטייל. שביל ישראל
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
השביל, שהשנה מציינים 25 שנה להיווסדו, צולם במלואו ועלה למפות Google Street View. מדובר בצילום הארוך ביותר שנעשה אי פעם, והראשון בעולם של שביל מטיילים, החוצה מדינה שלמה מתחילתה ועד סופה.
11 צפייה בגלריה
שביל ישראל
שביל ישראל
שביל ישראל
(צילום: דובי טל)
עד החזרה לשגרה, אפשר פשוט לשבת בבית, להתרווח על הספה בסלון ולצאת "לטייל" וליהנות מנופי ישראל. ה"הליכה" לאורך השביל, תאפשר לכם לבקר בפסגות הגליל, לאורך מישור החוף, בשפלה, בהרי יהודה, במדבר יהודה ובאזורים נרחבים בנגב ובהרי אילת.
לקישור ישיר לגוגל סטריט וויו - הקליקו כאן.
הורדת האפליקציה (בחינם) – goggle street view, בחנות האפליקציות בסמארטפון.

פעילויות לילדים ולנוער של קק"ל

החטיבה לחינוך וקהילה של הקרן הקיימת לישראל, משיקה בימים אלו מדור חדש באתר האינטרנט עם שלל פעילויות דוגמת משחקים, חידונים, הפעלות לקבוצות קטנות ועוד, עם ערך מוסף של למידה המחוברת לערכי קק"ל ולאהבת הארץ.
11 צפייה בגלריה
מרבד כלניות ביער דבירה
מרבד כלניות ביער דבירה
היכרות עם החי והצומח: מרבד כלניות ביער דבירה
(צילום: חגית לוי, ארכיון הצילומים של קק"ל)
בין הפעילויות המוצעות באתר: מדור חידוני "מיודע?" מציג סרטונים על מה שהיה פה פעם, חידות ידע בציורים, חידות על דמויות משפיעות בתחומי הציונות והסביבה, היכרות עם החי והצומח ועוד.
בנוסף, יש באתר גם פעילות קריוקי של שירי ארץ ישראל לצד משחק בריחה משפחתי במסגרתו תתבקשו לבחור מנהיג (מדריך וירטואלי), ולהטיל על שאר בני המשפחה למצוא את מילת הקוד שתאפשר להם לצאת מהחדר או מהחצר.
לכניסה לאתר - הקליקו כאן

סיור וירטואלי במוזיאון ידידי ישראל

במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, תוכלו ליהנות מסיור וירטואלי ללא עלות דרך המחשב, הנייד או הטאבלט. וממש כמו במציאות, במהלך הסיור הווירטואלי תחשפו למסע מרתק אחורה בזמן, לסיפורים מרגשים על ידידי ישראל לדורותיהם ולקשר המתחזק לאורך השנים בין עמים שונים ויהודים מסביב לעולם, בהם: אורד וינגייט, המלכה ויקטוריה, ראול ולנברג, אוסקר שינלדר ועוד.
11 צפייה בגלריה
תערוכת מנהיגי ישראל במוזיאון ידידי ישראל
תערוכת מנהיגי ישראל במוזיאון ידידי ישראל
תערוכת מנהיגי ישראל במוזיאון ידידי ישראל
(צילום: יוסי זמיר)
מוזיאון ידידי ישראל, שנפתח לפני ארבע שנים בירושלים, הוא מוזיאון אינטראקטיבי המציג עשרות מיצגים בטכנולוגיות מתקדמות, ביניהם מייצגים מתחלפים שלכל אחד מאפיינים כמו מסכי מגע, אלמנטים אור-קוליים וטכנולוגיות אור המכוונות לפי תנועות המבקרים.
פרטים נוספים: הסיור הווירטואלי מוצג ב-15 שפות שונות, ומתאים לגילאי 7 ומעלה.
הוראות כניסה: ניתן להיכנס לסיור דרך כאן, או לכתוב בחיפוש בדפדפן: "סיור וירטואלי במוזיאון ידידי ישראל".
לעמוד האינסטגרם של המוזיאון - הקליקו כאן

מוזיאון תל אביב לאמנות

במוזיאון התל אביבי, יעבירו במהלך תקופה זו תכנים מיוחדים כמו סיורים וירטואליים בתערוכות, תכני וידאו מגוונים, מדריך קולי אונליין, שידורים ישירים של סיורים בתערוכות המוצגות במוזיאון בימים אלו, קורסים והרצאות, סרטוני יצירה לילדים ועוד - וגם כאן כלל הסיורים מוצעים ללא עלות.
11 צפייה בגלריה
מוזיאון תל אביב לאומנות
מוזיאון תל אביב לאומנות
מוזיאון תל אביב לאומנות
(צילום: סיון פרג')
בתכנים המוצעים אפשר יהיה לצפות דרך אתר האינטרנט של המוזיאון, כמו גם באמצעות הרשתות החברתיות. בין התערוכות המוצגות במוזיאון, בהן אפשר לצפות באמצעות סיור וירטואלי, היא התערוכה של יונתן ויניצקי הנקראת "היקום", ומציגה אלמנטים שונים, חלקם תלויים באוויר.
לעמוד הפייסבוק של המוזיאון - הקליקו כאן לעמוד האינסטגרם - הקליקו כאן

מוזיאון הרצליה לאומנות עכשווית

במוזיאון הבא, פתחו ערוץ YouTube חדש וייעודי לצפייה מכוונת בתכני המוזיאון מהעבר ומההווה. בסרטונים מתועדות חלק מתערוכות העבר שהוצגו במוזיאון, וכן קטעי ראיונות קצרים (באודיו) עם האוצרים והאומנים שהציגו ומציגים במוזיאון.
11 צפייה בגלריה
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
מעכשיו אפשר ליהנות מהיצירות גם דרך המחשב. מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
(צילום: מוזא)
בנוסף, לרשות הקהל עומדים תכנים טקסטואליים וחזותיים המספרים על תערוכות המוזיאון, בהן גם כאלה שהוצגו לפני מספר שנים כמו תצוגת פסלים מחימר המורכבת מפסלים שונים, שנוצרו לאורך השנים על ידי אומנים ישראליים.
לעמוד היוטיוב בו מוצגים סיורים הווירטואליים של המוזיאון - הקליקו כאן

מוזאוני חיפה

במוזיאונים החיפאיים, מזמינים את הגולשים לחוויה וירטואלית הכוללת הרצאות, ראיונות עם אמנים, סיורים בתערוכות, וסדנאות ילדים - אותן אפשר לבצע גם מהבית.
11 צפייה בגלריה
מוזיאון חיפה
מוזיאון חיפה
מוזיאון חיפה
(צילום: צבי רוגרץ)
במסגרת התכנים בהם אפשר יהיה לצפות דרך האתר, ישנן גם סדנאות DIY לילדים בהן: סדנאות יצירה מצולמות שאפשר לבצע גם מהבית; סדנת אנימציה שתלמד באמצעות הסמארטפון האישי להכין סרטון אנימציה מקורי ועוד.
לאתר המאגד את ששת מהמוזיאונים בחיפה - הקליקו כאן

סיורים בשידור חי בבית התפוצות

מוזיאון העם היהודי, מציע למבקריו סיורים בשידור חי ( באמצעות אפליקציית Zoom) בשפה העברית והאנגלית, עם מדריך שמסייר בגלריות ומספק הסברים על כל אחת מהן. בסיום הסיור, מתקיים דיון ושאלות בין המבקרים והמדריך. כמו כן, מוצעת האפשרות להיכנס בכל זמן לאתר וליהנות מסיור וירטואלי מצולם.
11 צפייה בגלריה
בית התפוצות מוזיאון העם היהודי
בית התפוצות מוזיאון העם היהודי
עכשיו גם דרך המחשב: בית התפוצות
(צילום: צחי אבנור מתוך ויקיפדיה)
לצד זה, המוזיאון מציע למשפחות ולתלמידים בארץ ובעולם עשר פעילויות חינוכיות מהנות, שעובדות על חיזוק הקשר המשפחתי, בהם: שחזור תמונות משפחתיות (בהשראת תמונות הרואיות ממאגר הצילומים של המוזיאון), גילוי שורשים משפחתיים במאגרי המידע של המוזיאון, הכנת מיצג הממחיש את המשפחה הגרעינית של כל ילד, העלאת תמונות של המיצגים לאתר בית התפוצות ועוד.
לאתר המוזיאון - הקליקו כאן