נוסעי טיסת סאן דור LY5101, חברת בת של אל על, שהמריאה הבוקר (ה') מישראל לשדה התעופה בבאטומי שבגיאורגיה, נאלצו להמתין במטוס הסגור במשך כ-4 שעות לאחר שהטייס לא הצליח לבצע נחיתה בשל מזג האוויר הסוער שפקד את המדינה.
בטיסה, שהמריאה מנתב"ג בשעה 06:30 בבוקר והייתה אמורה להיארך שעתיים ו-10 דקות, היו כמאה איש כולל אנשי הצוות. לדברי הנוסעים, לאחר מספר ניסיונות כושלים לבצע את הנחיתה, המשיך המטוס לשדה התעופה המשני בעיר כותאיסי, הנמצאת במערב המדינה. שם, כאמור, עוכבו הנוסעים במטוס הסגור במשך כ-4 שעות, לדבריהם מכיוון שבמקום לא היה צוות קרקע של אל על שיקבל אותם.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת "סאן דור"
מטוס של חברת "סאן דור"
מטוס של חברת "סאן דור"
(צילום: דני שדה)
יובל יונה (45) מיקנעם שהיה על הטיסה תיאר בשיחה עם ynet את רגעי החרדה: "זה יכל היה להיגמר באסון; שנייה לפני שהמטוס נגע בקרקע בבאטומי, הקברניט ביצע פנייה חדה והמריא שוב. הפנים של כולנו היו לבנות, זה היה נראה ממש כמו רגע לפני אסון".
לדבריו, כשניסו להבין מהצוות מה פשר העניין, נענו כי מדובר בפעולה שגרתית. "הצוות היה אדיב, אבל הסיטואציה הייתה קשה ולאט לאט הסבלנות נגמרה. כולם רצו רק לרדת ולנשום אוויר, והסבירו לנו שלא ניתן לאפשר זאת. בגלל החשש מהקורונה הייתי כל השעות האלו עם מסכה, ולא רציתי להוריד כדי לשתות מים או לאכול".
"צוות המטוס לא ידע מה לעשות וחיכה להנחיות מהארץ", הוסיף יונה. "הבנתי שאפילו עלתה מחשבה להחזיר אותנו לארץ, אבל האפשרות נפסלה בשל מחסור בדלק והוחלט לנסות לנחות פעם נוספת".
2 צפייה בגלריה
יובל יונה: "התחושה הייתה שמשהו רע עומד לקרות"
יובל יונה: "התחושה הייתה שמשהו רע עומד לקרות"
יובל יונה: "התחושה הייתה שמשהו רע עומד לקרות"
בתום ארבע שעות ההמתנה בנמל בכותאיסי, המטוס המריא ליעדו המקורי בבאטומי אך את יונה זה כבר לא הרגיע. "בניסיון הנחיתה השני היה חשש גדול עוד יותר כי זה היה ניסיון חוזר, שאולי לא יצליח, ובמקרה כזה שוב היו מחזירים אותנו לשדה המרוחק לתדלוק ואז בחזרה לישראל", הוא אמר והוסיף: "הייתה תחושה שמשהו לא טוב עומד לקרות לנו, ושיש סוג של אובדן שליטה על המטוס. אני טס המון אז יש לי יכולת להשוות, זו הייתה התנסות מאוד לא טובה".
מחברת סאן דור נמסר בתגובה: "טיסה LY5101 מתל אביב לבאטומי, נאלצה לסטות לנחיתה בשדה התעופה בכותאיסי עקב מזג אוויר שלא אפשר נחיתה ביעד. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה ללקוחותינו, ומדגישים כי בטיחות הטיסה ניצבת בראש סולם העדיפויות שלנו".