3 צפייה בגלריה
לינדוס רודוס יוון
לינדוס רודוס יוון
אחד היעדים הירוקים היחידים שעוד ניתן לטוס ולנצל רגעי קיץ אחרונים: רודוס יוון
(צילום: shutterstock)
בסוף השבוע האחרון נתב"ג חזר לפעילות כפי שהיה לפני הסגר השני, ואיתו האפשרות המחודשת עבור הישראלים להזמין כרטיסי טיסה ולטוס לחו"ל. בימים שבהם נתונים משתנים כל רגע ומדינה ירוקה הופכת לאדומה ולהפך בן לילה - אנחנו מביאים לכם את המידע הכי עדכני: אילו מדינות נחשבות ירוקות ולא מצריכות בידוד שם וכאן, אילו מדינות ירוקות אך לא מקבלות ישראלים עדיין ואילו מדינות החליפו את צבען מאדום לירוק ולהפך.
אינפו מדינות ירוקות אדומות

מדינות ירוקות אליהן ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי מבלי צורך בבידוד:

סרביה - על פי משרד הבריאות החוזרים מהמדינה לא נדרשים בבידוד ביתי בישראל. לא קיימת דרישה מסרביה לבצע בדיקות קורונה לפני ההגעה ואין חובת בידוד לנכנסים למדינה.
יוון - על פי משרד הבריאות, החוזרים מהמדינה לא נדרשים בבידוד ביתי בישראל. ניתן להיכנס ליעדים: אתונה, סלוניקי, רודוס, כרתים וקורפו.
לפני הטיסה יש לבצע בדיקת קורונה בישראל עד 72 שעות לפני היציאה ליוון. כמו כן, תבוצע בדיקת קורונה רנדומלית נוספת לנוסעים בכניסה ליוון, לאחריה הנוסע יצטרך לשהות במלון עד לקבלת תשובה שלילית תוך 48-24 שעות.
רואנדה – תידרשו להציג בדיקה שלילית לקורונה 72 עד מועד הטיסה ובנוסף נעשית בדיקה שנייה לקורונה עם ההגעה ליעד תמורת 50$. אין חובת בידוד בהלוך ובחזור.
אינפו מדינות ירוקות אדומות

מדינות ירוקות אליהן לא ניתן להיכנס עם דרכון ישראלי:

סלובקיה - לתיירים מישראל עם דרכון ישראלי אין אפשרות כניסה.
קפריסין - אין כניסה לתיירים עם דרכון ישראלי. הכניסה למדינה מותרת לאזרחים קפריסאים בלבד או לתושבי קבע ובני משפחתם מקרבה ראשונה. בנוסף גם לאלו שברשותם אישור כניסה מיוחד מהשלטונות. וגם אז, חובת ביצוע בדיקת קורונה בכניסה למדינה ולאחר מכן, הישארות בבידוד של 14 יום ללא קשר לתוצאות בדיקת הקורונה.
גרמניה - אין כניסה לתיירים מישראל עם דרכון ישראלי. כניסה מותרת לאזרחים גרמנים או לאזרחי מדינות האיחוד האירופי במידה וכתובת המגורים בגרמניה.
איטליה - כניסה לבעלי דרכון זר או אירופי ששהו לפני כן שבועיים במדינה ירוקה. עם זאת, ניתנת כניסה לאנשי עסקים מישראל, ללא דרכון זר, המראים אישור לסיבת הגעתם. כניסה זו מותנית לשהייה של עד 120 שעות בדיוק.
גיאורגיה - הכניסה אסורה על אזרחים ישראלים, למעט בעלי אישורים קונסולריים בלבד.
ליטא - קיימת חובת בידוד של 14 יום למגיעים ממדינות אדומות. בכל מקרה, לטיסות המגיעות מישראל יוכלו להיכנס רק אלו שמחזיקים אישור עבודה, מגורים קבועים או לימודים בליטא. בנוסף, נדרשת הצגת בדיקת קורונה שלילית באנגלית אשר בוצעה בטווח של 72 שעות לפני ההמראה. חובת בידוד ל-14 יום לכל הנכנסים למדינה.
תאילנד - גבולות תאילנד נותרים סגורים עבור מרבית המטיילים.
פורטוגל - אין אפשרות כניסה לישראלים עם דרכון ישראלי. כניסה לאזרחי ותושבי האיחוד האירופי ולאזרחים ממדינות נוספות כמו תאילנד, בריטניה, יפן ועוד. חובת הצגת בדיקה שלילית לקורונה 72 שעות לפני הטיסה וכן בדיקה נוספת ביעד עם המתנה 72 שעות לתוצאות.
אוסטרליה - מטיילים (ביניהם מישראל) אינם רשאים להיכנס לאוסטרליה.
אינפו מדינות ירוקות אדומות

מדינות אדומות שמאפשרות כניסה לבעלי דרכון ישראלי לצד חובת בדיקה שלילית וחובת בידוד:

אנגליה - ישראלים רשאים להיכנס למדינה אבל חלה עליהם חובת בידוד של 14 יום וחובת בידוד בחזור לארץ.
אוסטריה - תיירים מישראל יידרשו להציג תוצאות בדיקה שלילית לקורונה לא מעל 72 שעות ולהיכנס לסגר עם הנחיתה ביעד ל-10 ימים .בחזור לישראל חובת בידוד כי זו מדינה אדומה. מטיילים המגיעים ממדינות החברות באיחוד האירופי יכולים לנסוע לאוסטריה (משמע אם אתם בעלי דרכון אירופי למשל) בכל מקרה, חלה חובת בידוד בחזור.
טורקיה - מקבלת ישראלים ללא הגבלות, אבל יש חובת בידוד של 14 יום לחוזרים ממנה בגלל היותה אדומה.
רוסיה - חובת בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני הטיסה ויש להצטייד במסמך המאשר כי תוצאות הבדיקה שלילית. בחזור חובת בידוד.
אוקראינה - לנכנסים ממדינות "אדומות" חלה חובה בידוד 14 יום ובדיקת שלילית לקורונה. בחזור חובת בידוד.
3 צפייה בגלריה
טיול איזמיר טורקיה
טיול איזמיר טורקיה
מקבלת ישראלים ללא צורך בבדיקות ובידוד. טורקיה
(צילום: משי אייד)
קרואטיה - מדינה שהפכה במהלך ספטמבר מירוקה לאדומה. הנכנסים למדינה יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית אשר בוצעה 48 שעות לפני הטיסה. 48 שעות נספרות ממועד ביצוע הבדיקה כפי שמופיע בטופס תוצאות הבדיקה (ולא ממועד קבלת התשובה) ומתייחסות למועד הכניסה למדינת היעד (ולא לשעת ההמראה מישראל). בחזור חובת בידוד בארץ.
בולגריה - עוד מדינה שהפכה לאדמה לאחרונה. בכניסה לבולגריה יש חובה להציג אישור בדיקת קורונה שלילית אשר בוצעה 72 שעות לפני הכניסה למדינה. בחזור חובת בידוד בארץ.
מונטנגרו - בהגעה יש להציג בדיקת קורונה שלילית ואשר בוצעה בטווח של 72 שעות לפני הטיסה. בחזור חובת בידוד בארץ.
הולנד - חובת בידוד ל-14 יום כשמגיעים ממדינה אדומה כמו ישראל. כמו כן , דרישה למלא טופס הצהרת בריאות. בחזור חובת בידוד בארץ.
לוס אנג'לס ומיאמי - נסיעות בינלאומיות לקליפורניה ולפלורידה כפופות לאותן תקנות כמו כל ארצות הברית. כמו כן נסיעה בין מדינות אפשרית. אין דרישה לבדיקת קורונה על מנת להיכנס לשתי מדינות אלו וגם אין צורך בבידוד בעת הכניסה. אבל כן יש צורך בחובת בידוד בחזור ארצה.
ניו ג'רזי - אין חובת בידוד בכניסה לשם אך בחזור חובת בידוד בארץ.
ניו יורק - עודכן ביממה האחרונה שכן חלה חובה כניסה לבידוד 14 יום מרגע הנחיתה ביעד. וגם בחזור כמובן חלה חובת בידוד בארץ.
מרוקו - אין חובה להיכנס לבידוד בכניסה למדינה. מעל גיל 12 יידרש להציג בדיקת PCR שלילית, לא מעל 72 שעות ממועד הטיסה.
אינפו מדינות ירוקות אדומות

מדינות אדומות שלא מאפשרות כניסה לישראלים עם דרכון ישראלי:

ספרד - אין כניסה לתיירים מישראל עם דרכון ישראלי. עם זאת ומלבד מדריד הבירה - שסגורה לחלוטין ואין יוצא או נכנס אליה, ספרד כן מאפשרת כניסה מהמדינות החברות באיחוד האירופי וממדינות נוספות כמו בריטניה, אוסטרליה, קנדה ועוד. בחלק מן המקומות יש דרישה לבידוד של 14 יום. חלה חובת בידוד בחזור.
צרפת - אין כניסה לישראלי עם דרכון ישראלי. כניסה רק לבעלי דרכון זר או אירופי או למי שיש כתובת מגורים קבועה במדינה. חלה חובת בידוד של 14 יום בכניסה לצרפת ובחזור ארצה.
רומניה - כניסה רק לאזרחים רומנים ולמשפחותיהם, לאזרחי האיחוד האירופי ובריטניה ולבעלי אשרת שהייה ארוכת טווח. חלה חובת בידוד בחזור לארץ.
אוזבקיסטן - איסור כניסה למדינה למי שאינו אזרח אוזבקיסטן (למעט למי שמחזיק אישור קונסולרי).
אזרבייג'ן - כל הטיסות הבינלאומיות לאזרבייג'ן אסורות.

כמה הערות חשובות:

  • לפי העדכון האחרון אמש (א') במשרד הבריאות, המדינות הירוקות שהפכו לאדומות בחצות ויחייבו בידוד עם החזרה לארץ הן בולגריה, בריטניה, אירלנד וירדן.
  • יש גם מדינות ירוקות חדשות כמו: דרום קוריאה, יפן ופיג'י.
  • אם מדינה הופכת לאדומה תוך כדי שהות הנוסע בה, משרד הבריאות מעניק שבוע מיום הפיכתה לאדומה עד לחובת כניסה לבידוד כדי לאפשר לשוהים לחזור ללא בידוד.
  • מי שטס למדינות ירוקות ויש לו שילוב של טיסת המשך (קונקשן) במדינה אדומה - כל עוד לא יצא משדה התעופה - הוא פטור מחובת הבידוד בארץ. נוסע שנסע למדינה אדומה ועבר בקונקשן במדינה ירוקה - עדיין חייב בבידוד בארץ. רשות האוכלוסין הצהירה ש"יש לה דרכים לדעת", אם חשבתם להתחכם.
  • רק שתי מדינות ירוקות מאפשרות כניסה לישראלים ללא בידוד: יוון, שדורשת בדיקת קורונה, וסרביה שלא דורשת דבר. רומניה סגרה את שעריה לישראלים. ביוון אגב, על אף הזינוק בתחלואה באתונה ובסלוניקי, הוגדל מספר המבקרים הישראלים המותר בשבוע מ-5,000 ל-10,000 ועונת התיירות תוארך.
  • עד לאחרונה הכניסה לארה"ב הייתה חופשית, וכעת הנוסעים לניו-יורק נדרשים לבידוד של 14 יום. אפשר לעקוף זאת: לטוס לנמל ניוארק שבניו-ג'רזי הסמוכה, שם אין הגבלות.
  • אל תטוסו בלי ביטוח נסיעות, והקפידו שהוא כולל כיסוי עלויות קורונה אם נדבקתם בחו"ל ואתם זקוקים לטיפול או אשפוז. רצוי לבטח גם ביטול טיסה או קיצור שהות. עלויות ביטוח למבוטח בן 35 בריא ינועו בין 6.25 דולר ל-7.3 דולר ליום. מבוטח בריא בן 65 – בין 7.15 דולר לכ-10 דולר ליום.
  • למי מותר להיכנס לארץ? רשות האוכלוסין הרחיבה את הרשימה: קרובי משפחה מדרגה ראשונה יוכלו להגיע לבר־מצוות, לחתונות, ללידות וללוויות לאחר הגשת בקשה, תאושר כניסת מומחים שנדרשים לתשתיות לאומיות, תאושר כניסת אמנים, אנשי תרבות וספורטאים לפי המלצת משרד התרבות ותאושר כניסת מתנדבים בתחום הרווחה.

"הביקוש מתנקז לבלגרד וליוון": החברות הישראליות מחדשות קווים

אלון קצף, נשיא פספורטכארד (PasspotCard): "עם פתיחת השמיים הבחנו בחוסר וודאות רבה בכל הנוגע לעולם התיירות בעידן הקורונה ולשאלות רבות העולות בקרב המבקשים לטוס לחו"ל. מרכז המידע המקוון של פספורטכארד פתוח לשימוש הציבור הרחב ונותן מענה אפקטיבי ויעיל בזמן אמת תוך שהוא מתעדכן מדי יום בשינויים במדיניות במדינות העולם השונות".
למעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על מצב המדינות - ניתן להיכנס למפה העולמית המתעדכנת בהתאם לחדר המצב של החברה.
3 צפייה בגלריה
בלגרד
בלגרד
הפכה למבוקשת מאוד - בלגרד, סרביה
(צילום: shutterstock)
בנוסף לחברת ישראייר שטסה כיום לאתונה, לסלוניקי ולרודוס ביוון ולבלגרד בירת סרביה - מבחינת מדינות ירוקות, וחברות לואו קוסט זרות שטסות גם כן ליעדים אלו ואחרים, אל על הודיעה אתמול שהיא משיקה קווים חדשים.
החברה תחל לטוס טיסות ישירות לבלגרד ומכפילה פעילותה לאתונה ולקייב החל מה-1.11.2020. בדומה לישראייר, מדובר בטיסה יומית לבלגרד.
אל על מתגברת כאמור גם את הפעילות שלה לאתונה ותפעיל שתי טיסות מדי יום ובנוסף גם טיסות לקייב (אוקראינה). יש לשים לב שבשונה מטיסות ליעדים הירוקים - יוון וסרביה, טיסה לאוקראינה - שנחשבת למדינה אדומה, תחייב את הנוסעים בכניסה ליעד בבידוד וכמובן גם בחזור לארץ.
לדברי גיל סתיו סמנכ"ל שיווק ומכירות של ישראייר: "הימים האחרונים מראים לנו את הדינמיות של עולם התיירות והתעופה. מצד אחד הוסרה המגבלה של רכישת כרטיסי טיסה ומנגד התקבלה הידיעה שבולגריה תיהפך לאדומה ב-22.10.
"שילוב זה, מוביל לכך שהביקוש לטיסות ליעדים הירוקים מתנקז לבלגרד וליוון, קצב ההזמנות ליעדים אלו גבוה מאוד - הן בשל העובדה שרמת המחירים נשמרת נמוכה יחסית והן בשל הסרת המגבלה לרכישת כרטיסי טיסה. בנוסף, ישנה משמעות נוספת ומהותית לעלייה בביקוש לטוס והיא כי ההסתברות להידבק בטיסה הינה נמוכה יחסית".