4 צפייה בגלריה
מטוס חברת WOW Air
מטוס חברת WOW Air
מטוס חברת WOW Air
(צילום: shutterstock)
על אף שהבטיחה ביום ראשון לעדכן את הציבור לגבי עתידה, חברת הלואו-קוסט האיסלנדית WOWAir, שנמצאת בקשיים כלכליים, שומרת על שתיקה וטיסות לא מעטות שלה מתבטלות או נידחות לשעות ארוכות. וכאילו דבר לא אירע, מערכת ההזמנות של החברה ממשיכה לפעול למרבית היעדים, ובכלל זה בקו בין איסלנד לישראל.
ביום ראשון, לאחר שהופסקו המגעים לרכישתה של החברה על ידי חברת התעופה איסלנד אייר ולאחר שכבר בשבוע שעבר התפוצצו השיחות עם קרן ההשקעות "אינדיגו פרטנרס", הודיעה חברת WOW כי רוב בעלי המניות ונושים אחרים מקיימים דיונים כדי להגיע להסכם של שינוי מבני מרצון שיכלול התחייבות להמיר את החוב השוטף של החברה ולממן את המשך פעילותה, זאת אם יגיעו להסכם ביניהם". החברה הוסיפה בהודעתה כי תעדכן את הציבור במהלך יום שני, אתמול, על מה שצפוי לקרות. אולם כל עדכון לא התקבל מהחברה.


בתוך כך, החברה החלה לבטל טיסות ליעדים שונים ובמקרים רבים נוסעים גילו כי טיסתם בוטלה רק בעת שהגיעו לשדה התעופה, או שהחברה טרחה לשלוח להם מסרון באמצע הלילה בשעה שלא ניתן היה לעשות דבר. נוסעים רבים שניסו ליצור קשר עם מוקד השירות של החברה לא הצליחו לקבל כל מענה אנושי וכשהגיעו לשדה התעופה התברר כי נציגי החברה אינם יכולים לסייע להם ולמצוא עבורם טיסות חלופיות. גם הבוקר מתברר כי אין כל שינוי במצב החברה. אמנם בשעות הבוקר המריאו כמה טיסות של החברה מרייקיאוויק ליעדים באירופה, אבל במקביל נרשמו ביטולים לטיסות לבריסל, מילאנו, שיקגו, ברצלונה ויעדים נוספים. לגבי יעדים אחרים נרשמו איחורים של שעות רבות. כל זאת כשלא ברור אם החברה תוכל לבצע את כל הטיסות המתוכננות. ביטולי הטיסות, כמו גם האיחורים הכבדים שחווה החברה, הביאו לגל של ציוצים ברשתות החברותיות ומאות גולשים זועמים הביעו את דעתם על החברה. "למה אתם לא נותנים תשובות אמיתיות", כתב אחד הגולשים שהוסיף: "הטיסה שלי כבר רשומה באיחור של 13 שעות ו-15 דקות. יש סיכוי שהיא בכלל תמריא?".

4 צפייה בגלריה
חברת WOW ממשיכה למכור כרטיסים
חברת WOW ממשיכה למכור כרטיסים
מכירת הכרטיסים לת"א נמשכת גם היום
(צילום מתוך אתר ההזמנות של החברה)

4 צפייה בגלריה
חברת WOW ממשיכה למכור כרטיסים
חברת WOW ממשיכה למכור כרטיסים
חברת WOW ממשיכה למכור כרטיסים
(צילום מתוך אתר ההזמנות של החברה)

4 צפייה בגלריה
עיכובים וביטולים בלוח הטיסות של חברת WOW
עיכובים וביטולים בלוח הטיסות של חברת WOW
עיכובים וביטולים בלוח הטיסות של חברת WOW
(צילום מאתר ההזמנות של WOW)

המלצת ynet חופש: לא לרכוש כרטיסים

גולש אחר בשם סימון קלדר מציין כי נוסעים בנמל התעופה גטוויק (שם בוטלו כמה טיסות של החברה – ד"ש) נתקעו לאחר פיצוץ השיחות עם חברת אייסלנד אייר ולא ברור מדוע החברה ממשיכה למכור כרטיסי טיסה. הגולש דניאל ביילי הסתכל על לוח הטיסות של החברה וציין כי "נראה שיש התמוטטות ניהולית שנראית ממש רע. טיסות מתבטלות, אחרות נידחות ואין לי ספק שאגלה שגם הטיסה שלי תתבטל ממש ברגע האחרון". וברקע כל זה באתר של החברה ממשיכים למכור כרטיסי טיסה ליעדים רבים ומציעים טיסות במחיר מ-99 דולר מאיסלנד לבוסטון, ניו יורק, דטרויט וושינגטון ויעדים נוספים. החברה גם ממשיכה למכור כרטיסי טיסה מתל אביב ליעדים אליהם היא טסה לעונת הקיץ (החל מחודש יוני). זאת כאשר לא ברור אם החברה תבצע את הטיסות לישראל, בפרט, או שבכלל תתקיים עד אז. העצה הטובה ביותר שניתן לתת למי שרוצה לטוס בחברת WOW היא לא לרכוש כרטיסים, משום שכמו במקרים אחרים של פשיטות רגל של חברות תעופה, בעיקר חברות לואו-קוסט, הלקוחות הפרטיים הם האחרונים שיזכו לראות את כספם. חברת WOW מסרה ל-ynet בתגובה את ההודעה שכבר נכתבה ביום ראשון באתר החברה, לפיה בעלי המניות נמצאים בדיונים על מנת להגיע להסדרים שיאפשרו יציבות ארוכת טווח לחברה. בהודעתה מסרה עוד החברה כי היום היה להם רק איחור אחד וכל שאר הטיסות יצאו בזמן. בדיקה בלוח הטיסה של החברה, שמופיע באתר שלה, מלמד כי היום נרשמו ביטולים ואיחורים של מספר טיסות.