עם הסרת מגבלת ה-3,000 נכנסים של בג"צ היום והחלטת הממשלה שלשום (יום ב') להסיר את מגבלת היעדים שאליהם ומהם ניתן להפעיל טיסות, חברות תעופה שפועלות בארץ החלו להודיע על הרחבת פעילותן והגדלת היעדים שאליהן יטוסו בתקופה הקרובה, אך עדיין מדובר על טיסות מצומצמות מאוד או כאלה שיחלו לפעול רק לאחר חג הפסח.
בנוסף, חשוב לציין שעד לתאריך 20.3.21 יש עדיין מגבלות על היוצאים והנכנסים. כמו הדרישה לבדיקות קורונה שליליות מכל מי שנכנס לישראל ואישור לצאת מישראל רק למחוסנים ולמחלימים, לא כולל ילדים מתחת לגיל 16. חובת בידוד על נכנסים לארץ ועוד. עם זאת, מגבלת ה-3,000 נכנסים ליום - שהייתה תקפה עד עכשיו, הוסרה כאמור, היום (יום ד') על ידי בג"צ.
בית המשפט העליון קבע כי קביעת מכסה לכניסה של 3,000 נוסעים לארץ ביום ואישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים – אינן חוקתיות. כמו כן, הוחלט כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלה במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן ביום שבת הקרוב.
"זה משול לאדם הנמצא בדיאטה ואומרים לו - תאכל כל מה שאתה רוצה, רק לא יותר מאלף קלוריות ליום"
במילים אחרות ובאופן שיוכל להסביר את הנושא הבעייתי, הסביר זאת אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, במשפט אחד: "זה משול לאדם הנמצא בדיאטה ואומרים לו - תאכל כל מה שאתה רוצה, רק לא יותר מאלף קלוריות ליום".
5 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
"השמיים הפתוחים - משול לאדם בדיאטה". נתב"ג
(צילום: עמית שעל)
בשיחה עם גורם בכיר במשרד הבריאות נאמר כי "ניתן כיום להיכנס לארץ מכל מקום אך הטיסות הן רק מיעדים שאושרו ואין כל כוונה להגדיל את כמות הנכנסים לארץ". זאת טרם פסיקת בג"צ שכאמור היסרה את מגבלת מספר השבים לישראל היום. היעדים שמהם יש כיום טיסות אל ומישראל מופיעים בהמשך הכתבה, כשגם אלו משתנים מדי יום ולעיתים אף מדי כמה שעות.
מדינות שמכניסות ישראלים מרץ 2021
כיום, ישנן ארבע מדינות שמקבלות ישראלים "ללא בעיה", כלומר מחוסנים ומחלימים שגם מציגים בדיקת קורונה שלילית, יכולים להיכנס אליהן ללא צורך בבידוד. המדינות הן: גאורגיה, סרביה, אוקראינה ומונטנגרו. אלו גם מדינות שיש אליהן טיסות, להבדיל למשל מטורקיה ובקרוב גם סיישל - שכן מקבלות ישראלים אבל אין אליהן טיסות מכאן.
גם אל ארצות הברית ניתן להיכנס ויש אליה לא מעט טיסות מישראל אך שם על כל נכנס להציג בדיקה שלילית מ-72 השעות האחרונות שלפני הטיסה וכאן זה מתחיל להשתנות לפי כל מדינה ועיר שאליה נכנסים. בניו יורק למשל, הדרישה היא להיכנס לבידוד לשלושה ימים, ביום הרביעי לעשות בדיקה נוספת ואם יצאתם שליליים - יצאתם גם ל"חופשי". אך מקורות רבים מספרים לנו שלא תמיד יש אכיפה לעניין זה והכניסה היא אף יותר חופשית מזה.

החברות שמפעילות טיסות כיום ומגדילות פעילות בארץ

בתוך כך חברות התעופה הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע מפעילות טיסות אל מספר מצומצם של יעדים לאורך התקופה האחרונה כאשר השתיים האחרונות הודיעו על הגדלת הקווים. "לאור פסיקת בג"צ, חברת ישראייר נערכת לתגבר את לוח הטיסות כבר החל משבוע הבא לאתונה, גיאורגיה, מונטנגרו, בולגריה, אלבניה, קפריסין דובאי וזנזיבר. תדירות הטיסות תיקבע בהתאם לביקוש ולאישורים שיינתנו".
5 צפייה בגלריה
מאידאן נזאלז'נוסטי קייב
מאידאן נזאלז'נוסטי קייב
יעד שהפך להיות פופולרי לחופשות מצד ישראלים - קייב, אוקראינה
(צילום: shutterstock)
חברת ארקיע הודיעה כי "החל משבוע הבא החברה תפעיל טיסות לתשעה יעדים בינלאומיים, וכן יעדים נוספים ככל שייפתחו מדינות נוספות לישראלים. היעדים שייפתחו בשלב הראשון: סיישל, דובאי ואבו דאבי, בלגרד, טיבליסי, בטומי, פריז, פרנקפורט וקייב".
גם החברות הבינלאומיות שפועלות בארץ מתחילות להגדיל את תדירות הקווים ומבקשות סלוטים (חלונות טיסה) מנמל התעופה בן גוריון.
מדינות שמכניסות ישראלים מרץ 2021
לופטהנזה הגרמנית מפעילה השבוע שש טיסות בקו תל אביב - פרנקפורט. "לאור הביקוש הגובר לטיסות מישראל לגרמניה וליעדים רבים בעולם, בשבוע שבין התאריכים 14.3.21 ועד 20.3.21 תפעיל לופטהנזה שש טיסות מתל אביב לפרנקפורט", נמסר מהחברה.
5 צפייה בגלריה
מטוס לופטהנזה בשדה התעופה בפרנקפורט
מטוס לופטהנזה בשדה התעופה בפרנקפורט
לופטהנזה בשדה התעופה בפרנקפורט, אחד השדות הגדולים בעולם שמהם ניתן להטיס ישראלים הביתה
(צילום: יואב יערי)
אלו פרטי הטיסות מתל אביב: LH691 - ימים ראשון, שני, רביעי, שישי ושבת: המראה מתל אביב בשעה 05:20 ונחיתה בפרנקפורט בשעה 09:00. LH693 - יום ראשון המראה מתל אביב בשעה 05:30 ונחיתה בפרנקפורט בשעה 09:10. על פי הנחיות ממשלת ישראל, הטיסה הנכנסת מפרנקפורט לתל אביב, תמריא ללא נוסעים.
הטיסות מפרנקפורט: LH690 - ימים ראשון, שלישי, חמישי, שישי ושבת: המראה מפרנקפורט בשעה 17:55 ונחיתה בתל אביב בשעה 23:00.
בנוגע לשאלה, מה לגבי הטיסות שלאחר השבוע הקרוב, נמסר מהחברה כי הם ממתינים לאישורי הסלוטים בשבוע הבא.
חברות התעופה האמריקאיות יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס מפעילות כבר היום טיסות בקו תל אביב - ניו יורק.
5 צפייה בגלריה
כיכר יוניון ניו יורק
כיכר יוניון ניו יורק
מתחילה לחזור לעצמה ולקבל תיירים - ניו יורק
(צילום: shutterstock)
"דלתא מפעילה טיסה יומית בקו תל אביב - ניו יורק (JFK) וחזרה. דלתא היא חברת התעופה האמריקאית היחידה שממשיכה לחסום את כל המושבים האמצעיים ומפחיתה את מספר הנוסעים בכל אחת מטיסותיה על מנת לספק יותר מרחב על סיפון המטוסים", נמסר מדוברות החברה בארץ. כמו כן הודיעה דלתא כי במאי מתוכננות להתווסף עוד שלוש טיסות בשבוע. "כך שדלתא תפעיל עשר טיסות שבועיות".
יונייטד הודיעה כי החל משבוע הבא תפעיל עשר טיסות בשבוע לניו יורק (ניוארק) וחזרה ועוד שלוש טיסות בשבוע לסן פרנסיסקו ובחזרה.
חברת וירג'ין אטלנטיק תפעיל גם היא החל משבוע הבא טיסות בקו תל אביב - לונדון. חברת התעופה הבריטית דיווחה כי החל מ-25.3 תחל להפעיל את הקו במתכונת של ארבע טיסות שבועיות.
מדינות שמכניסות ישראלים מרץ 2021
*יעדים אלו נכונים למועד פרסום הכתבה אך משתנים כל העת
לפני כשבועיים דיווחה החברה כי עם ההכרזה על חזרתו לפעולה של קו הטיסות מתל אביב ללונדון במתכונת של שתי טיסות שבועיות, נרשמה בשבוע שעבר תפוסה של 85%-95%. "כעת, לקראת חג הפסח והציפייה לצמצום מגבלות הבידוד בפני ישראלים שעברו את החיסון, התקבלה החלטה אסטרטגית בהנהלת החברה להכפיל את מצבת הטיסות בקו", נמסר מהחברה.
בנוסף לכל החברות הנ"ל, מטיסות כיום מישראל ואליה גם החברות: אייר פראנס (פריז, צרפת), יוקריין איירליינס (קייב, אוקראינה), בריטיש איירליינס (לונדון, בריטניה), ג'ט אייר פליי (חברת לואו קוסט שבסיסה בבריסל אך מטיסה כעת לארץ מפנמה סיטי) ואיתיופיאן איירליינס (אדיס אבבה, אתיופיה).
וחברה נוספת ומרכזית מאוד בזירת השמיים הפתוחים שטרם נכנסה למשחק היא טורקיש איירליינס. כיום היא לא מפעילה טיסות בקו לישראל אך צפויה להכריז על הפעלת קו זה בקרוב. אז יהיה מדובר בגיים צ'יינגר, שכן טורקיה מקבלת ישראלים (מחוסנים עם בדיקת קורונה שלילית) ללא צורך בבידוד. בנוסף, נמל התעופה באיסטנבול משרת נוסעים רבים מישראל בטיסות קונקשן אל יתר העולם. לפי גורמים בענף, החברה צפויה להפעיל טיסות בקו תל אביב - איסטנבול החל מ-18.3.21, כך שאם אתם ממש רוצים לטוס לחופשה בפסח, יכול להיות שטורקיה היא היעד עבורכם.

מחירי טיסות וחבילות נופש לתקופה הקרובה

מדינות שמכניסות ישראלים מרץ 2021
חבילת נופש לוורנה בתאריכים 8-11.4.21 עם לינה על בסיס חצי פנסיון במלון אינטרנשיונל ברמת חמישה כוכבים תעלה החל מ-356 דולר לאדם.
חבילת נופש לבטומי בתאריכים 23-25.3.21 עם לינה על בסיס ארוחת בוקר במלון אירופה ברמת חמישה כוכבים תעלה החל מ-334 דולר לאדם.
חבילת נופש לדובאי בתאריכים 13-16.4.21 עם לינה על בסיס ארוחת בוקר במלון מטרופוליטן ברמת ארבעה כוכבים תעלה החל מ-382 דולר לאדם.
חבילת נופש לרודוס בתאריכים 22-25.4.21 עם לינה על בסיס "אולטרה הכל כלול", תעלה החל מ-420 דולר לאדם.

מדינות שמכניסות ישראלים מרץ 2021
חבילת נופש לבטומי בתאריכים 5-8.4.21 עם לינה לשלושה לילות במלון HILTON BATUMI ברמת חמישה כוכבים תעלה 399 דולר לאדם.
חבילת נופש לדובאי בתאריכים 4-8.4.21 עם לינה לארבעה לילות במלון Holiday inn Festival city ברמת ארבעה כוכבים תעלה 399 דולר לאדם. חבילה לאותו יעד עם לינה במלון Voco Dubai מלון ברמת חמישה כוכבים תעלה 499 דולר לאדם.
חבילת נופש לבלגרד בתאריכים 4-8.4.21 עם לינה במלון MONA PLAZA תעלה 444 דולר לאדם.
וחבילת נופש לסיישל בפסח לחמישה לילות, לינה במלון SAVOY ברמת חמישה כוכבים תעלה החל מ-1,399 דולר לאדם. כל המחירים כוללים טיסות והעברות.

בשורה התחתונה - חכו עם הזמנת החופשה

לסיכום, ההמלצה שלנו היא להמתין. הממשלה צפויה להתכנס בימים הקרובים ולהחליט מחדש על היעדים שמהם ואליהם יהיה ניתן לטוס בשבועיים הקרובים. ואם להיות יותר זהירים - עדיף לחכות עד אחרי הבחירות, שכן חלק גדול מההבטחות נגועות במניעים פוליטיים ועלולות להשתנות חדשות לבקרים.
5 צפייה בגלריה
סירה בכפר היווני לוטרו בכרתים
סירה בכפר היווני לוטרו בכרתים
המתינו עוד קצת עם החופשה ביוון, או בכל יעד אחר
(צילום: shutterstock)
חופשה בחו"ל בחג הפסח היא לא דבר שכדאי לקחת עליו סיכון, למרות שהדבר אפשרי מבחינה טכנית בעיקר במדינות שמקבלות ישראלים ללא בידוד כמו אוקראינה (קייב), גאורגיה, סרביה ומונטנגרו. ואולי גם טורקיה תהיה רלוונטית, שכן היא כאמור, פתוחה לקבלת ישראלים כבר עכשיו. כך שאם טורקיש איירליינס תחליט להפעיל טיסות מישראל אליה, הדבר יאפשר הגעה לטורקיה באופן יחסית חלק.
ומה לגבי השכנה היוונית? נכון לעכשיו אין אישור עדיין - לא מצד ישראל ולא מצד יוון, להכניס תיירים. אבל, וזה אבל חשוב, גורמים בענף מספרים כי התאריך המדובר לפתיחת שערי שתי המדינות הוא ככל הנראה 15.4.21. לכן כדאי להתאזר בעוד קצת סבלנות עד שהשמיים יתבהרו באמת.