לפני עשרה ימים, כשאלכסנדר סגל נכנס לסדנת מדיטציה באמצע יער מבודד בטסמניה - אי באוסטרליה הנמצא 240 קילומטרים דרומית לעיר מלבורן - הוא לא תיאר לעצמו שכשייצא משם, יגלה שהעולם כפי שהכיר אותו ישתנה ב-180 מעלות.
"הגעתי לטסמניה ב-11 במרץ, וכבר באותו יום נכנסתי לסדנת מדיטציה בשתיקה מלאה במקום מבודד באמצע היער", סיפר סגל בראיון לאולפן ynet. "הסדנה נמשכה עשרה ימים, ולכל אורכה היינו ללא תקשורת בכלל, ולמעשה - בנתק מוחלט עם העולם".
3 צפייה בגלריה
דוונפורט טסמניה
דוונפורט טסמניה
דוונפורט, טסמניה
(צילום: יח"צ)
במהלך עשרת הימים הללו בהם היה סגל בניתוק טוטאלי מהציביליזציה, התרחשו, בחסות הקורונה, לא מעט שינויים בעולם: הנגיף הספיק להתפשט לכל היבשות בעולם, מדינות שלמות נכנסו לסגר מוחלט והשמיים נסגרו להם בהדרגה. "כשיצאתי מהסדנה וגיליתי את העולם החדש שהתגבש במהלך הימים האלו, הרגשתי כאילו קיבלתי סטירת לחי מצלצלת", הוא מתאר.

"מתלבט איפה עדיף לי להיתקע"

ובעוד מטיילים ישראליים רבים ברחבי העולם מתחננים לחזור ארצה בימים אלה, סגל החליט שלא למהר ולעלות על המטוס שייקח אותו בחזרה לנתב"ג. זאת, למרות ההגבלות האוסטרליות המחמירות, הירידה בכמות הטיסות היוצאות מטסמניה והעובדה שבהמשך הן אף עלולות להתבטל לגמרי.
3 צפייה בגלריה
לפני ההמראה מלימה
לפני ההמראה מלימה
מטיילים ישראליים לפני ההמראה מלימה שבפרו
( צילום: סיון פרג')
כל הישראלים רוצים לחזור הביתה, ואתה אומר - "לא, אני נשאר פה". למה? "כשאתה יוצא מסדנה כזאת, אתה נמצא בעולם אחר ולוקח זמן לחזור למציאות. זו כנראה הסיבה לכך שאני עדיין לא קולט באמת מה קורה, ומנסה להבין מה האפשרויות שלי בעצם.
"כרגע, אני באי שנמצא בסגר מעל לשבוע. בנוסף, כמות הטיסות היוצאות מהאי ירדה ב-90 אחוז וכל יום מתקבלות הנחיות חדשות מהשלטונות האוסטרליים, וההגבלות הופכות חמורות יותר. האמת היא, שכרגע, אני פשוט מנסה להבין איפה עדיף לי להיתקע - כאן או בישראל".
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר סגל
אלכסנדר סגל
סגל: "לא בטוח איפה עדיף להיתקע - כאן או בישראל"
(צילום: מתוך הווידאו)
אם כבר סגר, אז שיהיה בגן עדן - זה מה שאתה אומר בעצם? "יפה ומדהים כאן - זה בטוח. מעבר לזה, שיש רק 25 חולי קורונה מאומתים באי, כולם נמצאים בטיפול כעת, ולא מכניסים לכאן אף אדם זר שהוא לא תושב האי. אני עזבתי את העבודה שלי בארץ כדי לצאת לטיול הזה, אז כן - לחזור לישראל ולהיות בסגר? אני לא בטוח שזה המעשה הנכון ביותר עבורי כעת".
שמור על עצמך. ולסיום, מה נאחל לך - שקט ושלווה או להגיע הביתה כמה שיותר מהר? "שקט ושלווה כרגע, ובריאות לכולם".
ורגע לפני שחזר להתבודד באי המרוחק, לא שכח סגל להעביר מסר למשפחתו ולחבריו: "אמא שלי בסגר בספרד, סבתא שלי בסגר בבלגיה, הרבה מהחברים שלי בסגר בישראל - ואני מאחל לכולנו רק בריאות, ושנלמד את הלקח ונתחיל לכבד את כדור הארץ".