1 צפייה בגלריה
תיירת צפה בים המלח, ארכיון
תיירת צפה בים המלח, ארכיון
תיירת צפה בים המלח, ארכיון
(צילום: shutterstock)
ישראל תפתח את שעריה החל מ-23 במאי לתיירים מחוסנים ממדינות זרות שיגיעו בקבוצות – כך נקבע במתווה שגובש על ידי צוות עבודה משותף של משרד הבריאות ומשרד התיירות. קבוצות התיירים יגיעו לפי מכסה שתקבע, ובהתאם לתוצאות השלב הראשון תיבחן אפשרות להרחבת המתווה גם לתיירים שאינם בקבוצות, כל עוד התחלואה תמשיך במגמה הנוכחית.
בצוות הבין-משרדי השתתפו ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ובהשתתפות הגורמים המקצועיים.
על פי המתווה, התיירים ידרשו לעבור בדיקת PCR לפני העלייה למטוס, ובדיקות PCR וסרולוגיה להוכחת החיסון או ההחלמה, בהגעתם לנתב"ג. לצד זאת ימשיכו לקיים מגעים עם המדינות להסכמי הכרה בתעודות חיסון, במטרה לייתר את הצורך בבדיקה הסרולוגית. בימים הקרובים המתווה יעוגן במסמך מקצועי שיסכם את הפרטים.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "ישראל המדינה המחוסנת הראשונה, ואזרחי ישראל הראשונים ליהנות מכך. לאחר שפתחנו את המשק, הגיע הזמן להקל באופן זהיר ומחושב בתיירות. פתיחת התיירות היא בשורה חשובה לאחד הענפים שניזוקו במיוחד בשנת הקורונה. נמשיך לבחון הקלות כל העת בהתאם לנתוני התחלואה".