בשל התפרצות נגיף הקורונה בוטל הערב (ו') יריד התיירות הבינלאומי - ITB, שנערך כמדי שנה בברלין והיה אמור להיפתח ביום רביעי הקרוב (4 במרץ). ההחלטה על ביטול התערוכה התקבלה בהחלטה משותפת של משרד הבריאות ומשרד הכלכלה של גרמניה.
התפשטות הקורונה סיקור נרחב ב-ynet
ההודעה בדבר הביטול פורסמה באתר הרשמי של היריד, לאחר מרתון קדחתני של התייעצויות בין מנהלי האירוע לגורמים הממשלתיים, בשל החשש שעלה מהקושי בבקרה באשר למצבם הרפואי של המבקרים ביריד, שמושך אליו נציגים מכל העולם.
4 צפייה בגלריה
בוטל: יריד התיירות בברלין
בוטל: יריד התיירות בברלין
בוטל: יריד התיירות בברלין
(צילום: ITB)
ההודעה הרשמית בדבר ביטול האירוע נמסרה על ידי דוקטור כריסטיאן גוקה, המפקח הראשי של מרכז הירידים בו אמור היה להיערך היריד: "אנו לוקחים אחריות על בריאותם ובטיחותם של האורחים שלנו, הנציגים והעובדים ביריד. בלב כבד, אנו מקבלים את הביטול כצעד הכרחי".
לאורך כל הערב פרסמו כלי התקשורת בגרמניה דיווחים סותרים, ביניהם גם ידיעות על כך שנבחנת האפשרות לדחות את היריד לאוקטובר , זאת בניסיון לצמצם נזקים לעומת ביטול גורף.
כמו כן, פורסם כי משרד הבריאות הגרמני הורה למארגני האירוע לוודא כי המשתתפים אינם מגיעים מאזורים בהם יש התפרצות המונית של הנגיף או, לחלופין, ביקרו ביעד כזה בעת האחרונה. חרף זאת, חלק מכלי התקשורת במדינה דיווחו כי ליריד צפויים היו להגיע 22 נציגים מסין ועוד 25 נציגים מטייוואן והונג קונג.
4 צפייה בגלריה
הודעת הביטול שפורסמה באתר
הודעת הביטול שפורסמה באתר
הודעת הביטול שפורסמה באתר
בניסיון לקיים את האירוע למרות איום הקורונה, בימים האחרונים הדגישו המארגנים כי את הביתן הסיני יאיישו השנה נציגים מגרמניה. בנוסף, הובטח כי בכל הביתנים יוצבו עמדות חיטוי. האורחים, חלקם אנשי עסקים, אף התבקשו להימנע מלחיצות ידיים ומטמינת ידיהם בקערות הכיבוד ההמוניות שבדוכנים.
4 צפייה בגלריה
מכה כואבת לענף התיירות העולמי: יריד התיירות בברלין, 2019
מכה כואבת לענף התיירות העולמי: יריד התיירות בברלין, 2019
מכה כואבת לענף התיירות העולמי: יריד התיירות בברלין, 2019
(צילום: שימרי טוריס)
4 צפייה בגלריה
יריד התיירות בברלין, 2019
יריד התיירות בברלין, 2019
יריד התיירות בברלין, 2019
(צילום: שימרי טוריס)
יריד התיירות ITB, נחשב ל"חלון הראווה" של עולם התיירות הבינלאומי עם נציגויות מ-180 מדינות, עשרת אלפים נציגים מכל העולם וכ-160 אלף מבקרים הפוקדים אותו מדי שנה. האירוע היה אמור להיערך במשך חמישה ימים, ולכלול פאנלים והרצאות של אנשי עסקים מתחום התיירות בעולם, כמו גם דוכני אוכל אותנטיים, מופעי ריקוד ססגוניים וביתנים מושקעים שנועדו למשוך תיירים פוטנציאליים.