2 צפייה בגלריה
החוף בסיני
החוף בסיני
מתגעגעים לסיני? יכול להיות שבפסח תוכלו לבלות כאן
(צילום: Shutterstock)
האם ישראלים יוכלו לנפוש בסיני במהלך פסח? אולי, וגם אם כן אז בכמות מוגבלת. הממשלה אישרה הבוקר (יום ה') במשאל טלפוני את הצעתה של שרת התיירות אורית פרקש-הכהן להקים צוות שרים שיגבש בתוך שבוע מתווה שיאפשר יציאה וכניסה של ישראלים לסיני, דרך מעבר טאבה. על פי ההצעה של השרה פרקש-הכהן, מספר הישראלים שיורשו לעבור במעבר טאבה יהיה חלק מהמכסה של 3,000 ישראלים שמורשים להיכנס בכל יום לישראל דרך נתב"ג.

בצוות שיגבש את המתווה יהיו חברים שרת התיירות, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי ושרת התחבורה מירי רגב.
כך צייצה הבוקר שרת התיירות אורית פרקש-הכהן בטוויטר:
נזכיר כי המעברים לסיני ולירדן נסגרו באמצע מרץ בשנה שעברה. המעבר לירדן נפתח כבר בתחילת נובמבר, ואילו המעבר בטאבה נותר סגור ליציאת ישראלים כבר שנה שלמה, הוא נפתח פעמים אחדות ובאופן מצומצם מאוד רק לטובת הכנסת ישראלים חזרה לארץ. בסוף ינואר, ביחד עם המגבלות על נתב"ג, מסוף טאבה נסגר לגמרי, גם לכניסת ישראלים שהגיעו לסיני דרך אירופה, ועד כה יכלו לשוב דרכו לארץ.
2 צפייה בגלריה
מעבר טאבה
מעבר טאבה
לאחר שנה: מתווה לפתוח את מעבר טאבה
(צילום: shutterstock)
בהצעה שהובאה לאישור השרים נכתב: "ההבחנה בין טאבה לבין נמל התעופה בן גוריון נובעת מהצורך לווסת את כמות הנכנסים לישראל, כמפורט בחוות הדעת האפדימיולגית שעמדה בבסיס התיקון לתקנות. מנגנון הוויסות נקבע בתקנות התעופה ונעשה על ידי צמצום מספר הטיסות הנכנסות. בהקשר זה, נקבעה מכסה יומית של עד 3,000 נוסעים הנכנסים לישראל בשדות התעופה הבינאלומיים. יצוין כי מספר הנוסעים שכניסתם תתאפשר בכל יום ייבחן בשים לב למכסת הנוסעים הנכנסים דרך המעברים היבשתיים, ולהפך".
מוקדם יותר השבוע ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שמתמודד לכנסת במפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, מתח ביקורת על המהלך של השרה פרקש-הכהן, כשכינה את הודעתה על כוונתה לגבש מתווה לפתיחת הגבול עם סיני ביום שלישי השבוע כ"מוזרה". יצחק הלוי אמר ל-ynet כי "שרת התיירות מעודדת תיירות לחו"ל על פני תיירות פנים. במקום לסייע לעיר התיירות אילת, שספגה וסופגת מכה כלכלית קשה במיוחד ולצערי עודנה מדממת כלכלית, פועלת שרת התיירות לעודד את אזרחי המדינה לנפוש בחו"ל, במקום לנפוש באתרי תיירות בארצנו.
"בעת קשה זו מצופה משרת התיירות לפעול בנחישות לגייס סבסוד ממשלתי ואחר לטובת עידוד והוזלת עלויות נופש באתרי תיירות בכלל, ובאילת בפרט, ובכך לסייע לערי ואתרי התיירות בארץ להשתקם כלכלית".