לצד אלפי הישראלים שמיהרו לחזור בימים האחרונים לארץ כדי להימנע מכניסה לבידוד במלונית, יש גם מי שבוחרים להישאר בדובאי כדי להימנע מהסגר ומתשלומים נוספים על טיסות חילוץ שיכולים להגיע למאות דולרים למשפחה. לצד זה, מתברר שיש גם לא מעט ישראלים שממהרים לרכוש חבילות לדובאי כדי להספיק לברוח מכאן לפני הסגר.
המבצעים של החברות השונות לדובאי לא איחרו להגיע. בארקיע, לדוגמה, מציעים החל מאתמול חבילה אטרקטיבית בעלות של 599 דולרים לאדם. על הפרק: טיסות הלוך-ושוב, העברות, 10 לילות במלון אבני (Avani Deira). ההמראה מחר בבוקר.
מארקיע נמסר גם כי התפוסה לטיסה שממריאה היום לדובאי היא גבוהה ויש לקוחות שאף ביצעו שינויים ודחו את הטיסה חזרה.
בישראייר יצאו במבצע של טיסות בלבד, כאשר מחיר כרטיס לדובאי לכיוון אחד עולה החל מ-79 דולרים. גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה אמר כי "במקביל לביצוע ה'רכבת האווירית' להחזרת ישראלים מדובאי, אנו רואים גם הזמנות חדשות של נוסעים אשר בוחרים להעביר את הסגר בחו"ל מאשר בארץ".
3 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
הטיסות לסיישל בוטלו ודובאי נותרה הלהיט היחיד
(צילום: shutterstock)
אילן שלו, סמנכ"ל קבוצת החברות קווי חופשה, הדקה התשעים ובליק תיירות, אמר ל-ynet כי "אכן יש לא מעט כאלה שהחליטו דווקא להאריך את השהות שלהם בדובאי תמורת תוספת תשלום כדי לעבור הסגר, כפי שהיה בחגי תשרי". קבוצת החברות החלה לשווק חבילת נופש של שבעה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. הטיסה תמריא מחר ואפשר לדחות את הטיסה חזרה. המחיר: 1,750 שקלים לאדם.
פגסוס מציעה 15 אחוזים הנחה לכל מי שיטוס לדובאי עד ה-3 בינואר. בחברה דיווחו על עלייה בביקושים ליעד זה בטענה כי ישראלים רבים לא רוצים לעבור כאן את הסגר הנוסף ומעדיפים לשהות בחו"ל.
שירלי כהן עורקבי סמנכ"לית השיווק והמכירות באשת טורס אמרה בשיחה עם ynet: "כמו בסגרים קודמים, אנחנו רואים ישראלים שמעדיפים לצאת לחופשה ארוכה בחו"ל במקום להיות בסגר בארץ. החשש מהבידוד בחזור הופך ללא רלוונטי כשיש סגר בארץ, ולכן מאז ההכרזה על הסגר נכנסו הזמנות חדשות לדובאי. אמנם טיסות רבות התבטלו, אבל עדיין יש מקומות פנויים מועטים על המטוסים".

"נחגוג בכיף את הסילבסטר"

שוחחנו עם כמה מהישראלים שלא מיהרו לשוב ארצה. אחת מהן היא היידי שטרן שטסה לפני יומיים עם חברותיה לדובאי במסגרת חבילת נופש שרכשה בקווי חופשה. "יצאנו ברוח הסערה עם חשש שניכנס להכנס לבידוד במלונית כשנשוב לארץ. בינתיים, הצטרפה לדרמה גם כניסה לסגר נוסף ביום ראשון הקרוב. אין מצב שאנחנו מבטלות את הטיול וחוזרות, נישאר כאן בינתיים במקום בסגר. לפחות כאן נוכל לחגוג בכיף את הסילבסטר".
3 צפייה בגלריה
היידי שטרן בדובאי
היידי שטרן בדובאי
היידי שטרן עושה סקי בדובאי
מעיין וטל רייכמן מתל אביב יצאו לדובאי לטיול משפחתי עם סבא וסבתא ותינוק בן שנה. "עלות הטיול הייתה 13 אלף שקל", סיפרה מעיין שמוכרת גם כבלוגרית טיולים. "פתאום באמצע הטיול קיבלנו הודעה שחוזרים ישר לבידוד במלונית. נסינו להקדים את הטיסה, אבל לא היה כיסוי והעלויות היו מטורפות – כ-1,300 שקלים לטיסת 'חילוץ' לזוג ותינוק עם נחיתה אפשרית במצפה רמון ומונית חזרה על חשבוננו. כמובן שלא אשלם את המחיר הזה. העדפנו להישאר, סבא וסבתא יכולים להזמין מכאן את החיסון, ועד שיקבלו תור נבלה כאן בכיף".
3 צפייה בגלריה
מעיין וטל רייכמן עם בנם אדם בדובאי
מעיין וטל רייכמן עם בנם אדם בדובאי
מעיין וטל רייכמן עם בנם אדם בדובאי
קארין ובן זוגה ממרכז הארץ צפויים לעלות על טיסה לדובאי ביום ראשון הקרוב כדי לחגוג שם את ערב השנה החדשה. הסגר לא גרם להם לשנות את התוכניות. "מעבר לטיסה", סיפרה קארין, "שלא ברור אם היינו מקבלים עליה החזר, כבר הזמנו מלונות, כרטיסים כמעט לכל אטרקציה אפשרית בדובאי וגם כרטיסים יקרים למסיבה של ערב השנה החדשה – מי היה מחזיר לנו כסף על כל אלו?".
השניים היו אמורים להתחתן בתחילת 2020 בקפריסין, אך נאלצו לבטל הכל עם תחילת משבר הקורונה. הביטול כלל הפקה שלמה שכבר נסגרה עבור החתונה, כרטיסי טיסה, מלון, שמלת כלה וכל מה שרכשו וסגרו מראש עבור החתונה. עם היציאה מהסגר הראשון, הם הזמינו כרטיסים לקפריסין מחדש, לאחר שראו ששערי מדינות רבות החלו להיפתח, אך אז זה קרה שוב. הגל השני החל ואיתו הסגרים השניים. וכך לאחר כמה מפחי נפש של חתונה שעדיין לא התקיימה וציפיות שלא התממשו, הגיעה הזדמנות מרעננת: לחגוג שנה חדשה בדובאי.
"נצטרך לעקוב כל הזמן אחר מה שקורה בארץ", סיכמה קארין, "אם נראה שההכרח לחזור למלונית יימשך גם אחרי 1 בינואר, אז נשקול להאריך את השהייה בדובאי, מקווים שלא נצטרך להגיע לזה כי גם אין לנו תקציב לזה ממש".