4 צפייה בגלריה
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
(צילום: shutterstock)
"השוק מתאושש קצת, בחודש מאי 2021 היו 141 אלף נוסעים שהמריאו מישראל, זאת בהשוואה למאי 2019, אז הנתון עמד על 595 אלף נוסעים שהמריאו מישראל. כלומר, נכון לעכשיו מדובר בהתאוששות של 23 אחוזים. בחודש מרץ 2021 היו רק 64 אלף נוסעים לעומת 506 אלף במרץ 2019, ההתאוששות שנרשמה אז עמדה על 12 אחוזים". כך סיפר בשיחה עם ynet אבישי כהן מנכ"ל חברת אמדאוס ישראל שמספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות וכ-3,500 סוכנים ישראלים מתוך כ-4,500 עובדים על המערכות שלה.
שאלנו את כהן מה הם 10 היעדים המובילים לנופש בחודשים יולי עד ספטמבר, וקיבלנו ממנו רשימה מפורטת שהמקום השני והשמיני בה הפתיעו אותנו.


ניתן להסביר את המיקום המאכזב של איחוד האמירויות בטבלה במזג האוויר החם במיוחד באזור זה של העולם בתקופה זו של השנה, וגם בשל עלייה שחלה בחודשים האחרונים בתחלואה וכתוצאה מכך חוסר הוודאות סביב סוגיית הבידוד בהלוך ובחזור.
על פי מאגר הנתונים שלכם, מה מחיר המינימום ומה מחיר המקסימום לנופש ביעדים הללו?
"המחירים הם בדולרים ומתייחסים לאדם בחדר זוגי ופרט ללינה כוללים גם את הטיסה וההעברות. ביעד כמו בטומי מחיר המינימום הוא 453 דולרים ומחיר המקסימום הוא 2,554 דולרים. בהרקליון המחירים נעין בין 548 דולרים ל-3,922 דולרים. רודוס: 862-279 דולרים. פאפוס: 3,552-431 דולרים. סנטוריני: 3,747-1,138 דולרים, ובברוגס: 2,316 דולרים-407 דולרים.
מה ניתן לומר על פרופיל המזמינים?
"כרגע יש יתרון קל לזוגות בלבד, אך זה יכול להשתנות בהתאם לחיסונים לילדים שהחלו".
יש יעדים שהכרטיסים אליהם עשויים לאזול בשבועיים הקרובים?
"כן. בטומי, כרתים ורודוס, פאפוס ובורגס – אך ייתכן שיוסיפו לשם עוד טיסות אם יהיה ביקוש גדול".
4 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי, בעשירייה הראשונה, אך לא בפסגה
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
בטומי, גאורגיה, בצמרת רשימת היעדים המבוקשים
בטומי, גאורגיה, בצמרת רשימת היעדים המבוקשים
בטומי, גאורגיה, בצמרת רשימת היעדים המבוקשים
(צילום: shutterstock)
ומה המגמה בשוק העולמי?
"זו הייתה שנה חסרת תקדים עבורנו ועבור לקוחותינו. עם זאת, אנחנו אופטימיים בשל ההחלמה בכמה מדינות שהפכו לירוקות. אנחנו מאמינים כי הטכנולוגיה והחיסונים יהוו מאיץ בתחום הנסיעות ויהפכו אותו ליותר בטוח, היגייני וקל".
בדקנו מול הספקיות בענף התיירות בארץ וקיבלנו גם מהן אישור כי הביקוש גובר, במיוחד לאור העובדה שגם ילדים החלו להתחסן ולכן יהיו פטורים מבידוד לאחר חזרתם ארצה. ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה, אמר כי בהשוואה של עלות חבילות הכול-כלול לחו"ל, לעומת חופשה עם הילדים בארץ באילת בחודשי יולי-אוגוסט, ניתן לומר שחופשה בחו"ל זולה יותר באופן משמעותי. בהשוואה בלתי תלויה שערכנו מצאנו כי טענה זו נכונה.

נופש בחו"ל

רודוס: חבילה של טיסות ושלושה לילות במלון אמיליה מארה (5 כוכבים) בחודש יולי, על בסיס הכל כלול, עולה 5,952 שקלים למשפחה (קשרי תעופה).
כרתים: חבילת הכל כלול, 3 לילות, במלון סריטה ביץ' (5 כוכבים) בחודש אוגוסט עולה 8,051 שקלים למשפחה (קשרי תעופה).
בורגס: חבילת הכל כלול, 3 לילות, במלון ווייב ריזורט (5 כוכבים) בחודש יוני עולה 6,224 שקלים. (אשת טורס)
בטומי, גאורגיה: חבילה על בסיס לינה וארוחת בוקרל, 3 לילות, במלון Paragraph Resort (5 כוכבים, כולל פארק מים) בחודש יוני עולה 8,042 שקלים (אשת טורס).
חבילה של שלושה לילות למשפחה באי היווני זקינטוס במלון Majestic Hotel & Spa (4 כוכבים) על בסיס הכול כלול עולה 7,283 שקלים בחודש יולי ו-8,947 שקלים בחודש אוגוסט (קשרי תעופה).
חבילה של שלושה לילות בקורופו בחודש יולי, על בסיס חצי פנסיון, במלון Ariti Grand Hotel Corfu (4 כוכבים) עולה 7,132 שקלים למשפחה (אשת טורס).
פוקט, תאילנד: חבילה של טיסות ו-7 לילות בחודש יולי במלון Maikhao Palm Beach Resort (4 כוכבים), על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה 13,630 שקלים (אשת טורס).
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת
(צילום: shutterstock)

נופש באילת

חופשה של 3 לילות במלון ישרוטל לגונה באילת, על בסיס הכל כלול, בחודש יולי עולה 9,283 שקלים למשפחה.
חופשה של 3 לילות במלון יו ספלאש אילת, על בסיס הכל כלול, בחודש יולי, עולה 12,027 שקלים למשפחה.
חופשה של 3 לילות במלון לאונרדו קלאב אילת, על בסיס הכל כלול, בחודש יולי עולה 9,405 שקלים למשפחה בחדר מסוג סופריור עם מרפסת.
חופשה של 3 לילות בסוויטת יו רוירל במלון יו קוראל ביץ' באילת, על בסיס הכל כלול, בחודש יולי, עולה 17,596 שקלים למשפחה.
חופשה של 3 לילות בחדר מסוג יו ג'וניור במלון יו קוראל ביץ' באילת, על בסיס הכל כלול, בחודש יולי, עולה 9,901 שקלים למשפחה.