5 צפייה בגלריה
תייר בסלוניקי
תייר בסלוניקי
תייר בסלוניקי
(צילום: AFP)
הממשלה ביוון מטילה עוד ועוד מגבלות בעקבות העלייה בתחלואה, ואתמול הורתה על סגירה לשבועיים של נמל התעופה בסלוניקי. בעקבות כך, ישראלים רבים נותרו "תקועים" במדינה וחזרתם ארצה היום התאפשרה בזכות טיסת חילוץ של חברת ישראייר. אך בזמן שמסלוניקי נמלטים, ישראלים רבים ממשיכים להזמין חבילות נופש לאתונה ולכרתים שנתפסים עדיין כיעדים שבהם השגרה נמשכת בצורה כזאת או אחרת.
נזכיר, ביום חמישי על אף ששיעור התחלואה ביוון זינק פי חמישה בתוך חודש, החליטה ישראל להשאיר אותה בקטגוריית המדינות הירוקות. החלטה זו עשויה להשתנות בדיונים נוספים שיתקיימו השבוע. כמו כן, בסוף השבוע דווח כי יוון תשבית מסעדות, ברים, בתי קפה, בתי קולנוע וחדרי כושר בצפון המדינה ובאזור אתונה הבירה. ראש הממשלה היווני, קיריאקוס מיצוטקיס, אף הודיע כי יוטל עוצר לילי מחצות עד חמש בבוקר בכל רחבי המדינה. עם זאת, ישראלים שמטיילים באתונה מספרים כי לא הכול סגור ומסעדות רבות פועלות כרגיל.
"עברנו מסלוניקי לאתונה ברגע ששמענו על ההתפתחויות ואנחנו כאן לפחות עד 8 בנובמבר", אמר ל-ynet תמיר שנופש ביוון. "המסעדות באתונה פתוחות ולא חייבים לעטות מסכה ברחוב. בדקנו מול השגרירות ואין דיבורים על סגירת שדה התעופה באתונה".
5 צפייה בגלריה
מסעדה סגורה בסלוניקי
מסעדה סגורה בסלוניקי
מסעדה סגורה בסלוניקי
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
תיירות באתונה
תיירות באתונה
תיירות באתונה
(צילום: AFP)
בחברות התיירות מעודדים את הישראלים להמשיך ולהזמין דילים ליוון באמצעות מבצעים מפתים של לילות חינם במלונות בכרתים. הישראלים לא חוששים ומזמינים. כמו כן, הישראלים לא מוותרים גם על סרביה שהחל מיום ראשון תהפוך באופן רשמי למדינה אדומה שהשבים ממנה צריכים להיכנס לבידוד. יעד פופולרי נוסף הוא איחוד האמירויות, בחברות אמסלם טורס ופגסוס דיווחו כי חלה הסתערות על החבילות לחודש דצמבר.
אילן שלו, סמנכ"ל שיווק של קווי חופשה והדקה ה-90, שבבעלות חברת התעופה בלו בירד, אמר בשיחה עם ynet: "לשמחתנו, אנחנו במוקדי ההזמנות של הדקה ה-90 וקווי חופשה, לא מזהים פאניקה של בהלה לחזור ארצה מיד. בעיקר לאור העובדה שבכרתים ובאתונה, למעט עוצר לילי בחצות, הרי שהכול פתוח כרגיל: חנויות, מסעדות, בתי קפה ובתי מלון".
5 צפייה בגלריה
יוון אתונה קורונה אכיפת העוצר הלילי עוצר לילי משטרה שוטר אכיפה
יוון אתונה קורונה אכיפת העוצר הלילי עוצר לילי משטרה שוטר אכיפה
עוצר לילי באתונה
(צילום: AP)
יעקב אמסלם, המנכ"ל והבעלים של קבוצת אמסלם טורס, אמר ל-ynet: "מאחר aסלוניקי הופכת לאדומה, צוותי הקבוצה שלנו פעלו ופועלים כדי למצוא לכל נוסע פתרון נקודתי בהתאם לצרכיו ולהעדפותיו. חלק מועט מהנוסעים בחרו לעלות על טיסות בחזרה ארצה, מרביתם ביקשו להאריך את שהותם ביוון במספר ימים ולשם כך עברו ברכב לאתונה, שעדיין נחשבת ירוקה, בנסיעה של כחמש שעות. הפיכתה של סלוניקי לאדומה לא השפיעה נכון לעכשיו על אתונה הנהנית מצמיחה אדירה. אנו עדים לרכישה מואצת של חופשות לאתונה. נוסעים מוכנים לקחת כל מה שיש מההיצע הקיים ומבקשים רק לטוס, לשנות אווירה וליהנות מהרעיון של שבירת השגרה ההזויה".

הבריחה מסלוניקי

בחזרה לחילוץ הישראלים מסלוניקי. בשעה 13:40 תמריא טיסת החילוץ של חברת ישראייר. נכון לשעות הבוקר לא נמכרו כל הכרטיסים לטיסת החילוץ (עדיין ניתן לרכוש כרטיסים לטיסה זו) ומטיילים רבים העדיפו לעבור לאתונה ולא לשוב עדיין לישראל. מאתונה, או מכרתים, הם יוכלו לשוב ארצה בטיסות של חברת בלו בירד היוונית. המרחק מסלוניקי לאתונה הוא כ-500 קילומטרים שניתן לעבור בכחמש שעות נסיעה.
5 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר, ארכיון
(צילום: shutterstock)
חברת ישראייר פנתה בבקשה להוציא טיסת חילוץ נוספת ביום חמישי עבור ישראלים שמטיילים רחוק מהעיר ולא יכולים להספיק להגיע לשדה עד היום בצהריים. פרטים על מכירת כרטיסים לטיסה זו יעודכנו בהמשך היום. גם קבוצת אשת טורס מתכננת להוציא טיסת חילוץ של סאן דור שהפרטים עליה יתעדכנו בקרוב. חברת אל על, נזכיר, ביטלה מהבוקר את כל טיסותיה לסלוניקי עד להודעה חדשה.

תזכורת: אלה הזכויות שלכם

בתוך כך, במועצה לצרכנות מזכירים כי "אם טיסה חזרה ארצה בוטלה כשהנוסע נמצא בחו"ל, חלה על חברת התעופה החובה להציע חלופות כדי לאפשר לנוסע להגיע ליעד. בנוסף, על חברת התעופה לספק שירותי סיוע – מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה עד לטיסה הבאה. זאת בנוסף לאספקה של שירותי תקשורת ולינה (עד שני לילות). היה וחברת התעופה לא סיפקה טיסה חלופית, הנוסע זכאי להחזר כספי, אך לא לפיצוי כספי".