2 צפייה בגלריה
יאכטה של חברת Kosher Luxury Travel
יאכטה של חברת Kosher Luxury Travel
יאכטה של חברת Kosher Luxury Travel - צפויה להגיע לחיפה
(צילום: Variety voyager)
משבר ענף הקרוזים, שמושבת מאז פרוץ מגפת הקורונה, נמשך וגורם הפסדים של עשרות מיליוני שקלים לנמל חיפה. השנה אמורה הייתה להיות שנת שיא של קרוזים הפוקדים את הנמל הצפוני, אולם המשבר השבית הכל. הפעילות צפויה להתחדש באופן חלקי בחודש אוגוסט כשחברות מנו ספנות ו-Kosher Luxury Travel יוציאו הפלגות מהנמל.
בנמל חיפה אומרים כי אם שנת 2020 תהיה שנה אבודה לקרוזים, יגיעו ההפסדים לנמל לעשרות מיליוני שקלים, ואילו המדינה תפסיד מאות מיליונים שמכניסים התיירים המסיירים באתרים.
החל מחודש מרץ אין למעשה קרוזים בנמל חיפה. המשמעות היא אובדן של כ-60 אלף תיירים העוברים בישראל (יורדים לסיורי חוף כאשר האונייה עוגנת בנמל). מספר דומה של ישראלים היו אמורים לצאת בהפלגות של מנו ספנות.
"כרגע מדובר על חזרה לפעילות לקראת סוף הקיץ", אמרו בנמל, "השאיפה לחזרת התיירים בעונת הסתיו העמוסה (על הנייר). בפועל עדיין מוקדם להעריך מתי ישובו הקרוזים, וסבירות גבוהה שזה יקרה רק באביב הבא".
בנמל מתקבלים עדיין, מדי יום, ביטולים לחודשים הקרובים של 2020 במקביל נכנסות עוד ועוד הזמנות ל-2022-2021, שאמורות להיות שנות שיא אם תהיה חזרה לשיגרה.
בנמל הסבירו כי "ההנחה בתעשיית הקרוזים היא שחזרה מלאה לפעילות, כולל תפוסה גבוהה של האוניות שיפליגו, תתרחש רק לאחר מציאת חיסון/תרופה יעילים, לאור החשש של חברות הספנות וגם של התיירים, מלהיתקע בלב ים עם נוסעים חולים".
בתוך כך, חברת kosher luxury travel הודיעה השבוע כי החל מחודש אוגוסט ועד אוקטובר, תוציא מנמל חיפה הפלגות קטנות וסולידיות, לאגן הים התיכון. ההפלגות יתקיימו במגה-יאכטות של -70 נופשים בלבד, לנופש בנקודות עגינה מבודדות ובלי צורך לעבור בנמלי תעופה הומים. מדובר על סדרת קרוזים של 7 ו-10 ימים באגן הים התיכון ביאכטות פרמיום מרווחות ובהן עשרות חדרים בלבד (בין 30-35 חדרים). כמו כן ישנם חללים ציבורים ובהם חדרי אוכל, כושר וספא.
מהחברה נמסר כי בימים אלו היא בוחנת את האפשרות לביצוע בדיקת קורונה מקדימה בטרם העלייה ליאכטה – על מנת להבטיח חוויית שייט בטוחה לכלל הנופשים.
2 צפייה בגלריה
אוניית קוסטה ונציה נמל חיפה
אוניית קוסטה ונציה נמל חיפה
היו ימים: מרץ 2019, אוניית קוסטה ונציה בנמל חיפה
(צילום: ונציאן ורהפטיג)
תחנות העגינה יכללו את העיירה לימסול בקפריסין, את האי קסטלוריזו (Kastelorizo) ובו -400 תושבים בלבד. במסלול גם האי סימי (Symi) האותנטי והפחות מוכר אשר קרוב יותר לטורקיה מאשר לכל שטח יווני ועם זאת אינו מחובר אליה בשום דרך, והאי פטמוס (Patmos) הבולט בשקט ובנופים הרריים חשופים.
השיט יעבור גם באיים מוכרים יותר, מיקונוס, סנטוריני ורודוס. המארגנים הסבירו כי ליאכטות דק המאפשר קפיצה ישירה למים, כך שהמפליגים יקבלו בכל תחנת עגינה גם הזדמנות לרחוץ בחוף ים פרטי. התענוג צפוי לעלות מ-4,199 אירו לאדם - למסלול של 7 ימים.