נראה כי נגיף הקורונה הצליח לשבש גם את שגרת חייהם של בעלי החיים, או לפחות את זו של הקופים המתגוררים באזור העיירה לופ בורי (Lopburi), הסובלים ממחסור במזון מאז שהתיירים הפסיקו לפקוד את המדינה ולפנק אותם באוכל.
במגזין "סאן" הבריטי, פרסמו תיעוד מצולם של ריב אגרסיבי במיוחד שנערך בין הקופים המתגוררים בעיירה, על בננה אחת. עוד דווח כי הקופים תקפו גם את אחד מהמקומיים, מעשה שאינו אופייני לבעלי חיים מסוג זה.
4 צפייה בגלריה
אבודים ללא התיירים
אבודים ללא התיירים
אבודים ללא התיירים
(צילום: מתוך הווידאו)
"הם נראים יותר כמו כלבי פרא מאשר קופים", אמר אחד מהמקומיים בראיון שנערך עימו. "הם התפרעו ורבו על חתיכת מזון. מעולם לא ראיתי כזאת אגרסיה, אני חושב שהם היו רעבים במיוחד", הוסיף אותו מרואיין.
העיירה, השוכנת מצפון לבנגקוק, בדרום מרכז תאילנד, מצליחה למשוך אליה המוני תיירים מדי שנה בזכות אתרי הטבע האקזוטיים שבה, המקדשים העתיקים וגם בשל פסטיבל הקופים השנתי שנערך בה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך הווידאו)
האירוע המסורתי, במרכזו ניצבת האכלה המונית של כ-3,000 קופים מסוג "מָקַּאקּ אָרוֹך זָנַב", נחגג ביום א' האחרון של חודש נובמבר מדי שנה, במקדש סָאן-פְרָה-קָאן – San Phra Kan, ובמקדש פְרָה פּרָאנג סָאם יוֹט – Phra Prang Sam Yot. הנזירים המקומיים, ממקמים למרגלות המקדשים שולחנות עם מפות אדומות, עליהם הם מניחים גושי קרח צבעוניים הנושאים שפע עצום של מגוון פירות טריים.
למשתה החגיגי מגיעים מדי שנה למעלה מ-10,000 מבקרים, הפוקדים את המקום על מנת לצפות באלפי הקופים הזוללים בהתלהבות רבה את השפע הססגוני. השנה, בשל נגיף הקורונה שהתפשט גם לאזור תאילנד, כאמור, בוטל האירוע המסורתי י לדאבת ליבם של מארגני האירוע, של התיירים ובעיקר, כך מסתמן, של הקופים עצמם.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך הווידאו)
אולם, ביטול האירוע היה רק הסיפתח למשבר התיירותי שחווה תאילנד כתוצאה מהתפרצות הנגיף. המדינה המתוירת בעולם הפכה לשוממת למדי בחודשים האחרונים, והקופים - שעד לא מזמן היו רגילים לקבל מזון מהמבקרים הרבים שפקדו את המקום - נותרו רעבים ועצבניים.
חיות הבר בתאילנד מהוות אטרקציה משמעותית עבור התיירים הרבים המגיעים לבקר במדינה, שעד להתפרצות נהנגיף ביקרו בה 35 מיליון אנשים בשנה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך הווידאו)
ענף התיירות, הוא אחד ממקורות ההכנסה המשמעותיים במדינה האסייתית, ומהווה למעלה מ-20% מהכלכלה במדינה. עם פרוץ המגפה, המספרים של התיירות הנכנסת לתאילנד צנחו באופן משמעותי וכיום כמעט ואין בה תיירים מבחוץ.
יש לציין כי זהו לא המשבר הראשון שתאילנד חווה, לאחר שב-2004 פקד את המדינה צונאמי שיצר הרס רב ומשמעותי באזור הדרומי שלה. מאז, היא הצליחה להתאושש ולהחזיר לעצמה את התיירים. נקווה כי כך יהיה גם אחרי המשבר הנוכחי.