ח"כ אסף זמיר נכנס היום (שלישי) לתפקידו כשר התיירות במקום יריב לוין. בנאומו הראשון, התייחס לפגיעה הקשה של נגיף הקורונה בתחום התיירות, ואמר כי "המשימה הראשונה שלנו היא לשקם את הענף".
"יש לנו כאן שתי משימות", אמר השר הנכנס זמיר. "האחת היא לשקם את הענף, לפתוח מהר ככל הניתן את המלונות, את כל האטרקציות, את כל העסקים תומכי התיירות, המסעדות, בתי הקפה והברים, לעודד תיירות פנים, לפתוח את השמיים ולהחזיר את הפעילות שהייתה בעבר. כשנסיים עם זה, נתפנה להגשים גם את החלומות והפנטזיות, וכן את והפוטנציאל האדיר שיש במדינה הזו. מתוך המשבר הזה אנחנו צריכים לצמוח".
4 צפייה בגלריה
זמיר ולוין בטקס חילופי השרים
זמיר ולוין בטקס חילופי השרים
זמיר ולוין בטקס חילופי השרים
שר התיירות היוצא ויו"ר הכנסת הנכנס לוין, אמר בנאום הפרידה שלו מהתפקיד כי הוא "נפרד בכאב גדול מאוד. הגעתי למשרד שאף אחד לא רצה או התעניין בו, ובחמש שנים הוא כמעט והכפיל את התקציב שלו. עשינו מהפכה אדירה בתחום השיווק, שלקחה את ישראל מיעד שהיה מכוון בעיקר לקהל של צליינים - והפכה אותה ליעד תיירותי שמתחרה באופן אגרסיבי ביעדים תיירותיים מובילים בעולם".
לוין, שכיהן כשר התיירות במשך חמש שנים, הוסיף כי הוא "מאמין שענף התיירות יהפוך למרכזי יותר-ויותר במשק הישראלי. זה ענף שנותן תעסוקה לרבים, זה מכשיר הסברה מהטובים ביותר שיש, ענף של יצירה ושל אהבה אמיתית לארץ, לנופיה ולמקומות ההיסטוריים והמיוחדים, ובעיקר ענף של אנשים נהדרים".
לוין, פנה לשר הנכנס זמיר ואמר לו: "איזה כיף לך. אם כבר פוליטיקה, אז בצד היפה והאופטימי שלה. אתה מגיע מעשייה ציבורית בתל אביב, שהיא עיר תיירות פורצת דרך, ואני בטוח שתיכנס לכאן עם חשיבה יצירתית ותביא רעיונות חדשים".
בפתח דבריו אמר זמיר כי "לצערי אני נכנס למשרד שכולם בו מהללים את השר היוצא". הוא פנה ללוין, ואמר בצחוק כי "צריך לזכור שקיבלת ענף עם 2.7 מיליון תיירים, והחזרת אותו עם אפס תיירים. מכאן אפשר רק לצמוח. אבל האמת היא שיש לי הרבה מה ללמוד ממך, ואני מאחל לי להצליח כמוך".
הוא הוסיף בדבריו ללוין כי "בניגוד אליך, אני על התיק הזה הייתי צריך להילחם. הרבה רצו את משרד התיירות, וזה בזכותך. היה לי חלום להיות שר התיירות. הגעתי לעבוד כדי לשרת אתכם וכדי שהענף הזה יחזור למסלולו. אבל זה ייקח זמן. זו שעתה הקשה של הכלכלה הישראלית, לא רק של הענף".
עם כניסתו של לוין למשרד התיירות, מספר התיירים בישראל בשנה עמד על 2.7 מיליון, ואילו את 2019 סיימנו עם 4.6 מיליון תיירים שנכנסו ארצה.
מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, שיישאר בתפקידו גם תחת השר זמיר, אמר בנאומו בטקס חילופי השרים כי במשרד מקווים להחזיר את התיירנים לחיים במהירות האפשרית. "הבאנו את התיירות לשבירת שיאים שנה אחרי שנה. כמובן עד השנה הזו, אבל זה גם שיא שצריך להתמודד איתו".
הלוי בירך את לוין על עבודתו ואמר כי הוביל מהלכים דרמטיים, בעיקר בכל הקשור לשיווק: "השינוי האסטרטגי היה קשה, ארוך ולא מובן מאליו. קיבלת החלטות באומץ". לאחר מכן פנה לזמיר: "האתגר שעומד בפניך הוא מאוד גדול. התעשייה הזו עברה מנסיעה ב-150 קמ"ש לאפס קמ"ש, אחרי עצירה בחריקת בלמים".
4 צפייה בגלריה
פרויקט הרכבל לכותל
פרויקט הרכבל לכותל
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי
(צילום: אלי סגל)
לדברי הלוי, "האתגר הראשון הוא להחזיר את התנועה בתיירות הפנים, צריך לראות איך עושים מאמץ שחג השבועות הקרוב כבר יהיה האות לכך. עלינו להתעקש גם על כך שנוכל להביא תיירות נכנסת מהמדינות שאליהן יותר לישראלים לטוס, שזו לא תהיה רק תיירות יוצאת".
זמיר (39), נכנס לכנסת באפריל 2019 כחלק מרשימת "כחול לבן", לאחר כעשור שבו שימש כסגן ראש העיר תל אביב – הצעיר בהיסטוריה של העיר שכיהן בתפקיד זה.