שערי גן עדן עומדים להיפתח מחדש: כחלק מהרצון להניע מחדש את התיירות ולחדש טיסות מסחריות מישראל ליעדים ברחבי העולם, מקיימת ישראל בימים האחרונים דיונים עם נציגי מדינות במטרה להגיע להסכמות והסכמים בילטראליים שיאפשרו להחזיר תיירות מוסדרת במקביל להתמודדות עם נגיף הקורונה והתפשטותו.
בדיון שהתקיים אתמול בירושלים בהשתתפות המל"ל ונציגים ממשרדי הבריאות, החוץ, התחבורה, התיירות ורשות שדות התעופה, הועלתה רשימה סופית של מדינות שהוגדרו "מדינות ירוקות" וישמשו פיילוט. במדינות אלו שיעור התחלואה של נגיף הקורונה הוא נמוך.
בין היתר נבחנת האפשרות להחזיר בזמן הקרוב טיסות גם מיוון, קפריסין, גאורגיה, מונטנגרו, אוסטריה ואיי סיישל. במסגרת ההסכמים, יתוקן צו החירום כך שהשבים מאותן מדינות לא יהיו מחויבים בבידוד של 14 יום עם שובם לישראל, אלא רק אלו שהראו סימפטומים של המחלה וחום.
3 צפייה בגלריה
איי סיישל
איי סיישל
דרך נוחה לשכוח מימי הסגר
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
איי סיישל
איי סיישל
איי סיישל ממעוף הציפור
(צילום: shutterstock)
בשבוע שעבר נראה היה שישראל עומדת בפני חתימה על הסכמים עם יוון וקפריסין, אולם ככל הנראה בגלל לחצים פוליטיים פנימיים בתוך האיחוד האירופי, שדרש שחידוש הטיסות יתחיל בתוך גבולות אירופה, מועד החתימה התרחק.
גורם שהשתתף בדיונים אמר ל-ynet כי בעוד שבמדינות אירופה יש גורמים פוליטיים שמעכבים את התהליך, הרי שבאיי סיישל כבר הוכשרו מלונות ייעודיים לקראת הגעת תיירים מישראל והם נמצאים רגע לפני חתימה.
"אנחנו מעריכים שאיי סיישל תהיה הראשונה שתחתום על הסכם ותחדש את טיסותיה המסחריות לישראל ממש בקרוב", אמר הגורם. "ייתכן שהחתימה תהיה עוד לפני סוף השבוע. לצד ההתמודדות עם נגיף הקורונה, מדינת ישראל מבינה שחלק מאסטרטגיית היציאה מהמשבר זה לחדש את התעופה והתיירות, וכל עוד עושים את זה בצורה מסודרת ומבוקרת לא צריכה להיות בעיה".
בתחילת השבוע פנתה חברת התעופה של איי סיישל לגורמי התעופה בישראל בבקשה שיאשרו לה לפתוח קו של ארבע טיסות שבועיות בין המדינות.
דב קלמן, נציג חברת התעופה של איי סיישל בישראל, אמר ל-ynet כי "משרד הבריאות של איי סיישל נתן אישור לחברת התעופה לטוס אך ורק לישראל. הטיסות מיועדות אך ורק לישראלים, כך שתיירים שנמצאים בישראל לא יוכלו לעלות על הטיסות האלה".
לדברי קלמן, ההחלטה של מדינת האיים נובעת מההצלחה של ישראל בהתמודדות עם הנגיף, היחסים הטובים בין המדינות וההצלחה של הקו שפעל בישראל מאז חודש נובמבר והופסק זמנית עם תחילת המגיפה.
כחלק מהתמודדות של איי סיישל, נבחר אחד האיים לשמש כאי לישראלים, כדי למנוע מהם להסתובב ברחבי המדינה. "בגלל שהמצב עדיין לא בטוח לגמרי, לא רצו שישראלים יסתובבו בלי בקרה, אז בחרו אי שיהיה היעד הראשון של תיירות באיים אחרי הקורונה", אמר קלמן. "ישראלים שירצו חופשה יצטרכו לקנות חבילה שכוללת גם טיסה וגם את חדר בריזורט הזה, שיהיה במחיר אטרקטיבי מאוד". זמן הטיסה לאיי סיישל עומד על כ-6 שעות בממוצע.