3 צפייה בגלריה
מטוס לאודה
מטוס לאודה
בקרוב בנתב"ג - מטוס של לאודה
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה האוסטרית לאודה תתחיל השבוע להפעיל טיסות ישירות בין וינה לתל אביב במחיר שמתחיל מ-39.98 אירו לכרטיס הלוך-ושוב. כיום פועלות בקו לווינה חברת אוסטריאן איירליינס, אל על ו-וויזאייר.
לאודה הוקמה על ידי ניקי לאודה, לשעבר נהג מרוצי פורמולה 1 וטייס, שהלך לעולמו בחודש מאי השנה. ניקי, שזכה שלוש פעמים באליפות העולם במרוצי הפורמולה, הקים בעבר חברת תעופה בשם ניקי, שגם היא ביצעה טיסות לתל אביב. לאחר שנסגרה הוא פתח חברה בשם לאודה איירליינס שנרכשה על ידי חברת אוסטריאן איירליינס ונסגרה לאחר זמן. במרץ 2018 הקים לאודה חברת תעופה שלישית וקרא לה לאודה מושן (LaudaMotion). מאוחר יותר קוצר שמה של החברה ללאודה.
לחברה יש 23 מטוסי איירבוס אותם היא מפעילה מבסיסים באוסטריה ובגרמניה. היא טיסה ל-90 יעדים ב-20 מדינות. לפני כמה חודשים הודיעה חברת ריינאייר כי רכשה 75% ממניות החברה ובכך נתנה לה למעשה גם תמיכה כלכלית וגם תמיכה ניהולית.
3 צפייה בגלריה
ניקי לאודה
ניקי לאודה
מייסד החברה ניקי לאודה המנוח
(צילום: shutterstock)

3 צפייה בגלריה
וינה
וינה
וינה - יפה שם
(צילום: shutterstock)
עם ההודעה על פתיחת הקו לישראל הודיעה החברה, שפועלת במתכונת של לואו-קוסט, על מחירים מיוחדים שינועו מ-73.42 אירו לכרטיס הלוך-ושוב. אולם, בדיקה שערכנו בסוף השבוע העלתה כי מחירי הפתיחה של החברה נמוכים משמעותית ולמעשה היא מציעה (ויש מושבים זמינים) כרטיסים החל מ-19.99 אירו לכרטיס. בבדיקה שערכנו מצאנו כרטיסים במחיר זה מאמצע חודש ינואר 2020 בטיסות מתל אביב, ואילו בטיסות מווינה מצאנו מחירים ברמות האלה גם בחודשים נובמבר, דצמבר, וינואר והלאה.
במחיר של 19.99 אירו, או למעשה 38.98 אירו (הלוך-ושוב) תרכשו כרטיסים שאין אפשרות לשנות או לבטל, ותוכלו לעלות למטוס עם תיק אחד. אם תרצו לשלוח מזוודה, מחיר הכרטיס יתחיל מ-61.35 אירו לכיוון (122.70 אירו להלוך-ושוב). במחיר זה תוכלו לעלות למטוס עם שני תיקים, להזמין מושב רגיל וגם למסור מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג.
סוג הכרטיסים השלישי שהחברה מציעה הוא כרטיס גמיש. המחיר - החל מ-79.21 אירו לכיוון, או מ-158.42 אירו לכרטיס הלוך-ושוב. במחיר זה תוכלו לעלות למטוס עם שני תיקים, לבחור כל מושב שתרצו, תקבלו עדיפות במסלול הבידוק הביטחוני, הרישום לטיסה בשדה התעופה (אם לא עשיתם בבית) יהיה ללא תשלום ותוכלו גם לבצע שינויים בכרטיס.
החברה תבצע טיסה יומית בקו, זאת כאשר הטיסה מווינה תצא בחלק מימי השבוע בשעה 7:20 ובחלק מהימים בשעה 14:50. הטיסות מתל אביב ימריאו בחלק מימי השבוע בשעה 12:30 בצהריים ובחלק מהימים בשעה 20:10.