נראה שחברות התעופה הישראליות מתחילות להתכונן לחזרה לשגרה לקראת העונה החמה והמבוקשת. עם הצטרפותן של עוד ועוד מדינות לפתיחת שעריהן עבור תיירים מחוסנים והמצב האופטימי כיום בישראל לגבי רמת התחלואה - נראה שמתחילים לראות את הסוף, מבחינת משבר התעופה הענק שנוצר עם התפרצות הקורונה.
חברת אל על החלה להראות סימני חזרה לשגרה. האיתות הראשון היה כאשר החלה לבצע יותר טיסות רענון וטיסות כשירות לטייסיה ובימים אלה טייסים של החברה אף נמצאים בסימולטור בהולנד. הליכים שנעשים בשגרה אחת לתקופה עבור כל טייס, אך לאחר כשנה שהליכים אלו נפסקו - זה לא עניין של מה בכך כשזה חוזר לקרות, ואף מלמד על הכוונות להחזיר קווים רבים.
7 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
מחזירים טייסים ודיילים. מטוס אל על בואינג 787
(צילום: דני שדה)
בנוסף, בשבוע האחרון אל על החזירה מחל"ת כ-300 דיילים ודיילות לעבודה, ואתמול (יום ג') יצאה במבצעים, חסרי תקדים אפשר לומר, עבור טיסות לצפון אמריקה עם הוזלות משמעותיות. בהודעת החברה נמסר כי "אל על תציע למכירה 25 אלף מושבים במחירי מבצע לניו יורק, מיאמי ולוס אנג'לס החל מ-649 דולר במחלקת תיירים, החל מ-1,149 דולר בפרימיום והחל מ-2,399 דולר בעסקים". המבצע התחיל ב-6.4.21 ויסתיים ב15.4.21 לטיסות הממריאות עד 31.12.21.
אל על מבצעים לצפון ארה"ב
עוד נמסר כי אל על תאפשר גמישות בשינויי כרטיסים: נוסעים שירכשו כרטיס טיסה עד ליום 30.6.2021 יהיו רשאים לבצע שינוי בכרטיסים ללא דמי שינוי (לא כולל הפרשי המחיר בין הכרטיסים) לטיסה אחרת היוצאת עד 30.4.2022 במידה ולא יוכלו לטוס.
"אנו רואים עליה בביקושים לטיסות מישראל לצפון אמריקה ומצפון אמריקה לישראל. התקדמות מבצע החיסונים בישראל ובארה"ב מאפשרת למשפחות ולקרובי משפחה לחזור ולהיפגש, לאנשי עסקים לחזור ולטוס לפגישות עבודה ובהמשך השנה תאפשר קידום תנועת תיירות בתלוי בפתיחת השמיים בישראל לבעלי דרכונים זרים", אמר אביגל שורק, מנכ"ל אל על.

ישראייר פותחת קורס דיילוּת ומרחיבה שירותים

בתוך כך, גם ישראייר מחממת מנועים. החברה מרחיבה את מערך צוותי האוויר שלה ופותחת בימים אלו קורס לדיילים ולדיילות. בנוסף, החברה שינתה והרחיבה את תנאי השירותים והכרטיסים - הן בטיסות פנים ובחוץ.
בטיסות פנים ארציות - החל מ-12.4.21 בהזמנות טיסות שיוצאות החל מ-19.4.21, במחיר כרטיס הטיסה תהיה כלולה כבודת יד בלבד (טרולי עד 8 ק"ג). נוסע אשר ירצה להוסיף מזוודה במשקל עד 23 ק"ג יוכל להוסיף תשלום של 20 שקלים לכיוון. העלות בשדה למי שלא הזמין מראש דרך האתר תהיה 40 שקלים.
7 צפייה בגלריה
לראשונה בישראייר: טיסה עם צוות נשי בלבד
לראשונה בישראייר: טיסה עם צוות נשי בלבד
ישראייר מרחיבה את שורותיה
(צילום: ערן בארי, באדיבות ישראייר)
מהלך זה מצטרף לאפשרות לבטל ו/או לשנות הזמנה, בחירת מושב תשלום מראש, ביצוע צ'ק אין 24 שעות לפני מועד הטיסה באופן עצמאי באתר ישראייר ללא נציג שירות. בכך למעשה גם הטיסות לאילת יופעלו במודל לואו-קוסט אשר יאפשר ללקוחות לשלם רק עבור השירותים שאותם הם צריכים.
בטיסות הבינלאומיות - החברה הוסיפה מוצרים חדשים שאפשר לרכוש מראש בלבד באזור האישי באתר החברה:
מבצע מיוחד לכבודה בתשלום: שתי מזוודות לנוסע בעלות של 50 דולר לכיוון במקום 70 דולר. מבצע over weight בקטנה: הגדלת המשקל במזוודה אחת ל-30 ק"ג במקום 23 ק"ג תמורת תוספת של 10 דולר. וטרולי מובטח בקבינה: הנוסע יכול להבטיח כי הטרולי (שכבר כלול במחיר כרטיס הטיסה) יוכל לעלות עימו לתא הנוסעים (ולא להישלח לבטן המטוס) תמורת תשלום של תשעה דולר.
מוצרים אלו מצטרפים לאפשרויות נוספות שישראייר הוסיפה עוד קודם כמו: יכולת לתקן את איות השם בכרטיס, החלפת שם נוסע בהזמנה שבוצעה, שינוי וביטול מועד טיסה ומגן ביטול נסיעה אשר מאפשר לנוסע לבטל את הכרטיס עד 72 שעות לפני מועד הטיסה.
נזכיר כי חלק מהשירותים האלו היו עד לא מזמן כלולים במחירי כרטיסי הטיסה, אך למי שהספיק לשכוח - חברות הלואו-קוסט והחוקים הנוקשים שלהן לצד דרישתן לשלם כמעט על כל שירות שפעם לא היינו נדרשים לשלם עליו, הדביקו את יתר החברות והרבה מהשירותים ה"רגילים", שניתנו בחינם, הפכו להיות בתשלום.
7 צפייה בגלריה
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
דיילי ישראייר וארקיע רוקדים יחד בקליפ "ירושלים"
(צילום: דוברות נמל התעופה רמון)
לדברי גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר: "אנו מקפידים להקשיב לצורכי הלקוחות ולייצר עבורם ערכים מוספים. אנו נמשיך לעשות זאת ולהיערך לפתיחת יעדים חדשים לטיסות ולחופשות".
גבי שגיא, סמנכ"ל מערכות המידע בישראייר אמר: "בתקופת הקורונה לא רק מטוסי ישראייר לא דוממו מנועים, אלא גם צוותי הפיתוח שלנו. אנו צפויים בקרוב להשיק יכולות דיגיטליות חדשות אשר ישרתו את קהל לקוחותינו".

האתגר "ירושלים" שהגיע לארץ והרקיד את שדה תעופה רמון

במקביל, וידיאו חביב עלה לרשתות החברתיות ביממה האחרונה משדה תעופה רמון. בסרטון רואים את צוותי האוויר של חברות התעופה ארקיע וישראייר וצוותי הקרקע של השדה רמון - רוקדים כל הדרך חזרה לשגרה לקראת עונת החורף 22-21. חלקם מבצעים את תנועות הריקוד בין עמדות הצ'ק-אין וחלקם על רחבת המטוסים.
הסרטון צולם כחלק מהיענות לאתגר בינלאומי בשם "ג'רוזלם", על שם השיר שברקע - שבאופן מקרי מתקשר לבירתנו.
7 צפייה בגלריה
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
אתגר "ירושלים" בשדה תעופה רמון
(צילום: דוברות נמל התעופה רמון)
7 צפייה בגלריה
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
(צילום: דוברות נמל התעופה רמון)
7 צפייה בגלריה
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
דיילי ארקיע וישראייר רוקדים יחד בין מסועי איסוף המזוודות
(צילום: דוברות נמל התעופה רמון)
7 צפייה בגלריה
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
אתגר "ירושלים" שדה תעופה רמון
ובין שורות הצ'ק-אין והבידוק הביטחוני
(צילום: דוברות נמל התעופה רמון)
שדות תעופה וחברות תעופה בכל העולם נענו לאתגר והפיקו בשבועות האחרונים סרטונים דומים כשהתנועות בריקוד צריכות להיות זהות עבור כולם עם אותו השיר כאמור. "המיזם נועד לשמור על קשר בעולם התעופה בזמן שהקורונה שיתקה אותו. כי כולנו מחוברים", נמסר מדוברות רשות שדות התעופה, שלדבריה, הקליפ הישראלי כבר צבר מיליוני צפיות באירופה. "הדיבור הוא שהקליפ של רמון הוא בין המוצלחים".
התוצאה הישראלית בתחילת הכתבה.
וגם - שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן צייצה לאחרונה על כוונתה להכניס קבוצות תיירים מחוסנים לארץ:
"הכנסת קרובי משפחה מחוסנים לישראל זו התחלה חשובה אך לא מספקת לענף התיירות. בשבוע הקרוב אסכם עם הפרויקטור על מתווה להכנסת קבוצות תיירים מחוסנים לישראל ועל פרסום מועד לכניסת תיירים מחוסנים בכלל. הגיע העת שהיותנו מדינה מחוסנת תעזור לשקם את התיירות והכלכלה של ישראל, ולא של שאר המדינות", כתבה השרה.