2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 אמירייטס
מטוס בואינג 777 אמירייטס
מטוס בואינג 777 של אמירייטס
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה אמירייטס, הנחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, תפעיל טיסות מדובאי לישראל החל מה-3 בדצמבר. בימים האחרונים התבשלו המגעים בין חברת התעופה מאיחוד האמירויות לגורמים בישראל, ולאחר שניתנו כל האישורים מגורמי התעופה ורשות התעופה האזרחית (רת"א), הוקצו אחר הצהריים (א') לחברה סלוטים (הקצאת חלונות זמנים לטיסות) שיאפשרו את תחילת פעילותה בישראל.
על פי לוח הטיסות שעודכן בנמל התעופה בן גוריון, נראה כי החברה מתכוונת להוציא טיסה אחת יומית בקו ישראל-דובאי. קו זה יאפשר לישראלים לבצע טיסות המשך לשלל יעדים פופולריים כגון הודו, תאילנד, אוסטרליה, קמבודיה, סין, יפן, דרום קוריאה, המלדיביים, ניו זילנד, פיליפינים, וייטנאם, סינגפור ועוד. מספרי הטיסות שנתנו לחברה יהיו EK931 בהלוך ו- EK932 בחזור.
2 צפייה בגלריה
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
(צילום: shutterstock)
הצי של אמירייטס כולל 270 מטוסים. בקו לישראל יפעל מטוס הבואינג 777. מטוס האיירבוס A380, שנחשב לאחד ממטוסי הדגל של החברה, לא צפוי לפעול בקו לישראל.
לפני חודשיים הודיעה ענקית התעופה כי מפעל הקייטרינג שלה, המספק את האוכל למטוסי החברה ולחברות תעופה נוספות, יתחיל בייצור והכנת אוכל כשר החל מינואר 2021, תחת מותג חדש שייקרא Kosher Arabia. מותג זה יפעל תחת השגחת ה-OU, ארגון הכשרות האורתודכסי הגדול בעולם, שמשתף פעולה עם ארגון ההשגחה של דרום אפריקה OUS.
מוקדם יותר היום מטוס של חברת הלואו קוסט פליי דובאי (Fly Dubai) מאיחוד האמירויות נחת לראשונה אי פעם בנתב"ג. מטוס הבואינג 737 של החברה הגיע לישראל ריק בטיסה מדובאי ולאחר זמן קצר המריא בחזרה לאמירויות עם 170 נוסעים.
אמירייטס ופליי דובאי מצטרפות לאיתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, שכבר ביצעה טיסה בקו הזה ואף השיקה לראשונה אתר בעברית. כמו כן, החברות הישראליות ישראייר וארקיע הודיעו על פתיחת הקווים שלהן אל היעד החדש. אל על מתכוונת להפעיל טיסות בקו אך טרם יצאה עם הודעה רשמית.