חברת התיירות המקוונת Booking.com, הכריזה היום (ה') על השקת אפליקציה חדשה - CityBook, שתשמש כמדריך עירוני דיגיטלי שמטרתו להנגיש למשתמשים מידע תיירותי המשלב בין השראה, תכנון וניווט. האפליקציה החדשה, תתבסס על טכנולוגיות בינה מלאכותית ותתרכז תחילה בשלוש ערים אירופיות - לונדון, פריז ואמסטרדם, שיחלו בפיילוט כבר מהיום.
במסגרת המידע התיירותי אותו תעביר האפליקציה, אפשר למנות המלצות אישיות לאטרקציות מקומיות, הנחות ומבצעים מקומיים, מידע על אירועים ואתרים מעניינים. המידע שיזרום אל התיירים יגיע באמצעות טכנולוגיות "למידת מכונה" שמנטרת משתנים שונים של המשתמשים כמו מיקום, הרכב הנוסעים (משפחה, זוג או לבד), באיזה שלב של הטיול הם נמצאים (היום הראשון לעומת היום האחרון), ואפילו מזג אוויר וזמינות מקומות האירוח בזמן אמת. הללו, יסייעו לאפליקציה לספק למשתמשים בה המלצות רלוונטיות, כולל הסבר מדויק איך לחזור אל מקום האירוח שלהם מכל נקודה בעיר.
3 צפייה בגלריה
האפליקציה שרוצה לתכנן לכם את הטיול בחו"ל
האפליקציה שרוצה לתכנן לכם את הטיול בחו"ל
האפליקציה שרוצה לתכנן לכם את הטיול בחו"ל
(באדיבות: Booking.com)
כאמור, השירות יינתן תחילה בלונדון, פריז ואמסטרדם, כשבחודשים הקרובים יצטרפו אליו ערים נוספות בהן טוקיו, ניו יורק, ברלין, ברצלונה ורומא. האפליקציה תהיה זמינה תהיה זמינה בגרסת Android או iOS, או באתר של CityBook site מהמחשב או המובייל, ותשמש את לקוחות החברה, ורק אלו שלהם הזמנה קרובה לאחת מהערים הרשומות לשירות.
“עם CityBook, אנחנו רוצים שיהיו ללקוחות שלנו את כל האפשרויות הכי טובות בעיר בכף היד“, אמר ראם פפטלה, מנהל החוויות של חברת "בוקינג.קום". "איסוף מידע תיירותי מבין עשרות אתרים ואפליקציות, ואז להזמין כל דבר בנפרד, הוא לא תהליך פשוט ואנחנו רוצים שאנשים יתמקדו בחלק המהנה של תכנון הטיול - ההשראה - ויבצעו את ההזמנה והארגון בקלות, כשהכול מרוכז בנוחות במקום אחד". פפטלה אף הוסיף כי הפופולריות של האפליקציה, היא שתקבע את המשך הפיתוח שלה לפיצ'רים חדשים שאולי יצטרפו אליה בעתיד.
3 צפייה בגלריה
(באדיבות: Booking.com)

"אין אפליקציה שתצליח להחליף את מדריך הטיולים"

העובדה שהטכנולוגיה מאיימת להשתלט על כל חלקה טובה, היא לא עניין חדש. בעשור האחרון רובנו רוכשים את כרטיסי הטיסה דרך האינטרנט, כמו גם מתכננים את החופשה שלנו ומזמינים את המלון בו נבלה במהלכה דרך הרשת. אפליקציית וויז מסייעת לנו למצוא את הדרך במדינות זרות, והאופציה של ספרי טיולים הכוללים מפות פרונטליות - אינה קיימת עוד. מכאן, עולה השאלה האם האפליקציה הזו, שמרכזת בתוכה את כל המידע שתייר בעיר זרה זקוק לה, היא זו שתדחק הצידה באופן סופי את מדריכי הטיולים, שנאבקים בחלופות הטכנולוגיות שקמו להן בשנים האחרונות?
לדברי אבי בלום, מדריך טיולים ומי שמנהל את טיולי השטח בחברת הנסיעות "איילה גאוגרפית", אין סיכוי שהאפליקציה - יעילה ככל שתהיה - תחליף את מדריכי הטיולים, ודאי לא במקרה של המטיילים הישראלים. "לישראלים יש לא פעם דרישות גבוהות ו'חוצפניות', והם רוצים שבמהלך הטיול תינתן תשומת לב מלאה לפרטים הקטנים ביותר. המכונה לעולם לא תצליח לספק להם אותם כמו שמדריך הטיולים מצליח. המדריך, למעשה, משמש כמו אבא ואמא שלהם לאורך כל הטיול".
3 צפייה בגלריה
אבי בלום, מדריך טיולים: "מדובר בגימיק"
אבי בלום, מדריך טיולים: "מדובר בגימיק"
אבי בלום, מדריך טיולים: "מדובר בגימיק"
אז הטכנולוגיה לא פגעה ברלוונטיות של מדריכי הטיולים?
בלום: "לא, מי שוותיק בתחום ויש לו מוניטין טוב - לא ייפגע מאף אפליקציה כזו או אחרת. בסופו של דבר, ברגע שמטיילים אוהבים מדריך מסוים, הם יבואו איתו לכל מקום. צריך להבין שמדריכי הטיולים הם לא כמו סוכני הנסיעות שדואגים לטיסה ומלון; מעבר ללוגיסטיקה הבסיסית, נדרשת מהמדריכים תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר, במיוחד מאלו שמדריכים קבוצות ביעדים רחוקים ומסובכים".
בסופו של דבר רוב הטיולים המאורגנים מורכבים ממטיילים מקבוצת הגיל השלישי, האם זה לא אומר שהדור הצעיר ששולט בטכנולוגיה יוותר על המדריך בעתיד וייעזר באפליקציות לצורך תכנון הטיול?
"נכון שרוב אלו שמטיילים עם מדריכי הטיולים הם בגילאי 60 ומעלה, אבל ברגע שמגיעים לגיל מבוגר - גם אם שולטים בטכנולוגיה - אנשים מתחילים לחשוש מיציאה למקומות אקזוטיים ומסובכים הדורשים ויזה. קחי למשל את הדוגמה הבאה: כשאת תרמילאית ומתכננת להגיע לאתר מסוים והוא נסגר באופן לא צפוי בגלל מזג האוויר - את ממתינה כמה ימים עד שייפתח שוב, הרי יש לך את כל הזמן שבעולם. אבל אם מדובר במטייל שזמנו קצוב, ובמיוחד באדם מבוגר, את זקוקה למדריך שיסייע לך עם כל הפרטים הקטנים".
בלום מסכם ואומר כי "בסופו של דבר מדובר במותג וכבודו במקומו מונח, בעיקר בקרב הצעירים, אבל אותי זה ממש לא מרגש כי ברור לי שאין סיכוי שהוא יצליח להחליף את המדריך שעושה הרבה יותר מלהמליץ לאן ללכת ולעדכן מה יהיה מזג האוויר מחר".