אנחנו רגילים לדווח מדי שנה, בתקופת החופש הגדול - על פעילויות ותערוכות לכל המשפחה. אחרי לא מעט ביטולים וסגירת מקומות ברחבי הארץ, שמחנו לגלות שדווקא תערוכת הלגו מתקיימת גם השנה.
עם יותר מ-40 מיצגי ענק ויותר מעשרה מיליון חתיכות מלגו, תערוכת הלגו - בסימן "ממלכת הדינוזאורים", תזמין אתכם לחזות ביצורים הפרהיסטוריים למפגש מקרוב בגודל מלא.
התערוכה נפרסת על פני 5,000 מ"ר ומציגה בחלל שעוצב כיער טרופי, כשברקע פס קול מקורי המדמה חוויית ג'ונגל.
7 צפייה בגלריה
תערוכת לגו בתקופה הפרהיסטורית
תערוכת לגו בתקופה הפרהיסטורית
האטרקציה שכן פתוחה השנה - תערוכת הלגו בסימן התקופה הפרהיסטורית
(ירון שרון)
7 צפייה בגלריה
תערוכת לגו
תערוכת לגו
(גלעד ילון)
7 צפייה בגלריה
תערוכת לגו
תערוכת לגו
(ירון שרון)
חוץ ממפגש מקרוב עם טי רקס וחבריו, שירגשו את הילדים שלכם ולכם יזכירו אולי כמה סצנות מפארק היורה, תוכלו לשחק בלגו באחד מעשרת המתחמים השונים שיועדו לכך.
ביניהם כמה מותגי לגו מוכרים כמו: לגו נינג'אגו, לגו חברות, לגו מלחמת הכוכבים, לגו סיטי, לגו ארכיטקטורה, לגו מיינקראפט ועוד.

"הכל יעבור חיטוי וכולם ילבשו מסכות"

מלבד הקוביות עצמן, אפשר גם לשחק באקסבוקס או ליהנות מהקרנות ענק של סרטי לגו - שזה כנראה הדבר הכי קרוב שיהיה לנו לצפייה בסרט קולנוע בקרוב.
חשוב לציין שכל התערוכה היא בהתאם לתו הסגול, עם מסכות, ריחוק חברתי והרבה חיטוי.
דודי ברקוביץ', אוצר התערוכה ובעלי "הדרן הפקות" הסביר לנו על ההבדל בין התערוכות בשנים הקודמות לזו השנה: "בשנים עברו כמויות האנשים היו יותר גדולות, היום אנחנו עובדים לפי התו הסגול, כך שכמות האנשים שניתן להכניס אחת ל-7 מטרים היא מאוד מצומצמת".
7 צפייה בגלריה
תערוכת לגו
תערוכת לגו
עדיין מרשים
(ירון שרון)
7 צפייה בגלריה
תערוכת לגו
תערוכת לגו
הכי קרוב למסך קולנוע בזמן הקרוב
(ירון שרון)
ברקוביץ' מבטיח שהרמה לא נפגעה ובנימה אישית - נראה כי הריחוק החברתי והגבלת כמות המשתתפים דווקא גורמת לכל החוויה להרגיש טיפה יותר אינטימית, או לפחות לא כזאת המונית ביחס לאטרקציה בחופש הגדול.
"אנחנו שומרים על ההנחיות, ויכול להיות שתצטרכו לחכות רבע שעה בחוץ בגלל שלא נוכל להכניס אתכם באותו הרגע, הכל יעבור חיטוי בדיוק מושלם וכולם ילבשו מסכות", הסביר ברקוביץ'.

במקום משחקיות - עמדות משחק אישיות

אז מה עוד שונה? המשחקיות המוכרות לנו שבהן נפגשים הילדים מחוץ לחדרי התערוכות נאלצו להתחלף בעמדות משחק אישיות לכל ילד בין רחבי המתחמים השונים.
כל מתחם קטן מוגבל לעד עשרה ילדים כשכל אחד מהם מקבל קערה אישית של חלקי לגו משלו. לאחר שהילדים מסיימים לשחק, אחראי המתחם לוקח את הקוביות, מטהר אותן עם ספריי חיטוי, שם אותן בצד ומחליף אותן בחדשות, כל זה לצד עמדות חיטוי רבות הפזורות בין המתחמים, שגם הן עשויות מלגו.
7 צפייה בגלריה
תערוכת לגו
תערוכת לגו
תערוכת לגו בימי קורונה
(ירון שרון)
בחזרה לתערוכה – בין האורות הצבעוניים והמעומעמים ולצד קולות הרקע של הדינוזאורים תוכלו לקבל חוויה יוצאת דופן, בטח בקיץ עירום מאטרקציות כמו של השנה.
ההרגשה ללכת בין המיצגים השונים כשמסביב מוקרנים גיפים על הקירות ומכונות מפזרות עשן בין הדינוזאורים בהחלט מייצרת חוויה מסקרנת.
גם כשתצאו מהתערוכה תראו עוד כמה מיצגים המבוססים על תרבות הפופ ותוכלו לנסות לאתר שם כמה דמויות שתוכלו לזהות.

צוות הקמה ישראלי במקום אנגלי

התערוכה מתקיימת השנה בהמשך ישיר לתערוכת "The art of the brick" שהתקיימה בשנה שעברה, רק שהפעם היו להפקה כמה קשיים לא צפויים בעקבות הנגיף המדובר.
כל שנה היו מגיעים מומחים מחו"ל על מנת להקים את התערוכה ולהרכיב אותה. השנה היה אמור להגיע צוות מברמינגהאם שבאנגליה, על מנת להשלים את המלאכה הזאת.
ברקוביץ' סיפר כי מאחר שחובת הבידוד של השבועיים הייתה על הפרק, הצוות הזר השאיר את הישראלים לבד במערכה, והאחרונים היו צריכים להתמודד עם כל ההרכבה לבדם ולכן היא ארכה מעל לחודשיים. "לא היה פשוט, אבל תראה איזה יופי".
7 צפייה בגלריה
חזרה לדינוזאורים. תערוכת הלגו
חזרה לדינוזאורים. תערוכת הלגו
יותר מ-10 מיליון חתיכות לגו
(ירון שרון)
לדבריו ברקוביץ', לגו הוא המוצר הפופולרי ביותר לילדים מבחינת רכישות ותערוכות. אולי בגלל זה בתערוכה בשנה שעברה ביקרו מעל ל-150 אלף איש. "השנה השכלנו להביא דינוזאורים. הילדים מאוד אוהבים דינוזאורים ובשילוב קולות הג'ונגל הם לא מאמינים לזה שמיצג כזה עשוי מ-150-250 אלף קוביות לגו.
לפני סיום, ברקוביץ' ביקש רק דבר אחד: "אל תעצרו לנו את החיים, מבקשים מהממשלה שייתנו לנו לעבוד, אנחנו ממליצים לכם לבוא וליהנות ממשהו חד פעמי. לא צריך לספר לכם שאף אחד לא עשה כלום השנה, אנחנו עשינו ואנחנו מאמינים שיבואו לכאן הרבה אנשים".

פרטים נוספים על התערוכה

מתי?
בין התאריכים 15.07 - 31.08. בימים ושעות: א-ה ושבת – 9:00 - 19:00, ימי שישי – 09:00 - 15:00.
איפה?
היכל טוטו חולון (פארק פרס)
כמה עולה?
139 שקלים. מכירה מוקדמת: 109 שקלים (יש הנחות דרך אפליקציות שונות).

פרטים נוספים באתר התערוכה