"נכון שהיית מעדיף/פה לדווש בשמש?", תושבי מינכן שבגרמניה נתקלו לאחרונה בשאלה הזאת כאשר חלפו על פני אופניים ציבוריים ברחבי העיר. המושבים של אופניים אלו הולבשו בכיסוי נגד גשם שבו נמצאת השאלה לצד איור של שמש ובר-קוד המפנה לסרטון שנמצא כאן למעלה, עליו נרחיב בהמשך. המקום השמשי אליו רומזת השאלה הוא, ניחשתם נכון, ישראל.
רתם כנעני, שעובד בקונסוליה הישראלית במינכן, הגיע לרעיון הזה - דרכו משווקים כיום את ישראל בעיר, בגלל מקרה אישי שקרה לו. "הרעיון צץ בדיוק כשהייתי צריך קצת שמש ישראלית. יום גשום, אני בלי אוויר בגלגל האופניים שלי, ממלא אוויר עם משאבה, ידיים מלוכלכות מגריז, ואין לי כיסוי למושב הרכיבה. בראש רק רציתי מזג אוויר יבש כמו בארץ, וככה נולד הרעיון", מספר כנעני שמתגורר במינכן כשנתיים וחצי.
3 צפייה בגלריה
כיסויי הגשם על אופניים במינכן
כיסויי הגשם על אופניים במינכן
כיסוי הגשם של כנעני על אופניים במינכן
(צילום: טובי ונגר)
לדבריו, אופניים הם כלי תחבורה שתמיד זכה למקום של כבוד באירופה. במינכן זה בא לידי ביטוי בהשקעה בתשתיות מותאמות לרכיבה בכל חלקי העיר, שמונה כ-1.5 מיליון תושבים.
אז מה קרה אחרי שהרעיון צץ? איך הגיבו בקונסוליה?
"הקהל הגרמני המקומי אוהב פרקטיות ואנחנו כמייצגים של ישראל אוהבים לחשוב באופן יצירתי איך לגשת לקהלים שונים. אחרי ששיתפתי את הרעיון עם הקונסולית הכללית של ישראל במינכן, סנדרה סימוביץ', היא אהבה אותו מאוד ויחד החלטנו לנצל את עונת החורף לטובת קידום התיירות הנכנסת, עם קריצה הומוריסטית שמזכירה לרוכבים הגרמנים שבישראל אפשר ליהנות מרכיבה על אופניים גם בלי מעיל, מגפיים, כובע גרב, כפפות וצעיף. כל מה שצריך בישראל זה טי שירט, בגד ים וסנדלים".
איך חושפים קהל למדינה דרך שאלה קצרה ואייקון של שמש?
"ההחלטה על עיצוב הכיסוי עסקה בין היתר גם בשאלה איך לעורר יותר עניין וסקרנות. ככה מצד אחד אנחנו עדיין שומרים על כבודם של סמלי המדינה ולא חושפים באופן מיידי שמדובר בישראל, ובד בבד מצליחים להביא את האנשים לגלות יותר על תל אביב, ים המלח, ירושלים, מצפה רמון ועוד מקומות נהדרים לרוכבי אופניים ותיירים בכלל, עם הסרטון האדיר של פאביו ויבמר, אחד הכוכבים הבינלאומיים ברכיבת אופני שטח".
המוצר עולה כסף? ומי קהל היעד שלכם?
"העלויות היו זולות מאוד, מה שאיפשר לנו לחלק עד עכשיו כאלף יחידות, בימים בודדים והכל בחינם. אנחנו מחלקים את הכיסוי בעיקר בסביבה מרובת אופניים וצעירה כמו אוניברסיטאות ומקומות מרכזיים נוספים בעיר".
אילו תגובות קיבלתם עד עכשיו?
"התגובות בשטח מפרגנות מאוד. עד כה שמענו רק תודות על האביזר השימושי ולא נתקלנו בתגובות נגד. בסופו של דבר כולם רוצים להגיע יבשים הביתה".
3 צפייה בגלריה
כיסויי הגשם על אופניים במינכן
כיסויי הגשם על אופניים במינכן
מפוזרים במקומות מרכזיים בעיר
(צילום: טובי ונגר)
3 צפייה בגלריה
כיסויי הגשם על אופניים במינכן
כיסויי הגשם על אופניים במינכן
מי לא רוצה לדווש בשמש?
(צילום: טובי ונגר)
איך ישראל נתפסת במינכן כיום?
"בכל שיחה שבה אני מציג את עצמי ומספר מאיפה אני בא, התגובות אוהדות. מאלו שכבר טיילו בישראל אני תמיד שומע מחמאות על המסעדות והברים, המסיבות, הנופים, האנשים היפים בישראל. אלו שעדיין לא ביקרו מספרים לי בעיקר על הסקרנות שלהם ועד כמה היו רוצים לבקר בירושלים, מדבר יהודה, אילת, תל אביב וים המלח".
איזה מין יעד עבורם היא ישראל?
"ישראל היא יעד קרוב יחסית והגישה אליה קלה. אנחנו מציעים חוף ים יפהפה, נוף מדברי עוצר נשימה והכל בתוך מדינה קטנטנה, חמה ומקסימה. מי שכבר ביקר בה ממליץ לחברים נוספים להגיע. עכשיו נותר לקוות שהצלחנו להגיע גם ללב של קהל חדש, אקטיבי ודינמי עם אופניים וקסדה".
בווידיאו נראה פאביו ויבמר, בחור אוסטרי שרוכב בכל העולם, הפעם ברחבי ישראל. "אנחנו החלטנו להשתמש בסרטון המצוין הזה בעזרת קוד QR שהודפס על כיסויי המושבים לאופניים", הוסיף כנעני. מדובר בעבודה של הקונסוליה בתמיכה של לשכת התיירות בגרמניה, וכי הסרטון בראש הכתבה שייך למשרד התיירות אשר הפיק אותו.
פורסם לראשונה: 14:50, 29.12.20