18 שנה לאחר שמטוס הקונקורד האגדי ביצע את הטיסה העל-קולית המסחרית האחרונה, ימריא בתחילת שנת 2021 מטוס XB-1 לטיסת מבחן ראשונה מתוך סדרה ארוכה של טיסות. חברת ההזנק בום טכנולוגיה האמריקנית הודיעה כי ב-7 באוקטובר תציג את המטוס החדש שהוא למעשה אבטיפוס בקנה מידה מוקטן ביחס של 3:1 של מטוס הנוסעים המסחרי העתידי Overture שצפוי להתחיל לפעול מבצעית בשנת 2030.
בזמן שענף התעופה העולמי נמצא במשבר בשל מגפת הקורונה, בחברה מדנוור מתכננים כמה צעדים קדימה. "הניסיון שלנו ממגפת הקורונה הדגיש את הצורך האנושי הבסיסי לקשר אישי", אמר בלייק שול המייסד והמנכ"ל של בום טכנולוגיה. "XB-1 הוא הצעד הראשון בדרך הארוכה של השבת טיסות על-קוליות מסחריות לעולם. טיסה במהירות כפולה משמעותה שנוכל להכניס לחיינו יותר אנשים ולחוות יותר מקומות ותרבויות".
4 צפייה בגלריה
הדמיה של מטוס על-קולי XB-1
הדמיה של מטוס על-קולי XB-1
הדמיה של מטוס על-קולי XB-1
(Boom Technology )
4 צפייה בגלריה
מטוס על קולי XB-1
מטוס על קולי XB-1
וכך הוא נראה במהלך בנייתו
(Boom Technology)
4 צפייה בגלריה
מטוס על קולי XB-1
מטוס על קולי XB-1
בניית המטוס העל-קולי XB-1
(Boom Technology)
טיסות המבחן של הדגם המוקטן יסייעו למהנדסי החברה לקבוע כיצד תיראה הגרסה הסופית של מטוס הנוסעים Overture שמתוכנן להטיס בין 55 ל-75 בני אדם. בבום טכנולוגיה מקווים שהמטוס יטוס במהירות של 2.2 מאך ביותר מ-500 נתיבים טרנס אטלנטיים. טיסה מניו יורק ללונדון, לדוגמה, תימשך 3 שעות ורבע בלבד, במקום ב-6 שעות כיום. טיסה מסינגפור לדובאי שאורכת כיום שבע שעות, תתקצר ל-4 שעות.
4 צפייה בגלריה
הדמיה של מטוס על-קולי Overture
הדמיה של מטוס על-קולי Overture
וכך ייראה ה-Overture
(Boom Technology)
המטוס תוכנן עם טכנולוגיה להפחתת רעשים ויטוס במהירות על קולית רק כשיהיה מעל האוקיינוס כדי להבטיח שלא יהיו בומים על קוליים מעל שטחים מיושבים. לפי בום טכנולוגיה, המטוס יהיה עשוי, בין היתר, מסיבי פחם ובעל מבנה אירודינמי. הוא יהיה ידידותי לסביבה ובעל ניטרליות פחמנית.
"גילינו שהביקוש לטיסות על קוליות גדל אפילו מהר יותר ממה שציפינו", סיפר מנכ"ל החברה. לפני פרוץ מגפת הקורונה, בום טכנולוגיה רשמה הזמנות בהיקף של לפחות 6 מיליארד דולרים. תג המחיר של המטוס עומד על 200 מיליון דולרים ובין המשקיעים שהזמינו מראש נמצאים קונצרן וירג'ין וג'פאן איירליינס שבשנת 2017 השקיעה 10 מיליון דולרים בחברה.
בום טכנולוגיה היא לא החברה היחידה שמנסה להחזיר את הטיסות העל-קוליות לחיינו. אריון קורפוריישן האמריקנית עובדת על פיתוח מטוס נוסעים בשם AS2 שיוכל להטיס עד 12 נוסעים במהירות על-קולית.