בשורה משמחת לחובבי עיר "הרוחות": חברת אל על החלה לאחרונה במכירת כרטיסי טיסה לשיקגו, לקו שיתחיל לפעול החל מחודש מרץ הקרוב.
החברה, תפעיל שלוש טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי וחמישי לנמל התעופה או'הייר שבשיקגו. הטיסות מתל אביב ימריאו בשעה 12:00 בצהרים, וינחתו בשיקגו כעבור 12 שעות וחצי, בשעה 16:30 אחר הצהריים (שעון מקומי). הטיסות משיקגו ימריאו באותם ימים, בשעה 19:15, וינחתו בתל אביב למחרת בשעה 14:35.
הטיסות ייצאו במטוס בואינג 787, המחולק לשלוש מחלקות: תיירים, פרימיום ועסקים, ואף תהיה אפשרות לטיסות המשך לעשרות יעדים באמריקה.
מחירי הטיסות בקו החדש יתחילו מ-797 דולר לכרטיס במחלקת תיירים, והחל מ-1,499 דולרים לכרטיס בהנחה לרגל ההשקה למחלקת הפרימיום (המחיר הרשמי עומד על 2,479 דולרים).
4 צפייה בגלריה
שיקגו
שיקגו
שיקגו במרחק נגיעה
(צילום: shutterstock)

4 צפייה בגלריה
פסל מייקל ג'ורדן שיקגו
פסל מייקל ג'ורדן שיקגו
הפסל של מייקל ג'ורדן מחוץ לאולם של השיקגו בולס
(צילום: shutterstock)
בבדיקה שערכנו מול חברות תעופה אחרות - היוצאות גם הן מנתב"ג לשיקגו, אך אינן מבצעות טיסות ישירות - נמצאו פערי מחירים משמעותיים ברכישת מושבים במחלקת הפרימיום. כך למשל, נמצא כי טיסה ישירה שתצא מנתב"ג ב-30 באפריל ותחזור ב-14 ביוני, תעלה באל על 1,989 דולרים.
לעומת זאת, מחירה של טיסה עם חברת בריטיש איירוויס, שתצא מנתב"ג לשיקגו באותם התאריכים, וכוללת עצירה של שעה ו-40 דקות בלונדון בהלוך, ועצירה של 6 שעות בטיסה חזור - עומד על 1,250 דולרים. תמורת תוספת של 67 דולרים, מציעה החברה הבריטית טיסה חזרה משיקגו הכוללת עצירה של שעה ו-10 דקות בלונדון. כלומר - זמן המתנה קצר יותר, במחיר של 1,317 דולרים.

4 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787
מטוס אל על בואינג 787
מטוס בואינג 787 של אל על
(צילום: דני שדה)
עוד נמצא כי מחירה של טיסה ישירה במחלקת הפרימיום של אל על, שתצא מנתב"ג ב-21 במאי ותחזור ב-2 ביוני, יעמוד על 1,498 דולר. מחירן של טיסות באותם התאריכים בבריטיש איירוויס, עומד על 1,182 דולרים. זאת ועוד, טיסה ישירה מנתב"ג ב-25 ביוני וחזרה משיקגו ב-2 ביולי, הוצעה לנו באל על במחיר של 1,989 דולרים, ואילו בחברת התעופה הבריטית המחיר שהוצע לנו על אותם התאריכים הוא 1,183 דולרים.
באופן לא מפתיע, הפער במחירים בין מה שמציעה החברה הבריטית לזו הישראלית, משקף גם את מחיר הנוחות; אלו המעוניינים לטוס ישירות ליעד המבוקש - ישלמו יותר, לעומת אלו שיהיו מוכנים להתפשר על עצירת ביניים של כמה שעות. אך אין ספק כי במקרה הזה שיקול החיסכון הוא עצום, ויכול להגיע גם לאלפי דולרים למשפחה.