צפו: כך מחטאים את מטוס איירבוס A320
כחלק מההערכות לכך שחברות תעופה זרות יחזרו לפעילות הדרגתית בנמל התעופה בן גוריון, החלה חברת התעופה ישראייר יחד עם "אלקטרה מוצרי צריכה", במיזם חדש לטיהור וחיטוי מטוסי נוסעים ומטען בישראל.
על אף שכיום אין נוהל שמגדיר כיצד לחטא ולטהר מטוסים, חברות רבות מבצעות ניקוי יזום מטעמן בעיקר כדי להרגיע את הנוסעים המודאגים באחת מהתקופות הקשות בעולם, ובענף התעופה בפרט.
5 צפייה בגלריה
חיטוי הקבינה של איירבס 320 נגד קורונה
חיטוי הקבינה של איירבס 320 נגד קורונה
חיטוי הקבינה של מטוס איירבס 320
(צילום: ישראייר)
בשבועות האחרונים, לאחר שחברת התעופה הישראלית חיטאה בעצמה את מטוסיה, נבחר חומר חיטוי המבוסס על EROSENSE - חומר שעומד בתקן תעופתי בינלאומי - שאושר לשימוש במטוסי בואינג ואיירבוס.
בשבוע שעבר, בוצע פיילוט מוצלח בנתב"ג במהלכו חוטאו תאי מטען של מטוסי איירבוס A320 וATR של חברת ישראייר, תא הנוסעים, תאי השירותים ומשטחים שונים ברחבי המטוס. זמן החיטוי ארך מעל לשעה.
5 צפייה בגלריה
חיטוי הקבינה של איירבס 320 נגד קורונה
חיטוי הקבינה של איירבס 320 נגד קורונה
(צילום: ישראייר)
5 צפייה בגלריה
איירבס 320 בנתב"ג
איירבס 320 בנתב"ג
(צילום: ישראייר)
לדברי יוני צברי, סמנכ"ל הכספים של חברת "אלקטרה" שעד לפני שנה כיהן כסמנכ"ל ישראייר, "הידע שצברנו בחודשים האחרונים בתחום החיטוי, אפשר לנו להרחיב את סל השירותים ולפעול גם לחיטוי מטוסים בשדות תעופה".
צברי אף הוסיף כי "המיזם המשותף עם ישראייר, יאפשר לנו בעתיד להיכנס לענפים מורכבים נוספים כמו רכבות, אוטובוסים ואוניות נוסעים שזמני ובטיחות החיטוי, זמני האידוי והעלויות הנדרשות - הם מרכיבים קריטיים עבורם".
5 צפייה בגלריה
איירבס 320 בנתב"ג
איירבס 320 בנתב"ג
(צילום: באדיבות חברת "אלקטרה")
שמוליק סביש, סמנכ"ל האחזקה של ישראייר, הסביר כי "הצורך לבצע תהליך חיטוי איכותי וזמין בשדה התעופה, המבוצע בזמן קצר ובאופן תכליתי ומעוגן ברגולציה תעופתית, הביא אותנו לחפש אחר פתרונות נוספים לתהליכי החיטוי הקיימים. התהליך החדש יהיה זמין בשדה התעופה באופן רציף, כך שיאפשר שחרור המטוס להמשך פעילות לאחר שעה אחת בלבד של המתנה, ומבלי שהמחיר יהווה נטל כלכלי על חברת התעופה".
5 צפייה בגלריה
חיטוי הקבינה של איירבס 320 נגד קורונה
חיטוי הקבינה של איירבס 320 נגד קורונה
(צילום: באדיבות חברת "אלקטרה")
סביש הוסיף כי "בימים האחרונים ביצענו את התהליך על כלל מטוסי החברה מספר פעמים בשעות שונות - גם במטוסי הנוסעים וגם במטוסי המטען, ולמדנו שהתהליך עומד בכל היעדים שהצבנו בתחילת הדרך - איכותי, מהיר, זמין , זול והחשוב מכל - בטוח".