ענקית השיט רויאל קריביאן הודיעה הבוקר (יום ב') כי תחל לפעול בקרוב בישראל. על פי ההודעה, "החל מחודש מאי הקרוב ולאורך עונת הקיץ והחגים, עד לסוף ספטמבר, תפעיל החברה מסלולי שיט של שלושה עד שבעה לילות מנמל חיפה לאיים האייקונים של יוון וקפריסין בספינת הפאר האודיסי אוף דה סיז (Odyssey Of The Seas)".
רשימת היעדים כוללת את רודוס, סנטוריני, מיקונוס, חאניה, אתונה ולימסול. ניתן יהיה להזמין כרטיסים החל מ-9 במרץ, המחירים טרם פורסמו. בסוף חודש מאי יתקיים שיט הרצה וב-2 ביוני תצא לדרך הפלגת הבכורה. בספינה יופעל, לראשונה בחברת רויאל קריביאן, בית כנסת ימי לטובת המתפללים בימי ההפלגה.
בהודעה שפרסמה החברה נכתב עוד כי "רויאל קריביאן דואגת להציע חופשות בריאות ובטוחות כך שאורחי הספינה יכולים לעלות עליה ללא חשש. בשיתוף עם רשויות הבריאות והתיירות בישראל, הקרוזים מחיפה יהיו הראשונים להציע שיט עבור מחוסנים ומחלימים – מהאורחים ועד אנשי הצוות. בהמשך, רויאל קריביאן תרחיב על אמצעי בריאות ובטיחות נוספים שיוטמעו על ידי ישראל".
בשלב זה עדיין לא ברור אם הנוסעים יחויבו לעטות מסכות בשטחים הציבוריים של האונייה, והדבר ייקבע על פי ההנחיות והפרוטוקולים הרפואיים בזמן ההפלגה.
"הנחיות הבריאות והבטיחות, כמו גם הגבלות אזוריות עשויות להשתנות בהתאם להתפתחות, לסטנדרט הבריאות ולדרישות ממשלתיות", נכתב בהודעת החברה. "למידע נוסף ועדכונים מומלץ לבקר באתר, להיוועץ עם סוכן נסיעות או להתעדכן באתרים ממשלתיים".
3 צפייה בגלריה
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
אודיסי אוף דה סיז בקרוב בנמל חיפה
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
מגוון עצום של אטרקציות למחוסנים ולמחלימים
(צילום: Royal Caribbean)
האודיסי אוף דה סיז היא הספינה החדשה ביותר של ענקית השיט והיא כוללת אטרקציות רבות מהסיפון ועד לירכתיים. על הפרק: סימולטורים המדמים גלישת גלים וצניחה חופשית, קפסולה היורדת לעומק של 300 רגל מתחת לפני המים, ברמן רובוטי, בריכה ענקית מתחת לכיפת השמיים, מסלול קרטינג, ארקייד, לייזר טאג, הופעות ועוד.
בנוסף, אורחי האונייה ייהנו ממגוון רחב של מסעדות הכוללות טעמים מכל העולם, כמו לדוגמה ה-Teppanyaki – מסעדת אסייתית בסגנון יפני, וה-Giovanni’s Italian Kitchen & Wine Bar – שמציע טעמים מאיטליה.
מגפת הקורונה הובילה למשבר חריף בענף השיט וגם רויאל קריביאן הייתה בין נפגעים. ב-13 במרץ 2020 הודיעה החברה על השעיית ההפלגות שלה ומאז טרם חידשה את פעילותה הימית. בשבוע שעבר הודיעה רויאל קריביאן על הפסד של 5.8 מיליארד דולרים במהלך שנת 2020. בשנת 2019 רשמה ענקית השיט רווח נקי של 1.9 מיליארד דולרים.
בהודעת החברה היום נכתב כי "החברה ממשיכה להרחיב את היצע הקרוזים שלה ומגיעה ליותר מ-270 יעדים ב-72 מדינות בשש יבשות שונות, כולל האי הפרטי של רויאל קריביאן באיי הבהאמה – Perfect Day at CocoCay ועכשיו מגיעה גם לישראל".
3 צפייה בגלריה
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
שחקן חדש בשוק התיירות הישראלי
(צילום: Royal Caribbean)
אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה נציגת המכירות הבלעדית של רויאל קריביאן בישראל, אמר כי "מדובר באירוע היסטורי ומרגש בקנה מידה לאומי. העובדה שרויאל קריביאן בחרה בישראל היא תעודת כבוד ענקית, וברכה גם לעשרות אלפי הישראלים שיוכלו ליהנות מהספינה החדשה והמפנקת ביותר בעולם, וגם בשורה לכלכלה הישראלית שתיהנה מפירות שיתוף הפעולה עם חברת שיט החשובה והמשמעותית ביותר בעולם שתשיק את פעילותה מחיפה, ישראל".
נשיא ומנכ"ל רויאל קריביאן העולמית, מייקל ביילי, אמר: "אנחנו נרגשים להפליג לראשונה מישראל. התכוננו לאירוע הזה כבר הרבה זמן, ואנו מעריכים מאוד את ממשלת ישראל על שיתוף הפעולה והביטחון בנו, ושמחים על האפשרות להיות חברת השיט הראשונה בעולם שמאפשרת נופש על 'אי ימי ירוק'. אני בטוח שזוהי רק ההתחלה בדרך להחזרת התיירות העולמית".
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא להודעת החברה, בירך עליה ושב והזכיר את מבצע החיסונים הגדול בישראל. "אני גאה בכך שישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שממנה תצא ספינת הדגל החדשה של תאגיד השיט הענק רויאל קריביאן", אמר נתניהו, "זו הבעת אמון משמעותית במדיניות שלנו. מדובר באירוע כלכלי, תיירותי ותדמיתי חשוב למדינת ישראל".