התיירנים בפריפריה מתכוננים ליום שאחרי: ראשי הענף באזורים המרוחקים ממרכז הארץ, מאמינים כי ניתן יהיה להפעיל את הנופש הכפרי, בתנאים שתואמים את "התו הסגול", בשל היותם מרווחים ומרוחקים.
בין היתר, מדובר בכפרי נופש סביב הכינרת - עין גב, גינוסר ומעגן, הגושרים בגליל העליון, עין זיון ברמת הגולן והאירוח הכפרי בערבה התיכונה.
3 צפייה בגלריה
מבודדים ומרווחים. כפר הנופש עין גב
מבודדים ומרווחים. כפר הנופש עין גב
מבודדים ומרווחים. כפר הנופש עין גב
(צילום: גל פלוטניקוב)
"אין ספק כי ה'תו הסגול' יתאים בראשית התהליך לתיירות הכפרית, בעלת הצימרים והמרחבים, בהם אין סכנה להתקהלות, ואני מקווה כי משרד התיירות וממשלת ישראל יאשרו זאת בקרוב", אמרה ל-ynet דורית אלמליח, מנהלת עמותת "ארץ הגליל".
"עם הכרזת ההנחיות החדשות, אנו פועלים במרץ מול התיירנים בגליל, מלווים אותם ונערכים בשיתוף משרד התיירות לבחינת כמויות ואפשרויות הלינה השונות באזורנו", הוסיפה מנהלת העמותה. "ה'תו הסגול' יכול לסמל את התחלת שיקומו של הענף שספג נזק כלכלי עצום, ובמקביל יאפשר לציבור ליהנות מחוויה תיירותית לאחר ימים רבים של סגר".
3 צפייה בגלריה
אתר הנופש "הגושרים"
אתר הנופש "הגושרים"
אתר הנופש "הגושרים"
לדברי אלמליח, "התיירות הכפרית מאופיינת באפשרויות לינה בחדרי אירוח ובכפרי נופש, אשר בהם מוצעים חדרים צמודי קרקע ומבודדים יחסית, הנמצאים בסביבה כפרית דלילת אוכלוסייה, ופרושים על פני שטח גדול שאינו צפוף. וכל זאת, לצד מרחבי טבע גדולים המאפשרים תנועה ללא חיכוך בין המבקרים, אפשרות הגעת האורחים עם רכבם בסמוך לחדר, וכן מטבחונים המצויים כמעט בכל חדר, המאפשרים בישול באופן עצמאי".
גם תיירני הערבה התיכונה, נערכים על מנת להתאים את הנהלים במרחב הכפרי במושבי הערבה התיכונה, לאופי האירוח הנדרש על פי ה"תו הסגול".
בין היתר, מדובר במינוי אחראי לנושא הקורונה בענף התיירות, שיהיה אמון על שמירת כללי ההיגיינה והנחיות משרד הבריאות, כמו חבישת מסכה בעת העבודה, איסור התקהלות וכן ארוחות משותפות, חובת בדיקת חום בכניסה לעבודה, שיבוץ באותה קבוצת הסעה ומשמרות אחידות.
3 צפייה בגלריה
(השמש מועילה לבריאות. כפר הנופש "צוקים" בערבה התיכונה)
בנוסף, יקפידו אתרי הנופש על חיטוי קפדני של המתחם ושמירה על כללי ההיגיינה המחמירים ביותר, היערכות לוגיסטית וכוח אדם לארוחת בחדרים, הצבת שילוט מתאים ועוד.
נעמי בקר, מנהלת החברה לפיתוח הערבה התיכונה, מסרה כי "מאחר והאזור מציע אופי תיירותי מדברי ומבודד הכולל מרחבי טבע גדולים, טיולי שטח והרבה שמש המועילה לבריאות - אתרי התיירות מתאימים ברובם לתקן החדש, ולכן גם אין לי ספק כי הם יתאוששו מהר", אמרה בקר.
גם חיים סתתיהו, מנכ"ל כפר הנופש עין גב שבכינרת, אמר כי "לשמחתנו חדרי כפר הנופש ממוקמים ממש בסמוך לקו המים של הכינרת, מרקם המרחב שלנו מאפשר התאמה מוחלטת לאירוח בתנאים החדשים, חוף הרחצה הינו רחב ידיים ומאפשר שמירה על ריחוק, הארוחות יסופקו על ידי הצוות שיוכשר לחדרים ונעמוד בכל כללי ה'תו הסגול', שיאפשר עבורנו פעילות תחת מגבלות הקורונה".
לדבריו, "שלחנו מסמך הצעה למשרד התיירות, מטעם כלל כפרי הנופש בסובב כינרת, בכדי שנוכל כולנו לפעול על פי תו התקן החדש. הכינרת מלאה השנה, וחבל שלא לאשר למספר משפחות שנוכל לארח, ליהנות מכל היופי הזה ולנוח מהמשבר הקשה".