1 צפייה בגלריה
מתוך סרטון התדמית של וירג'ין אטלנטיק
מתוך סרטון התדמית של וירג'ין אטלנטיק
מתוך סרטון התדמית של וירג'ין אטלנטיק
(Virgin Atlantic)
חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק הודיעה כי היא מעדכנת את מדיניות הזהות המגדרית שלה ומבטלת את הדרישה מאנשי הצוות ללבוש בגדים מותאמי מגדר. מהחברה נמסר: "כל אנשי הצוות יוכלו לבחור במדים שבהם הם מרגישים הכי נוח, ולא משנה המגדר, הזהות המגדרית או ביטוי המגדר שלהם. המדים בצבעי האדום והבורדו, שעיצבה מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד, לא יסווגו עוד תחת 'זכר' ו'נקבה', ובנוסף, על התגים עם שמות העובדים, תופיע צורת ההטייה המגדרית המועדפת עליהם".
ג'והא ג'רווינן, מנהל המסחר הראשי של חברת התעופה, אמר כי "אנחנו בווירג'ין אטלנטיק מאמינים שכולם יכולים להתמודד עם העולם, לא משנה מי הם, לכן זה כל כך חשוב שנאפשר לאנשים שלנו לאמץ את האינדיבידואליות שלהם ולהיות האני האמיתי שלהם בעבודה. מסיבה זו אנו רוצים לאפשר לאנשים שלנו ללבוש את המדים שהכי מתאימים להם ולוודא שהפנייה ללקוחות תהיה בהתאם למה שהלקוחות מעדיפים".
(סרטון שמציג את המדיניות החדשה)


בחברה מכנים את המדיניות החדשה בשם Be Yourself (היה עצמך). גם הנוסעים ירגישו בשינוי, ורוכשי כרטיסים ממדינות שיש בהן אפשרות לציין בדרכון קוד מגדר נייטרלי יוכלו לבחור שקוד זה יופיע גם על כרטיס הטיסה שלהם. כמו כן, כמו העובדים, גם הנוסעים יוכלו לבקש ולקבל תג ובו צורת ההטייה המגדרית המועדפת עליהם.
המדיניות החדשה היא המשך של רפורמות שהחלו ב-2019 במסגרתן עובדות הורשו לא להתאפר וללכת עם נעליים ללא עקבים. כמו כן, לאחרונה שונתה גם המדיניות בנושא קעקועים, ואין יותר מניעה שהם יהיו במקומות גלויים.
בהודעה לתקשורת שפרסמה החברה נכתב כי מחקרים הוכיחו שכאשר מאפשרים לאנשי צוות לאמץ את האינדיבידואליות שלהם בעבודה, גוברת את תחושות הרווחה הנפשית והאושר, ונוצרת חווייה טובה יותר לאנשי הצוות וללקוחות.