אזרח בריטי שהתפרע בטיסה של יונייטד איירליינס מלונדון לארצות הברית, והוביל לכך שהמטוס נחת ביעד אחר, ישלם 20,638 דולר לחברת התעופה. כך פסק שופט פדרלי.
1 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 777 של יונייטד איירליינס
(צילום: shutterstock / IanC66)
הטיסה המריאה מבירת בריטניה ב-1 במרץ לכיוון נמל התעופה בניוארק שבניו ג'רזי. בשלב מסוים אלכסנדר מיייקל דומיניק מקדונלד (30) החל להתווכח בקול רם עם חברתו. הדיילת הראשית ביקשה ממנו להנמיך את קולו, אך מקדונלד לא נשמע לה.
מחומרי החקירה עולה כי כאשר דיילים נוספים התערבו המצב רק החמיר והנוסע הגיב בתקיפות ואף איים "לבלגן" או "להרוס" את המטוס (mess up the plane). בשלב מסוים הוא אף תפס את אחד מהדיילים בכתפיו והצמיד אותו לדופן המטוס. בסופו של דבר אנשי הצוות הצליחו לקשור את ידיו עם אזיקונים, אך גם אז הוא המשיך להתפרע במושב.
אנשי הצוות החליטו שחייבים לנחות כמה שיותר מהר ולהוריד את האיש מהמטוס. לבסוף הטיסה נחתה בעיר בנגור שבמיין. הנוסע נעצר, והמטוס המשיך ליעדו המקורי.
בנוסף לתשלום לחברת התעופה מקדונלד יועמד לדין בגין הפרעה לאנשי צוות אוויר, והוא יגורש לבריטניה לאחר שההליכים נגדו בארה"ב יסתיימו. ה-FBI, סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארה"ב ומשטרת בנגור חוקרות את התקרית.
על פי נתוני רשות התעופה הפדרלית, מאז תחילת 2024 אירעו 649 מקרים של התנהגות לא נאותה של נוסעים בארה"ב.