מחלקת המדינה האמריקנית מזהירה את אזרחי ארצות הברית מפני ביקור בג'מייקה. השגרירות האמריקנית במדינת האי ששוכנת בים הקריבי העלתה את האזהרה לרמה 3, אשר משמעותה היא "לשקול את הנסיעה ליעד". זו רמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר שממליצה לאמריקנים להימנע מהגעה ליעד.
2 צפייה בגלריה
הלגונה הכחולה, ג'מייקה
הלגונה הכחולה, ג'מייקה
הלגונה הכחולה, ג'מייקה
(צילום: shutterstock)
הסיבה להחרפת האזהרה היא עלייה חדה בפשיעה בג'מייקה ושירותי רפואה ברמה ירודה. אחוז הרציחות שמדווח על ידי ממשלת ג'מייקה נמצא בשנים האחרונות בעשירונים הגבוהים ביותר בחצי הכדור המערבי. כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי על פי נתוני משטרה רשמיים 65 בני אדם נרצחו בג'מייקה בתקופה של בין 1 ל-27 בינואר בלבד.
בהודעת השגרירות נכתב כי עובדי מדינה שעוסקים בענייני ביטחון אינם מורשים לנסוע לאזורים רבים בג'מייקה. עוד נכתב כי פשעי אלימות, כמו פריצות לבתים, מעשי שוד מזוין, תקיפות מיניות ורצח נפוצים בג'מייקה. "תקיפות מיניות קורות לעיתים קרובות, כולל בריזורטים על בסיס הכל-כלול", הדגישו מנסחי האזהרה.
עוד נכתב כי המשטרה המקומית לעיתים קרובות לא מגיבה באופן יעיל לאירועים של פשיעה חמורה, וגם כשנעשים מעצרים, רק לעיתים רחוקות ההליך נמשך עד למתן גזרי דין משמעותיים. "משפחות של אזרחים אמריקנים שנהרגו בתקריות או ברציחות מחכות לעיתים שנה או יותר לתעודות פטירה", נכתב בהודעת השגרירות האמריקנית. "שירותי אמבולנס לא תמיד זמינים, במיוחד במקומות מרוחקים, וגם הצוות שמגיע לא תמיד מיומן".
אם אתם מחליטים להגיע לג'מייקה, חשוב לוודא שאין איתכם כלי נשק או תחמושת מכל סוג שהיא. העונשים על כך כבדים ועלולים להגיע לתקופות מאסר ממושכות.
אם אתם מחליטים להגיע למדינה, חשוב לוודא שאין איתכם כלי נשק או תחמושת מכל סוג שהוא. העונשים על כך כבדים ועלולים להגיע לתקופות מאסר ממושכות.
עוד ממליצה השגרירות: "הימנעו מהליכה או נסיעה בלילה. הימנעו מנסיעה באוטובוסים ציבוריים. הימנעו ממקומות מבודדים. אל תתנגדו לשום מעשה שוד. תשמרו על פרופיל נמוך והיו ערניים לסביבה שלכם. הכינו תוכנית מגירה למצבי חירום".
האזהרה החדשה פורסמה פחות משבוע לאחר ששגרירות ארה"ב באיי בהאמה, מדינה נוספת באיים הקריביים, פרסמה אזהרת מסע אל היעד האקזוטי.
2 צפייה בגלריה
נסאו, בירת איי בהאמה
נסאו, בירת איי בהאמה
נסאו, בירת איי בהאמה
(צילום: shutterstock)
בהודעה ההיא נכתב כי מאז תחילת שנת 2024 אירעו 18 מעשי רצח בעיר הבירה נסאו, רובם על רקע של סכסוכים בין כנופיות. הרציחות אירעו בכל שעות היממה, כולל לאור יום.
ההנחיות למי שכן מגיע לאיי בהאמה הן לנהוג במשנה זהירות בחלק המזרחי של יו פרובידנס, האי המאוכלס ביותר שבו שוכנת עיר הבירה; להיזהר כאשר הולכים או נוהגים בלילה; לשמור על פרופיל נמוך; להיות ערניים לסובב אתכם ולא להתנגד פיזית לשום מעשה שוד.