2 צפייה בגלריה
מטוס סאות'ווסט איירליינס מטוס
מטוס סאות'ווסט איירליינס מטוס
מטוס של חברת סאות'ווסט איירליינס
(צילום: shutterstock)
טיסה מגונה: טייסת בחברת התעופה סאות'ווסט איירליינס תובעת את חברת הלואו-קוסט האמריקנית, את ארגון הטייסים של החברה וטייס לשעבר שהודה בשנה שעברה בבית המשפט כי נעל את דלת תא הטייס במהלך טיסה פנימית בארצות הברית באוגוסט 2020 והתערטל בפניה.
על פי התביעה, שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט בפלורידה, ג'נינג מעולם לא פגשה את מייקל האק לפני ששובצה להיות טייסת המשנה שלו בטיסה מפילדלפיה לאורלנדו. לטענתה, האק, טייס עם ותק של 27 שנים, ניצל את מעמדו בחברה כדי להתחלף עם טייס אחר שאמור היה להטיס את המטוס באותה הטיסה. להערכתה עשה זאת כי ראה שטייסת אישה משובצת לטיסה זו.
על פי גרסתה של ג'נינג, כאשר המטוס הגיע לגובה שיוט, האק אמר לה שזו טיסתו האחרונה וכי יש דבר שתמיד רצה לעשות לפני הפרישה. בשלב הזה, הוא נעל דלת תא הטייס באופן שאף דייל או דיילת לא יוכלו להיכנס, הפעיל את הטייס האוטומטי, התפשט, החל לצפות בתכנים פורנוגרפיים במחשב הלפטופ שלו ובמשך 30 דקות ביצע "מעשה תאוותני" (Lewd act), כלשונה, תוך שהוא מצלם ומסריט את עצמו.
עורך דינו של האק, מייקל סאלניק, הציג גרסה אחרת לפיה ג'נינג שאלה את מרשו אם יש משהו שהוא רוצה לעשות לפני הפרישה. כשהוא השיב שהוא רוצה לטוס עירום, היא אמרה לו ללכת על זה ואז לאחר שהתפשט ביצעה "התקדמות מינית" (sexual advances) כלפיו, לשון עורך הדין.
2 צפייה בגלריה
טייסת וטייס בתא הטייס, אילוסטרציה
טייסת וטייס בתא הטייס, אילוסטרציה
טייסת וטייס בתא הטייס בטיסה נטולת הטרדות, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ג'נינג דיווחה על התקרית לאגף משאבי אנוש שלושה חודשים לאחר אותה טיסה, וזמן קצר לאחר מכן נאמר לה שהאק פרש והחקירה נסגרה. היא פנתה לבולשת הפדרלית שהגישה כתב אישום נגד הטייס. במהלך שימוע הקראת גזר הדין בשנה שעברה, האק הגדיר את התקרית "מתיחה בהסכמה" שיצאה משליטה. הוא הורשע בביצוע מעשה מגונה ונידון לתקופת מבחן.
הטייסת טוענת כי סאות'ווסט התנקמה בה כאשר קרקעה אותה לאחר שהתלוננה. כמו כן, היא טוענת כי כבר בשנת 2008 החברה שלחה את האק למוסד שמטפל במטרידים לאחר שהיה מעורב בתקרית עם דיילת, ועל אף זאת השאירה אותו בעבודתו כרגיל. כמו כן, היא טוענת כי מנהלים בחברה זלזלו בה בתזכירים שפרסמו, וכי איגוד הטייסים של חברת סאות'ווסט קשר קשר עם הנהלת החברה וסירב לתמוך בה.
עורך דינו של הטייס מכחיש כי אירעה תקרית כלשהי עם דיילת וכי מרשו נשלח אי פעם למרכז טיפולי. "האישה הזאת תעשה ותגיד כל דבר שצריך כדי להשיג סכום כסף משמעותי", האשים עורך הדין פרנק פודסטה. "צר לי עליה". לדבריו, מרשו התפשט רק לאחר שג'נינג עודדה אותו לעשות כך, והוא לא עשה שום דבר אחר. חברת סאות'ווסט טוענת כי תמכה בג'נינג וכי תגן על עצמה בנחרצות נגד התביעה. איגוד הטייסים לא מסר תגובה.

"הייתה מפוחדת אבל המשיכה להטיס את המטוס"

עורך דינה של ג'נינג, מנגד, הכחיש כי היא עודדה את האק או ביצעה מהלכים מיניים כלפיו. לטענתה, היא הייתה מפוחדת, אך המשיכה להטיס את המטוס בזמן שצילמה תמונות כדי ליצור תיעוד של הדברים. המטוס נחת בסופו של דבר בשלום, והאק, שאמר כי זו טיסתו האחרונה, המשיך לטוס עוד שלושה שבועות נוספים.
ג'נינג כתבה בתביעה כי לאחר התפוצצות הפרשה קורקעה למשך יותר משלושה חודשים ובשל כך הפסידה חלק משכרה. לאחר מכן היא נדרשה לעבור תרגולי סימולטור לא הכרחיים, לטענתה, כדי שתוכל לשוב ולטוס. היא סיפרה גם כי ביום שבו קורקעה, חברת התעופה השאירה אותה בדנבר וה-FBI היו צריכים להזמין לה טיסה בחברת יונייטד איירליינס כדי שתוכל לשוב לביתה בפלורידה. לדבריה, מנהל בחברה שלח תזכיר ליותר מ-25 עובדים ובו כתב האשמות חסרות בסיס בנוגע לכשירות הטיסה שלה. עוד סיפרה הטייסת כי כאשר יצרה קשר עם איגוד הטייסים של החברה, ראשיו לא סייעו לה, אך כתבו מכתב לשופט שדן בתיק וטענו כי לטייס הנאשם יש רקורד נקי מרבב.
החברה מכחישה את ההאשמות של ג'נינג, וטוענת: "תמכנו בה מיד על ידי שיתוף פעולה עם הסוכנויות החיצונית המתאימות שחקרו את המקרה. התרבות התאגידית שלנו בנויה על התייחסות לאחרים תוך שמירה על כבוד הדדי, והאירועים שקרו, לכאורה, אינם עקביים עם ההתנהגות שאנחנו מצפים מהעובדים שלנו".