התאחדות המלונות פרסמה אחר הצהריים (יום ד') הודעה חריפה נגד איש העסקים אלפרד אקירוב, שמחזיק בין היתר באמצעות חברת אלרוב בבעלות על מלונות מצודת דוד וממילא בירושלים, והאשימה אותו בכך שהוא מסרב לפתוח את מלונותיו לטובת קליטת מפונים.
בהודעה נכתב: "לצד ההתגייסות חסרת התקדים של כל מלונאי ישראל לטובת הסיוע לעורף הישראלי ולאזרחי מדינת ישראל תחת התקפה המאיימת על חיינו ועל עצם קיומה של המדינה, נמצא מלונאי שסירב לפתוח את שערי מלונותיו לטובת קליטת אזרחים שנאלצו להתפנות לאלתר מבתיהם ולעבור בתי מלון".
3 צפייה בגלריה
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
מלון מצודת דוד בירושלים
מלון מצודת דוד בירושלים
מלון מצודת דוד בירושלים
(צילום: Opachevsky Irina / Shutterstock.com)
עוד נכתב בהודעה: "זוהי משימה לאומית שאנו, חברות וחברי התאחדות המלונות גאים לקחת בה חלק! בעוד חברינו עושים לילות כימים למען מפוני עוטף עזה, דרום הארץ, קריית שמונה, קיבוצי ומושבי הצפון, בחר החבר אלפרד אקירוב לסגור את שערי מלונותיו ואף כשהתבקש בכל לשון של בקשה לסייע בקליטת מפונים - עמד בסירובו. לאדם זה, יהיה חשוב ומשמעותי ככל שיהיה, אין מקום בשורות חברות וחברי ההתאחדות. הוא פגע באינטרסים של מדינת ישראל.
"נשיאות ההתאחדות מבקשת מהחבר אלפרד אקירוב לחזור בו מסירובו לאלתר ואם לא - לפרוש משורותיה. אם לא כן, אנו מבקשים מיו״ר מועצת ההתאחדות לכנס את המועצה ולהרחיקו".
מאלרוב נמסר בתגובה: "בשל המצב הביטחוני אין לנו לצערנו את מספר העובדים שדרוש כדי לאפשר תפעול של המלונות בירושלים".
3 צפייה בגלריה
קניון ממילא
קניון ממילא
מתחם אלרוב ממילא
(צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
ב"כלכליסט" דווח ביום שני כי אקירוב אמר לשר התיירות חיים כץ כי הוא סובל ממחסור חמור בעובדים ועל כן אינו יכול לפתוח את המלונות, ולכן סגר לגמרי את מלון ממילא, כאשר מלון מצודת דוד פתוח באופן חלקי בלבד. כץ, לפי אותו דיווח, הציע לאקירוב עזרה בכל הנוגע לעובדים, אך עדיין נענה בשלילה.
ב-18 באוקטובר דיווחה אלרוב, הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל, כי בעקבות ההכרזה על מצב המלחמה ולאור "התפוסה המזערית והמחסור בעובדים", מלון ממילא נסגר ומלון מצודת דוד פועל במתכונת חלקית בלבד - קומה אחת בלבד – "וככל שיידרש תיבחן סגירתו לפרק זמן".