4 צפייה בגלריה
המראת זריחה: מטוס אל על על רקע מגדל הפיקוח בנתב"ג
המראת זריחה: מטוס אל על על רקע מגדל הפיקוח בנתב"ג
מי במקום הראשון כבר אפשר לנחש אבל מי נכנסו השנה למקומות הגבוהים אחריה?
(צילום: מוני שפיר)
כמדי שנה רשות שדות התעופה מפרסמת בתקופה זו את דוח חברות התעופה ומספרי הנוסעים שטסו איתן מישראל - לפי הביקוש, בחודש הכי מבוקש בשנה - הלוא הוא אוגוסט. כשהפעם, אוגוסט 2022 מביא עימו מספר הפתעות מצד העדפות הישראלים, שלא נראו בעבר.
מהדוח שפורסם היום (יום ד') אל על כצפוי, או שלא, נמצאת ביציבות במקום הראשון בטבלה עם 511,634 נוסעים בחודש המדובר.
זאת למרות שחוותה שביתת טייסים ארוכה בחודשים האחרונים ולרוב הישראלים יש תלונות עליה. אל על מחזיקה ב-22.45% מכלל הטיסות בשדה, הכי הרבה מבין כל החברות. לא פחות מחצי מיליון נוסעים טסו עם החברה הגדולה בישראל. זאת לעומת רק 157,233 נוסעים בחודש זה אשתקד. אך יש לזכור כי בעייתי להשוות לאוגוסט 2021 וגם לזה שבשנת 2020 - שהתנהלו שונה מהרגיל בעקבות משבר הקורונה.
אם נשווה ל-2019, אז אל על הציגה מספר מכובד של 639,112 נוסעים בחודש אוגוסט בלבד, נראה שעדיין מדובר בהתאוששות מאותו משבר וכי החברה עדיין לא עלתה על מספרים אלו.
4 צפייה בגלריה
דוח חברות התעופה אוגוסט 22
דוח חברות התעופה אוגוסט 22
דוח חברות התעופה לחודש אוגוסט 2022
(לשכת מנהל נמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון)
4 צפייה בגלריה
דוח חברות התעופה אוגוסט 19
דוח חברות התעופה אוגוסט 19
וכך נראה הדוח באוגוסט2019
(לשכת מנהל נמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון)
מי שהפתיעה עם התברגות כמעט לצמרת - היא וויזאייר. חברת הלואו-קוסט ההונגרית הגיעה הפעם למקום השני עם 162,579 נוסעים. ובכך עקפה את טורקיש איירליינס ואת שתי החברות הישראליות שבשנים קודמות הסתובבו במקומות אלו. בתוך כך, וויזאייר גם הודיעה היום על הרחבת פעילותה ברומניה כולל תגבור הקו לתל אביב, במטוסי האיירבוס A321 שלה.
את המקום השלישי תופסת טורקיש איירווייז שתמיד מככבת גבוה ברשימה, בעיקר הודות לכמות הקונקשנים הגדולה והתנאים הנוחים לטוס איתה מישראל אל יעדים רחוקים יותר.

הקפיצה הגדולה ברשימה והמהפך הישראלי

החברה שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר היא חברת הלואו-קוסט השנייה ברשימה והיא ריינאייר. החברה האירית הטיסה בחודש אוגוסט האחרון 126,557 נוסעים מנתב"ג ובכך קפצה למקום הרביעי היישר מהמקום ה-12 (!) שבו הייתה ב-2019. אגב, גם בשנה שעברה היא הגיעה חמקום הרביעי אך עם 48,580 נוסעים בלבד.
את המקומות הבאים תופסות שתי חברות התעופה הישראליות ישראייר וארקיע. רק שהפעם ישראייר עקפה את ארקיע. ב-2019 הייתה זו ארקיע שהגיעה למקום השני עם מעל 164 אלף נוסעים ואחריה ישראייר על יותר מ-132 אלף נוסעים. באוגוסט האחרון ישראייר הטיסה 116,283 נוסעים וארקיע קצת אחריה עם 111,862 נוסעים.
4 צפייה בגלריה
על הקרקע: כל מטוסי ישראייר בנתב"ג בתמונה אחת
על הקרקע: כל מטוסי ישראייר בנתב"ג בתמונה אחת
עקפה את ארקיע אך עדיין במקום החמישי בלבד. ישראייר
(צילום: מוני שפיר)
יתר הרשימה מגלה מגמות מעניינות כמו העובדה שחברת הלואו-קוסט הבריטית איזיג’ט, שעד לפני שנתיים עוד כיכבה במעלה הרשימה עם כ-95 אלף נוסעים, ספגה ירידה של 25 אלף נוסעים.
זאת בעוד חברת בלו בירד היוונית, חברה המחזיקה בחמישה בסך הכול, מתוכם שלושה פועלים בקו לישראל, השקיעה בטיסות מרובות לישראל בחודש שעבר וכך רשמה הישג כשהטיסה כ-60 אלף נוסעים בין שתי המדינות ונכנסה לראשונה לעשירייה הפותחת. מנציגות החברה בישראל נמסר כי החברה שהפעילה כאמור שלושה מטוסים בלבד בין ששת היעדים שלה בייון לישראל, ביצעה ארבע טיסות הלוך חזור בכל יום בחודש האחרון, מה שגרם לה להיות מאוד אטרקטיבית לקהל הישראלי, יחד עם מחירים סבירים שהציגה ודיוק בזמנים. לפעמים על חשבון ניקיון המטוסים שלה, אך עדיין הישג מרשים.