רד מעל מסך הטלוויזיה שלי: אם אתם מהצופים שיושבים מול מסך הטלוויזיה או בקולנוע ותוהים איך הסצנה הזאת צולמה ואיך מייצרים אפקטים? המקום הבא עבורכם. "אולפן הקסם" הוא מרכז מבקרים אינטראקטיבי לכל המשפחה שמאפשר למבקרים - הגדולים והקטנים - להתנסות בקסם של עולם הטלוויזיה, הקולנוע והאנימציה.
המבקרים במקום מתנסים במספר שלבים שעושים את מה שרואים בסוף על המסך כמו: עריכה, דיבוב וסאונד. אפשר להצטלם על "גרין סקרין" מסך ירוק - שעליו "מלבישים" לאחר מכן בעריכה כל רקע שרוצים, ואפילו להיכנס לרגע לנעליהם של מגישי החדשות באולפן חדשות.
4 צפייה בגלריה
כך עושים את ה"קסם" מאחורי המסכים
כך עושים את ה"קסם" מאחורי המסכים
כך עושים את ה"קסם" מאחורי המסכים
(צילום: עינב מורנו)
החלק הכי טוב שאת כל החוויה הזאת לא תצטרכו להתאמץ ולתעד בניידים בזמן השהות שם, כי כיאה לימינו, כל החומרים שהמבקרים יוצרים, מצלמים ומדבבים - נשלחים אליהם ישירות למייל. אחרת איך תפיצו את כל החוויה הזאת ברשתות?

אז מה עושים כאן?

סביר להניח שבעידן האינסטגרמי של היום, שבו כולם כוכבים, התחנה שילדיכם יתחילו ממנה תהיה אולפן החדשות לילדים, שהוא העתק מדויק של האולפן של חדשות 12. הילדים יוכלו לבחור כתבות שיוקרנו על מסך מאחוריהם בזמן שהם מדווחים על החדשות החמות שיצרו. אבל לא לפני שיעברו בחדר האיפור וההלבשה, שם יוכלו לעטות אביזרים, ולאפר את עצמם - לקראת הצילומים.
מומלץ להשתעשע עם שני המסכים הירוקים (Green screens) שבמתחם, מסך זחילה ומסך טיפוס, ובעזרת רקעים ואפקטים מפתיעים, תוכלו לברוח על רכבת, ליפול מבניין, או להיות תלויים על הקרח. כהמשך ישיר כדאי להתנסות גם ברכב הקרנה אחורית המאפשר לבחור באיזה רכב נוהגים ובאיזה עולם אנחנו נמצאים: ג'יפ על הירח או הליקופטר מתחת למים.
4 צפייה בגלריה
תמיד חלמתם להיות מגישי חדשות?
תמיד חלמתם להיות מגישי חדשות?
תמיד חלמתם להיות מגישי חדשות?
(צילום: עינב מורנו)
4 צפייה בגלריה
חדר האיפור והתלבושות
חדר האיפור והתלבושות
חדר האיפור והתלבושות
(צילום: עינב מורנו)
4 צפייה בגלריה
אפשר לעשות הכול על "גרין סקרין"
אפשר לעשות הכול על "גרין סקרין"
על "גרין סקרין"אפשר לעשות הכול
(צילום: עינב מורנו)
ויש גם לא מעט חללים שממחישים את חשיבותם של מאחורי הקלעים: החל מחלל סאונד שיאתגר את הילדים ליצור קולות לסרטים וסדרות מהארכיון העשיר של אולפני הרצליה: תאג״ד, ג׳ודה, סלאח שבתי, תעלת בלאומיך ועוד
חלל אנימציה עם עמדת סטופ מושן וזאוטרופים וחלל דיבוב אליו מגיעים הילדים דרך מקרר המוביל אותם למיקום סודי שבו יוכלו לדובב את סרטי האנימציה שהכינו.
בנוסף, מוצבת ב"אולפן הקסם" עמדה מיוחדת של סינמטק ירושלים – ארכיון הישראלי לסרטים, שתאפשר למבקרים להתרשם משלל קטעים מדהימים ונדירים מיומני כרמל ויומני גבע – מבזקי החדשות שהוקרנו לפני תחילת כל סרט בקולנוע בתקופת המנדט הבריטי ובקום המדינה. היומנים שהיוו כלי תקשורת מהותי בתקשור הנעשה בארץ לציבור ומהווים אוצר היסטורי המאפשר ללמוד על התנהלות החיים בראשית המדינה.

הכול התחיל כמעט לפני מאה שנה

"אולפן הקסם" הוקם בשטח ביתה ההיסטורי של מייסדת אולפני הרצליה, מרגוט קלאוזנר, שעלתה לארץ לפני כמעט מאה שנה, עם חלום לספר את סיפורו של עם ישראל לכל העולם דרך מסך הקולנוע. קלאוזנר ובן זוגה, יהושע ברנדשטטר, ייסדו את האולפנים שנה לאחר קום המדינה ב-1949, מתוך הבנה כי חשוב שיהיו למדינה הצעירה האמצעים לספר את סיפורה לעולם וכך לגייס תמיכה, משאבים ולעודד יהודים לעלות ארצה.
ביתה של קלאוזנר שימש במשך השנים כאולפן לתוכניות שונות, והיום הוא משמש כמקור הכנסה נוסף לאולפנים.
המקום עצמו לא גדול מאוד אך בהחלט מספק כמה שעות של אטרקציה ממוזגת ומיוחדת.

מתי מומלץ להגיע וכמה תשלמו?

המחיר לילד 79 שקלים ולמבוגר 40 שקלים, וניתן להגיע בעיקר בשבתות וחגים. "אנחנו פתוחים בכל ימי החופש של מערכת החינוך. מקיימים פה ימי הולדת, אירועי חברה, סיורי בתי ספר", אומרת ענת זיסמן, מנהלת המקום.
במהלך השבוע, האולפן פתוח בעיקר לסיורים עבור בתי ספר אך לא רק. האולפן מיועד לביקור של כ-60 מבקרים למשך שעה וחצי.
המתחם נפרש על פני 220 מ"ר (לא גדול במיוחד) אך עמוס בפעילויות שיכולות להעביר לכם בוקר פנוי או אחר הצהריים בצורה אחרת ומסקרנת.