אם עברתם בירושלים ביומיים האחרונים יכול להיות שראיתם את האורות המהבהבים ממספר מקומות בבירה. מצד אחד, הגן הבוטני עם אירוע פתיחת החורף ויותר ממיליון נוריות שנתלו בו. מצד שני, הדלקת עץ האשוח המסורתית בבניין ימק"א במרכז העיר.

כשחנוכה וכריסמס נפגשים בגן

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים פתח ביום שבת האחרון את האירוע החם של החורף: Winter Lights - "אורות החורף".
החל מה-27.11.21 ובמהלך כל חודש דצמבר, עד 31.12.21 יהפוך הגן מדי יום לשוק שמזכיר את השווקים באירופה - המון נורות וגופי תאורה מיוחדים, מיצגי אור שונים וצבעוניים, וגם - ניחוחות וטעמים של דוכני האוכל והשתייה במקום.
7 צפייה בגלריה
הגן הבוטני ירושלים
הגן הבוטני ירושלים
חגיגה של אורות בגן הבוטני בירושלים
(צילום: תום עמית)
7 צפייה בגלריה
הגן הבוטני ירושלים
הגן הבוטני ירושלים
מסלול באורך 700 מטרים עם שחקנים ומיצגי אור
(צילום: תום עמית)
7 צפייה בגלריה
הגן הבוטני ירושלים
הגן הבוטני ירושלים
כשאורות חנוכה וכריסמס נפגשים
(צילום: תום עמית)
7 צפייה בגלריה
הגן הבוטני ירושלים
הגן הבוטני ירושלים
(צילום: תום עמית)
בגן הבוטני, שנחשב הגדול במזרח התיכון, פותח מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ-700 מטר, המתפרש על שטח של 14 דונם.
כל התאורה נעשתה באמצעות נורות אקולוגיות "לד" חסכניות בחשמל. ושימו לב למספר הבא - באתר נתלו למעלה ממיליון נוריות קטנות הפרוסות על כעשרה קילומטרים של כבילת חשמל.
במסלול המבקרים יוכלו להלך ולספוג את כל האווירה של המקום, לצפות בתאורה שמוצגת על העצים, השיחים והאגם, לשמוע מוזיקה של התזמורת הסימפונית ירושלים, לצפות בשחקנים ואמנים מחופשים, ליהנות מדוכני האוכל והפוד טראקס עם מזון ברוח התקופה כמו ערמונים קלויים, תפוחי אדמה על האש, קרפ צרפתי, נקניקיות, שתיה חמה, סנגריה, סופגניות ועוד.
"אנחנו שומעים שכמעט בכל העולם מדינות סוגרות את אירועי הכריסמס שלהן ודווקא כאן בירושלים, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להישאר פתוחים", אמר ל-ynet תום עמית, מנכ"ל הגן הבוטני בירושלים והוסיף: "מחכה לקהל חוויה אירופית 'פר אקסלנס'.
"זה אומר להגיע לכאן בשעות הקרירות והנעימות אחרי הצהריים וליהנות מתחושה של שוק עם דוכני סנגרייה חמה ושוקו חם לצד קרפים וערמונים על האש כמובן. זה מאפשר לכל האנשים מין פעילות רגועה יותר".
שעות הפעילות: ימים א'-ה' בשעות 17:00-21:30 וcמוצ"ש 18:00-21:30. כניסה אחרונה בשעה 21:00.
מחיר: 40 שקלים למבוגר, 25 שקלים לילד (מגיל 5 עד 12), חיילים - 25 שקלים. מנויי הגן הבוטני וילדים עד גיל 5 נכנסים בחינם.
הכניסה בתשלום בקופות הגן או באתר איוונטים ובטלפון 6226*.

יריית הפתיחה של אירועי חג המולד בבירה

במשך שנים אירוע הדלקת עץ האשוח בבניין ימק"א ההיסטורי והאייקוני בירושלים מסמל את פתיחת אירועי כריסמס בעיר.
אחרי שנתיים של הפסקת פעילות המקום בגלל אילוצי הקורונה, אתמול (יום א') חודשו האירועים המסורתיים לקראת חג המולד, בטקס הדלקת העץ החגיגי, בהשתתפותם של מאות מבקרים מכל רחבי הארץ.
גם כאן, האירוע התקיים באווירה מוזיקלית צבעונית שמזכירה את אירופה. כך שאם תכננתם לטוס לחוות החג הצבעוני מעבר לים - זו יכולה להוות חלופה לא רעה בכלל.
7 צפייה בגלריה
חגיגות כריסמס בימק"א
חגיגות כריסמס בימק"א
יריית הפתיחה של חגיגות כריסמס בימק"א
7 צפייה בגלריה
חגיגות כריסמס בימק"א
חגיגות כריסמס בימק"א
מאות משתתפים מכל הארץ
(צילום: עינב חלבי)
"אנחנו מאוד מתרגשים לקראת החגיגות השנה ומצפים לפגוש את הציבור הרחב והחברים של ימק"א, שכל כך התגעגענו אליהם במהלך השנתיים האחרונות", אמרה מנכ"לית ימקא, רנא פאהום.
"אנחנו מתכוונים לשמח את העיר ואת כל תושביה: נוצרים, מוסלמים, ויהודים ובני כל הדתות כאחד. אני מזמינה את כולם להצטרף אלינו לחגיגות ולהזדהות עם 'המסר הימק"אי' החשוב, המאחד את האנשים המאמינים בחיים משותפים, סולידריות והפצת הטוב".
כמקובל באירופה, שוק הכריסמס שייפתח ביום חמישי הקרוב, ייערך במספר אוהלים מחוממים עמוסים בדוכנים של ערמונים חמים, יין חם, קוקטליי כריסמס, יינות, גבינות ושוקולדים, מאפים מסורתיים, עוגיות כריסמס, דברי מתיקה ועוד.
כמו כן, הקונצרט המסורתי יערך כמדי שנה באודיטוריום ההיסטורי והקדום של ימק"א, בהשתתפות עשרות זמרים וזמרות. מחוץ לאודיטוריום ולפני הקונצרט, יערך מופע פעמוני המגדל של בנגינה של פרופסור גבי שפלר.